To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - [Z34A 1.3] Zablokowany colt po odłączeniu akumulatora

wooz - 24-04-2016, 14:36
Temat postu: [Z34A 1.3] Zablokowany colt po odłączeniu akumulatora
Witam,
Nie mogę odpalić mojego colta. Rozrusznik kręci az milo ale silnik nie odpala.
Samochód stał ok. 2 dni bez akumulatora. Musiałem go odłączyć do ładowania.
Po ponownym podłączeniu niestety nie można go odpalić.
Na wyświetlaczu obok przebiegu pojawił się symbol klucza.
Co to może być.

Zdjęcie jest tu

Bizi78 - 24-04-2016, 15:02

wooz napisał/a:
Na wyświetlaczu obok przebiegu pojawił się symbol klucza.

Oznacza błąd immobilizera czyli nie rozpoznaje kluczyka.
Spróbuj odpalić zapasowym, jeśli nic to nie da to pozostaje MUIII w ASO.

Pawlik84 - 24-04-2016, 16:27

Ale jak go zaprowadzi do ASO jak nie odpali. Nie idzie ogarnąć jakoś tego samemu ? hmm...
MarcinZ - 24-04-2016, 17:35

Cytat:
Ale jak go zaprowadzi do ASO jak nie odpali.
laweta, swoja droga dziwne ze nie rozpoznaje kluczyka,a sproboj zakodowac samemu.
Pawlik84 - 24-04-2016, 18:23

Laweta - dodatkowy koszt. Dziwie się że prosta obsługa akumulatora - może wygenerować koszty takie. Coś nie tak... trzeba szukać gdzie indziej chyba przyczyny.
Bizi78 - 24-04-2016, 20:37

http://forum.mitsumaniaki...&highlight=immo
http://forum.mitsumaniaki...&highlight=immo

wooz - 24-04-2016, 21:35

Instrukcja mówi:
"Wskaźnik immobilizera zapala się w razie awarii elektroniki systemu"

Drugi kluczyk też nie działa więc to na pewno nie kwestia kluczyków.
Chyba czeka mnie laweta.

PS: te dwa wątki przeczytałem przed wrzuceniem posta. Liczyłem na jakiś "domowy" sposób rozwiązania problemu.

Pawlik84 - 26-04-2016, 06:49

Daj znać jak Ci poszło rozwiązanie problemu.
Mam pytanie czy w każdym colcie z lat 2004-2012 takie skutki mają się po odłączeniu akumulatora na jakiś czas?

wooz - 29-04-2016, 10:35

Skończyło się na wizycie w ASO i ponownym kodowaniu kluczyków.
Koszt 260 zł.

stapio - 04-05-2016, 19:54

A w jakiej kolejności odłączałeś i przyłączałeś bieguny akumulatora (+-)?
Pawlik84 - 05-05-2016, 14:29

A to ma jakiś wpływ na ta awarie?
Myślę że klemę + powinno się pierwszą odłączyć i jako drugą załączyć ?

wooz - 05-05-2016, 16:53

Nie pamiętam w jakiej kolejności odłączałem.
Ale przy podłączaniu poszedł najpierw plus.

Bizi78 - 05-05-2016, 18:35

Z tego co się orientuję to najpierw odpina się - a później +.
Podczas przyłączania najpierw podpinamy + a później -.
:wink:

stapio - 05-05-2016, 19:24

Sposób odłączenia i przyłączenia akumulatora ma duże znaczenie dla elektroniki.Bizi78 podał właściwy.
Pawlik84 - 06-05-2016, 06:51

No widzisz - nigdy nie zwracałem na to uwagi. Dobrze wiedzieć na przyszłość ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group