To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Zimny automat - nie zmienia biegów

lamamodeon - 19-05-2016, 09:12
Temat postu: Zimny automat - nie zmienia biegów
Witam, kolejny raz chcę poszukać pomocy u innych Mitsumaniaków. Mam kolejny problem ze skrzynią biegów...

Kiedy skrzynia jest zimna, nie przełącza totalnie biegów. Dodatkowo pojawia się problem szarpnięcia, kiedy wbija się na D lub R.

Dodam, że pół roku temu wstawiłem regenerowaną skrzynię, bo seryjna zmarła śmiercią naturalną.

Macie jakieś pomysły? Stan oleju na rozgrzanej skrzyni jest ok, filtr zmieniony przy wymianie skrzyni... Szukałem pomocy u wujka google, ale jak do tej pory nie znalazłem nic konkretnego. :evil:

Mitsubishi Galant, 2.0 EA2A, 136 KM, 98 rok, automat.

Hugo - 19-05-2016, 10:02

Dziwny przypadek. Co do szarpania po włączeniu D lub R to dobrze sprawdź poziom oleju na rozgrzanej skrzyni, bo wskazuje to na zbyt wysoki lub zbyt niski poziom. Jak sprawdzasz stan oleju?
lamamodeon - 19-05-2016, 10:19

Na rozgrzanej skrzyni na włączonym silniku miarka na bagnecie pokazuje mi linię "HOT". Problem ten pojawił się kilka dni temu, po wymianie olejów i filtrów - chociaż wiadomo, że to przypadek. Z drugiej strony przy każdej mojej furce wychodzą jakieś szopki po wymianie oleju i filtrów - taki ze mnie pechowiec :?
apg2312 - 19-05-2016, 10:40

lamamodeon napisał/a:
Problem ten pojawił się kilka dni temu, po wymianie olejów i filtrów - chociaż wiadomo, że to przypadek

Przypadek...hmmm...
Na 300% jesteś pewny, że do skrzyni wlany jest odpowiedni olej ?

lamamodeon - 19-05-2016, 10:54

Chodziło mi o wymianę oleju w silniku. Od pół roku jeżdżę na oleju w skrzyni Motula z aprobatą SP III, czyli taki jak powinien iść do skrzyni. I do tej pory nie miałem problemu z tym olejem.

Z tym przypadkiem chodziło mi o to, że zawsze coś się u mnie w autach dzieje, kiedy tylko zrobię serwis olejowy itp itd :D

Hugo - 19-05-2016, 11:49

lamamodeon napisał/a:
Na rozgrzanej skrzyni na włączonym silniku miarka na bagnecie pokazuje mi linię "HOT".
A w jakim położeniu masz wybierak biegów?
lamamodeon napisał/a:
Od pół roku jeżdżę na oleju w skrzyni Motula z aprobatą SP III
Nie byłbym przekonany czy ten olej jest odpowiedni do tej skrzyni.
Krzyzak - 19-05-2016, 12:16

Mamy tu sprawdzone 2 oleje do skrzyń Mitsu po 1997 i są to albo oryginalny DiaQueen SP3 albo Castrol Transmax E lub Z (Z ma więcej tylko aprobatę dla skrzyń dwusprzęgłowych).
Ja bym się podłączył pod kompa i sprawdził co pokazuje czujnik temp. skrzyni.

lamamodeon - 19-05-2016, 14:13

Właśnie wcześniejsza skrzynia zalana była DiaQueen'em, moja druga skrzynia częściowo zalana była Motulem też SP3, więc zalałem ją takim samym olejem i pół roku hulało przyzwoicie, dopiero od 3 dni mam ten problem, więc można powiedzieć, że olej śmiało można wykluczyć.

Za chwilę będę mieć dostęp do KTS'a, więc go zaraz podepnę i na pewno dam znać co pokazuje :)

apg2312 - 19-05-2016, 14:17

lamamodeon napisał/a:
Chodziło mi o wymianę oleju w silniku.

A to sorry, ale nie jestem jasnowidzem ;) Temat jest o skrzyni, więc jak napisałeś o wymianie oleju i filtrów, to założyłem, że właśnie w skrzyni wymieniałeś :)
Krzyzak napisał/a:
Ja bym się podłączył pod kompa i sprawdził co pokazuje czujnik temp. skrzyni.

O, to to właśnie. Może przy spuszczaniu oleju z silnika coś było poruszone lub zerwane ? Jakiś kabelek czy inny dupelek ?
Niby nie powinno nic się zdarzyć, no ale...

lamamodeon - 19-05-2016, 14:28

[quote="apg2312"]
lamamodeon napisał/a:
Chodziło mi o wymianę oleju w silniku.

A to sorry, ale nie jestem jasnowidzem ;) Temat jest o skrzyni, więc jak napisałeś o wymianie oleju i filtrów, to założyłem, że właśnie w skrzyni wymieniałeś :)


Mój błąd, wytłumaczyłem to tak jakbym nie mógł inaczej :lol:

Wczoraj dla zabawy podłączałem się autopluginem do OBD i generalnie nic mi nie pokazywało, no ale wiadomo - autoplugin to raczej zabaweczka. KTS musi wejść koniecznie.

[ Dodano: 19-05-2016, 16:18 ]
Panowie, jest tak jak mówicie. Czujnik temperatury mówi, że rozgrzana skrzynia ma -2 stopnie...

Wyszedł też problem z wybierakiem, bo kiedy skrzynia jest na D, to komputer czyta jako R...

Dlatego do Was kieruję kolejne pytanie, gdzie mogę znaleźć ten czujnik? Obleciałem hurtownie typu Inter Cars, sklepy specjalizujące się w częściach do Japońców i prawdę powiedziawszy to nigdzie nie mogę tego namierzyć :?

JayChyl - 19-05-2016, 17:03

[quote="lamamodeon"]
apg2312 napisał/a:
lamamodeon napisał/a:
Chodziło mi o wymianę oleju w silniku.

A to sorry, ale nie jestem jasnowidzem ;) Temat jest o skrzyni, więc jak napisałeś o wymianie oleju i filtrów, to założyłem, że właśnie w skrzyni wymieniałeś :)


Mój błąd, wytłumaczyłem to tak jakbym nie mógł inaczej :lol:

Wczoraj dla zabawy podłączałem się autopluginem do OBD i generalnie nic mi nie pokazywało, no ale wiadomo - autoplugin to raczej zabaweczka. KTS musi wejść koniecznie.

[ Dodano: 19-05-2016, 16:18 ]
Panowie, jest tak jak mówicie. Czujnik temperatury mówi, że rozgrzana skrzynia ma -2 stopnie...

Wyszedł też problem z wybierakiem, bo kiedy skrzynia jest na D, to komputer czyta jako R...

Dlatego do Was kieruję kolejne pytanie, gdzie mogę znaleźć ten czujnik? Obleciałem hurtownie typu Inter Cars, sklepy specjalizujące się w częściach do Japońców i prawdę powiedziawszy to nigdzie nie mogę tego namierzyć :?


Jak już, to tylko ASO Mitsubishi. A jak ASO, to trzeba się przygotować na ładną cenę...

apg2312 - 19-05-2016, 17:23

lamamodeon - wbij sobie swój numer VIN, i poszukaj numeru czujnika.
Strona po angielsku i rosyjsku.
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi
Mając numer dużo łatwiej będzie Ci szukać.
Oczywiście zakładam, że jak wymieniłeś skrzynię to na taką samą ;)

Krzyzak - 20-05-2016, 08:11

Czujnik załatwi japaneze - jak nie ma na stanie to ściągnie z Rosji/Japonii.
Sam czujnik musisz poszukać na schematach - dostępne w serwisówce w dziale Download.
Wybierak się reguluje - od góry na skrzyni jest śrubka kontrująca i fasolka do ustawiania.

lamamodeon - 20-05-2016, 09:11

Czekam właśnie na info z serwisu Mitsubishi w Białymstoku, ale szczerze mówiąc to im się nie spieszy z telefonem do mnie, a chciałbym chociaż znać cenę tego czujnika...

A co do wybieraka, może to być problem z samym czujnikiem położenia wybieraka? Bo biegi wchodzą, samochód jedzie, problem jest tylko w kompie, który mi pokazuje, że kiedy jadę na D to komp pokazuje R :(

[ Dodano: 20-05-2016, 09:12 ]
apg2312 napisał/a:
lamamodeon - wbij sobie swój numer VIN, i poszukaj numeru czujnika.
Strona po angielsku i rosyjsku.
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi
Mając numer dużo łatwiej będzie Ci szukać.
Oczywiście zakładam, że jak wymieniłeś skrzynię to na taką samą ;)


Skrzynia oczywiście była taka sama, numery, wymiary i wszystko co mogło pasować, to pasowało :)

Krzyzak - 20-05-2016, 12:13

To raczej problem z software. Komp skrzyni bierze położenie z czujnika, to tylko elektronika, dalej sterowanie w skrzyni jest hydrauliczne. Gdyby TCU widział R zamiast D na pewno jechałbyś do tyłu.

[ Dodano: 20-05-2016, 12:14 ]
lamamodeon napisał/a:
Czekam właśnie na info z serwisu Mitsubishi w Białymstoku, ale szczerze mówiąc to im się nie spieszy z telefonem do mnie
daj im trochę czasu, to solidna firma, na pewno się odezwą
ale zadzwoń też do Marka Malika 42 215 44 02



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group