To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

OFF ROAD - Jak najgłębiej da się zanurkować seryjnym Pajero III

Graczyq - 06-05-2016, 09:43
Temat postu: Jak najgłębiej da się zanurkować seryjnym Pajero III
Witam,

Przymierzam się do wyprawy na Islandię i włóczenia się po niedostępnych częściach wyspy. Jest tam wiele rzecznych brodów i stad moje pytanie. Jak najgłębiej udało Wam się zanurkować seryjnym Pajero? Wiem że głębokość brodzenia to 600mm. Wlot powietrza jest tuż pod maską, wiec chwilowy poziom wody poniżej wlotu nie powinien być problemem. Ale co się stanie jak chwilowo woda przeleje się przez maskę? Próbował to ktoś z Was?

Pozdrawiam,
Graczyq

mjsystem - 06-05-2016, 11:42

Bez snorkela, nawet nie próbuj. Raz Ci się uda, raz zostaniesz z zassaną wodą. :shock:
TangoKK - 06-05-2016, 13:19

Ja zanurkowałem jakieś półtora metra. Pogięte korbowody silnik do remontu. Tak więc nie radzę :finga:
mjsystem - 07-05-2016, 10:48

TangoKK napisał/a:
Pogięte korbowody silnik do remontu. Tak więc nie radzę
Woda weszła do silnika? :shock: :|
TangoKK - 07-05-2016, 11:29

Tak jest zassał wodę no i się stało. Co ciekawe dymiąc jak parowóz wróciłem nim na kołach do domu :lol:
mjsystem - 07-05-2016, 11:38

TangoKK napisał/a:
Co ciekawe dymiąc jak parowóz wróciłem nim na kołach do domu
Haha, no nieźle... :mrgreen:
jawaldek - 09-05-2016, 23:16

Graczyq napisał/a:
Jest tam wiele rzecznych brodów i stad moje pytanie. Jak najgłębiej udało Wam się zanurkować seryjnym Pajero?
Ooooo temat jak rzeka/bród szeroki :) Dużo zależy od 1) techniki jazdy - "pchanie" fali wodnej przed samochodem 2) długości przebywania w tejże wodzie. Bez snorkla to może być dość kosztowne :/ Na krótkich przeprawach wytwarza się jak by bańka powietrza pod maską, ale nie w okolicach filtra :) Największą głębię jaką zaliczyłem to było pod klamki ale ze snorklem i krótki przejazd. Pomyśl o zabezpieczeniu bagnetu od poziomu oleju->> tam też H2O lubi się dostać :) A czym zabezpieczyć ??? ......... prezerwatywą Pse Pana :)
TangoKK - 10-05-2016, 18:46

No i jeżeli dłuższe przejazdy trzeba wyprowadzić wyżej odmy mostów i skrzyni :wink:
jawaldek - 10-05-2016, 23:23

TangoKK napisał/a:
No i jeżeli dłuższe przejazdy trzeba wyprowadzić wyżej odmy mostów i skrzyni :wink:

=D> u mnie pod maską silnika się znajdują :)

Rander - 11-05-2016, 15:47

Jeszcze do tego, co Waldek napisał dodałbym, że z wodą w ręcznej skrzyni biegów w zasadzie można trochę przejechać, to o tyle mała ilość wody potrafi zabić automat.
jawaldek - 11-05-2016, 22:19

Rander napisał/a:
to o tyle mała ilość wody potrafi zabić automat.
i z tego powodu odpowietrznik skrzyni wyprowadzony pod maskę a mając świadomość głębokiego brodzenia na bagnet od skrzyni biegów nakłada się 1) gumową osłonę np z prezerwatywy->> łatwo zawiązać :) 2) można też obcięty "palec" z rękawiczki gumowej lub nitrylowej. Gumowa rękawiczka dobrze tez sprawuje się przy silnikach iskrowych 4-ro świecowych-zabezpieczyć można kopułkę rozdzielacza, cztery na przewody do świec 5-ty na wysokie napięcie :) Na świece iskrowe są specjalne nasadki,razem z przewodami, zabezpieczające przed zalaniem :)
Ważna sprawa: gdy przejeżdżamy przez jakąś przeprawę wodną nie dopuśćmy do zgaszenia silnika,przy ponownym uruchamianiu silnik może zassać wodę po przez rurę wydechową gdy ta jest w wodzie zanurzona.

mjsystem - 12-05-2016, 17:12

jawaldek, no w końcu muszę Cię odwiedzić na długie Polaków rozmowy 8)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group