Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Przekaźnik pompy niskiego cisnienia
bartek_fc - 20-04-2016, 19:02 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Przekaźnik pompy niskiego cisnienia Witam,
nie moge go namierzyć, wiem tylko że ma być gdzieś koło konsoli środkowej/nóg pasażera. Ktoś to może potwierdzić, albo podać gdzie tego szukać?
Cari to 98 przedlift.
Pozdro
plecho1 - 20-04-2016, 19:27
Chyba to będzie przekaźnik B-97
[ Dodano: 20-04-2016, 19:31 ]
Tu powinieneś znaleźć http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
bartek_fc - 20-04-2016, 19:32
Wielkie dzieki ! W sobote sie mam nadzieje do niego dobiore to wrzuce fotke jak go znajde
fanatyku - 24-04-2016, 15:56
A co Ci się dzieje, że chcesz go wymieniać?
Ja mam problemy z ciśnieniem paliwa już chyba pół roku. Zaczyna mi brakować pomysłów.
Wymieniłem pompę paliwa w baku (oryginał) wraz z filtrami siatkowymi.
Potem wymieniłem filtr paliwa przy nadkolu.
Następnie wymieniłem sterownik od wtryskiwaczy oraz wtryskiwacze (czyszczone, sprawdzone, wymienione filterki).
No i przede wszystkim - wymieniałem pompę wysokiego ciśnienia TRZY razy. Za każdym razem pompa była ze sprawnego auta, wymieniałem w niej filterki, auto jeździło super przez 1-2tyg i później zaczynały się problemy z ciśnieniem paliwa.
Z reguły jest tak, że do 2tyś obr jest OK ale jak pojawi się jakieś wzniesienie, silnik jest bardziej obciążony to ciśnienie zaczyna spadać do 2MPa, auto szarpie i gaśnie.
Więc nie wiem co jeszcze mi zostało do wymiany i czemu ten problem ciągle wraca...
bartek_fc - 02-05-2016, 14:33
Dobrałem sie do tych prezkaźników, zdjęcia zrobione wrzuce jak ogarnę jakiś hosting żeby było dla potomności.
Okazało się że przekaźnik działa, słychac go w odpowiednim momencie.
U mnie było tak że był zamontowany jakis alarm który go odcinał, no i z czasem się zepsuł,
więc odcinał jak mu pasowało. Wywalenie całej instalacji alarmowej sprzed dziesięciu lat zostawiłem
doświadczonemu elektrykowi , wywalił tego z poł wiaderka.
Po resecie kompa ( odpięcie aku ) okazało się że nie mam problemu już z ciśnieniem paliwa ( 56 ), a poszedł czujnik położenia wału ( 23 ). Zweryfikowane EvoScanem , przy kręceniu rozrusznikiem zerowe wskazania crankshaft sensor.
Więc u mnie temat paliwa zamknięty, teraz wymiana czujnika położenia wału.
Co ja zrobiłem zanim doszedłem co z paliwem:
- wykonałem przyrząd do pomiaru układu niskiego ciśnienia. To spasowany manomentr, intrukcja jest gdzieś na forum, dzięki temu wiemy że pompa niskiego podaje dobre ciśnienie. Z tego co czytałem w instalacji niskiego ciśnienia może byc sporo syfu i mimo sprawnej pompy niskiego ciśnienia do pompy WC może nie dochodzić odpowiednie.
- pomiary EvoScanem ciśnienia na pompie WC
U mnie wszystkie parametry były ok, więc zacząłem kombinować i doszedłem że ten alarm odłącza mi
pompe.
Obowiązkowe tematy:
http://forum.mitsumaniaki...=pompa++carisma
http://forum.mitsumaniaki...light=kabel+usb
Warto zainwestowac w ten kabelek i EvoScana bez tego ani rusz jak tak patrze z perspektywy, niestety trzeba samemu kminic i eliminowac po kolei.
PS.
u mnie tez poszlo troche syfu z instalacji niskiego cisnienia, objawem byly bledy 56 i duszenie,
a zweryfikowalem szybko przez wyciagniecie tego filterka co jest na pompie WC (pierwsza strona pierwszy temat powyzej). Filterek ten byl zapchany papierem z dziadoskiego filtra paliwa ktory sie chyba zaczal rozpuszczac po paru miesiacach i zasyfiac mi doplyw do WC.
[ Dodano: 14-05-2016, 11:07 ]
Jeden jest od kompa drugi od pompy.
MichciuGT - 14-05-2016, 11:59
bartek_fc dzięki za opis, może się innym przydać na przyszłość
|
|
|