To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lancer Ogólne - [CY2A 1.5] Kupiłem Lancera!

Haek - 28-04-2016, 11:05
Temat postu: [CY2A 1.5] Kupiłem Lancera!
Niedawno się witałem jako potencjalny właściciel Lancera, no i już. Kupiłem. 70k przebiegu, silnik 1.5, 2009 r.

I mam kilka ogólnych i pewnie głupich pytań po 4 dniach użytkowania:

1. Gdzie w radiu (podsatwowa wersja, nie Rockford Fosgate) jest przycisk Play/Pause do pauzowania muzyki z płyty? Z tego co wyczytałem w instrukcji, to takiego nie ma :evil:

4. Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie oświetlenia tablicy rejestracyjnej? U mnie nie ma kloszy (żarówki są na wierzchu, nie wiem jak to ująć :D ), chcę kupić na allegro jakiś dedykowany do Lancera, LEDowy zestaw oświetlenia, ale te dziury w zderzaku wyglądają mi na jakieś dziwnie duże i te zestawy raczej nie wypełnią całej "dziury".

tyku - 28-04-2016, 11:30

Haek napisał/a:
2. Testował ktoś rozbudowanie fabrycznego alarmu
Skąd wiesz, że masz fabryczny alarm :?:
Poczytaj to: http://forum.mitsumaniaki...highlight=alarm
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75
Haek napisał/a:
Niedawno się witałem jako potencjalny właściciel Lancera, no i już.

Sedan, czy Sportback :?:
Zresztą zapraszam do lektury: http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php?c=48
:wink:

Haek - 28-04-2016, 11:46

tyku napisał/a:
Skąd wiesz, że masz fabryczny alarm :?:

Wnioskowałem po pilocie w kluczyku, ale po przeczytaniu wskazanych wątków stwierdza, że musze temat zbadać głebiej :D

tyku napisał/a:
Sedan, czy Sportback :?:

Złoty sedan :)

Zrobie update pierwszego posta, bo faktycznie znalazłem kilka odpowiedzi na pytania z 1 posta :)

gzesiolek - 28-04-2016, 11:55

Cytat:
3. Dzisiaj jechałem w korku i tocząc się na 1 biegu bez gazu tak jakby trochę czkał. To chyba nie jest do końca normalne zachowanie (?) w tym silniku. Ktoś się z tym spotkał? Miał wymieniany akumulator, więc (zgodnie z instrukcją) spróbuję jeszcze wyzerować nastawy silnika zanim wpadnę w panikę


Ad.3. Widać, że nie jeździłeś wcześniej japończykiem. Ruszanie bez gazu z pełnym zasprzęgleniem może powodować taki efekt (jak i toczenie przy b.niskiej prędkości)... Moim zdaniem musisz po prostu wyczuć auto i przy jakiej prędkości możesz sobie pozwolić na jazdę bez gazu... Mam G. Punto 1.4 77KM 2010, jeździłem Lancerem 1.5 109KM 2008, a teraz jeżdżę też Mazdą 6 2.5 192KM 2015... i ruszanie bez gazu w dość mocnej Maździe jest takie jak w Punciaku, a Lancer był znacznie bardziej dławiony...

Cytat:

5. W komisie gdzie kupowałem Lance wlały mi morony 5w30. Już wiem, że powinien być 5w40. Zmieniać olej na gęstszy czy dojeździć już na tym co mam do następnej wymiany?

Ad.5. Jak porządny pełny syntetyk to zupełnie nie masz co się martwić... wg mnie jeszcze lepszy do tego silnika na nasze warunki niż 5W40...

tyku - 28-04-2016, 11:59

Haek napisał/a:
4. Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie oświetlenia tablicy rejestracyjnej?

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81068

gzesiolek - 28-04-2016, 12:06

Haek napisał/a:
1. Gdzie w radiu (podsatwowa wersja, nie Rockford Fosgate) jest przycisk Play/Pause do pauzowania muzyki z płyty? Z tego co wyczytałem w instrukcji, to takiego nie ma


7 lat prawie jeździłem i nie zwróciłem na to uwagi... :oops:

Haek - 28-04-2016, 14:09

gzesiolek napisał/a:
Ruszanie bez gazu z pełnym zasprzęgleniem może powodować taki efekt

Super, dobra wiadomość :) Uspokoiłem się. Fakt, jest to mój pierwszy japoniec.

Jeżeli chodzi o szkiełka oświetlenia tablicy, to moje wątpliwości związane są z samą dziurą. Rozumiem, że szkiełko zakłada się na "płaszczyznę" zaznaczoną niżej na niebiesko, a tam gdzie zielone to ma zostać puste? Tak ma być, czy poprzedni właściciel mojego Lancera coś tam trenował na tym zderzaku?

lurek - 28-04-2016, 14:52

1. Pauza nie jest potrzeba bo jak np. wyłączysz radio, to po włączeniu zacznie odtwarzać cd/mp3 od momentu w którym skończył. Mi brakuje guzika MUTE na kierownicy :(


4. u mnie też świeci dziura

Haek - 29-04-2016, 18:36

Serdeczne dzięki za odpowiedzi, ale mam jeszcze jedno pytanie.

Czy to normalne, że podczas przyspieszania słychać tak jakby dzwonienie, jakby nad głową wisiała niedokręcona śrubka, która wpada w drgania (i jest stosunkowo głośny)?
Podczas podkręcania obrotów na jałowym biegu brzmi normalnie (nie słychać tego niby dzwonienia). Dodam, że przyspiesza gładko, pali na dotyk, nie ma z nim najmniejszych problemów.

Jeździłem wcześniej Puntem 1.2. Był cichy, ledwie słyszalny bym rzekł, więc możliwe, że ten mój nowy 1.5 po prostu musi pohałasować i "podzwonić".

gzesiolek - 09-05-2016, 00:49

Haek, u mnie kiedyś dzwoniła blaszka ochrony termicznej nad tłumikiem... po dokręceniu metaliczne dzwonienie znikneło... więc może zacznij od tego...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group