To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - kilka pytań odnośnie autka

s_misiek - 12-05-2016, 17:56
Temat postu: kilka pytań odnośnie autka
witam wszystkich, jestem nowy od wczoraj posiadacz outlanderka 2.4 mivec 2012r. jako ze autko plynie do mnie z USA i bylo lekko stuknięte bedę musiał wymienić maskę, zderzak przedni, prawy błotnik, może pas górny i chyba chłodnicę ale to jeszcze nic pewnego. pytanie moje brzmi bo to jest silnik 4B12 po rozkodowaniu VIN wychodzi m.in. coś takiego: 2.4L DOHC MIVEC (4B12), Mitsubishi Outlander SE (AWC) (LS 4WD in Canada, Puerto Rico), autko montowane i składane w japonii, pytanie co do tego czy są jakieś różnice pomiędzy autami wysyłanymi do USA z Jap, oraz do EU? chodzi o częsci zamienne...
kubabrzesko - 13-05-2016, 18:15

Nie wiem jak w przypadku 2,4 ale podejrzewam ze będzie to samo ,a mianowicie u mnie w 3,0 z USA np. klocki pasują od lancera ( troszke się roznią od europejskich) Pozatym naped w USA to S-AWC wiec inna bajka niż w europejskich outkach , wiec skrzynia jest inna.Tylko nie wiem jak to jest w 2,4 bo Wy tam macie chyba skrzynie CVT .Wiecej roznic raczej nie zauwazylem , no może to ze w amerykancu nie domkniesz ,ani nie otworzysz szyb z pilota , tak jak w Europejczyku trzymając dluzej przycis zamykania /otwierania .
Komandor - 13-05-2016, 21:14

W amerykańcach jest nieco inna atrapa chłodnicy, inaczej tez pracuje radio (nie wybiera wszystkich częstotliwości - opis znajdziesz na forum). Moze niepotrzebnie straszę ale radio lubi zmienić własciciela podczas podrózy do Europy, tak jak koło zapasowe i pare innych drobiazgów...
kubabrzesko - 16-05-2016, 06:44

Radio rzeczywiście nie odbiera czestotliwosci parzystych .
s_misiek - 16-05-2016, 13:40

dzieki za odpowiedzi. dopytam jeszcze jak bede kupowal czesci to najlepiej podawac nr vin czy mozna np. po oznaczeniu silnika? no i czy sa jakies stronki z katalogami czesci do outlanderow? gdzie np. po nr vin sam moge namierzyc dana czesc oraz jej numer katalogowy? ja mam pojazd z 2012 po faceliftingu i sie zastanawiam jak bezproblemowo bedzie szukac czesci do niego....
Bizi78 - 16-05-2016, 14:03

s_misiek napisał/a:
no i czy sa jakies stronki z katalogami czesci do outlanderow? gdzie np. po nr vin sam moge namierzyc dana czesc oraz jej numer katalogowy?

Są, ale nie można im ufać w 100% 8) .
http://mitsubishi-motors....x.php?model=7AQ
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi
i jeszcze parę by się znalazło :wink: .

s_misiek - 26-06-2016, 08:26

witam ponownie. outek juz prawie w domu. jedzie z Niemiec na lawecie, bedzie jakos kolo wtorku:) oprocz napraw blacharskich, co wymienic w pierwszej kolejnosci,przebieg 106 tyś. km. napewno olej, jaki polecacie (silnik 2.4 mivec 170 km), zrobie tez wymianę w skrzyni CVT, doczytałem ze olejem Ravenol, i co jeszcze proponujecie?
apollo99 - 26-06-2016, 09:21

Jak auto ma napęd na 4 koła to jeszcze olej w transferze i tylnym moście, przy 100 tys km przebiegu, można się pokusić o wymianę świec zapłonowych. Nie zapominamy również o filtrze powietrza do silnika i filtrze kabinowym-nagrzewnicy. Olej do silnika to zawsze temat rzeka na forach ,najlepiej wlej co zaleca instrukcja obsługi, a markę swoją ulubioną jak masz.
apg2312 - 26-06-2016, 10:27

Standardowy zestaw startowy :
- rozrząd
- paski
- filtry
- płyny eksploatacyjne - olej silnikowy, skrzynia, most itp., płyn hamulcowy, wspomaganie, płyn chłodzący
- obsługa klimatyzacji - szczelność, czynnik, filtry
- sprawdzenie instalacji elektrycznej (alternator, rozrusznik, akumulator, układ zapłonowy)
- jako że auto jest z USA, musisz wymienić reflektory na układ europejski (asymetryczne) i kierunkowskazy na pomarańczowe (w Stanach są czerwone).

s_misiek - 28-06-2016, 06:50

tak sie zastanawiam czy z tym rozrządem to nie za wczesnie... rozumiem gdyby to był pasek, ale tu bedzie chyba łańcuch, przebiegi miedzy wymianami sa wydluzone...
co do wymiany oleju olej w transferze i tylnym moście, jaki olej polecacie i czy wymiana jest skomplikowana?

alojso - 28-06-2016, 09:44

Jeśli olej był wymieniany regularnie (przy tym przebiegu to min. 3x), a nie ma ze strony łańcucha żadnych niepokojących dźwięków, to nie warto go ruszać. Do tych 180-200k km spokojnie powinien dać radę.

Lej tylko i wyłącznie pełen syntetyk 75w90 (instrukcja zaleca minerał, ale on zamarza już przy -20 stopniach, a tawotem stają się nawet przy -10, nie wspominając już o wytrzymałości na obciążenia), firm jest od groma. Ja od ponad 10 lat leję polskiej firmy K2 - kosztuje ~25 zł za litr (czyt. jest chyba najtańszy na rynku) i jestem bardzo zadowolony (daje radę nawet w samuraju w baaaardzo ciężkim terenie). Wymiana w obu przekładniach kosztowała mnie 40 zł, więc pewnie trwało to chwilę.

s_misiek - 03-07-2016, 11:00

a ile potrzeba tego oleju do transferu i t.mostu?
alojso - 03-07-2016, 11:20

2 x 0.5l
s_misiek - 07-07-2016, 16:25

witam. autko w garażu, części pozamawiane ale nie moge tak czekac i nic nie robi....pierwsza sprawa i pytanie do posiadaczy samochodów z USA, ja zmienić np. odo z mil na km? czy da się to zmienić? a drugie pytanie, jak poznac czy napinacze pasów wystrzeliły? jak je ogldalem to wygladają normalnie, zwijają się bez problemu, przy szarpnięciu blokują się, nie widze śladów prochu (co czasami zostaje gdzieś obok)....jak to jest w naszych outlanderach?
kubabrzesko - 07-07-2016, 16:48

Nie da się zmienić odo z mil na km.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group