To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - OUTLANDER II USA 3.0 naprawa/wymiana katalizatora

romeck - 30-05-2016, 10:34
Temat postu: OUTLANDER II USA 3.0 naprawa/wymiana katalizatora
Witam, mam problem z katalizatorem, generuje błędy checkengineu. Czy któryś z szacownych forumowiczów miał już taki temat zrobiony ? kupić nowy( droooogo) regenerować (ryzykownie ? ) czy może jakieś inne rozwiązanie ?

Auto w wersji USA 3.0

Dzięki za pomoc

Bizi78 - 30-05-2016, 10:47

Ale jaki pokazuje nr. błędu :?: .
grzesiopol - 31-05-2016, 19:19

Pewnie błąd katalizatora, że się kończy.
Lekarstwo - emulator sondy lamba - cena około 80-100 zł na allegro. Pewnie Check Engine zaświeca się czasami ale gaśnie. Jest to wkurzające ale nieszkodliwe.
Takie coś powinno być dobre

kubabrzesko - 31-05-2016, 20:13

U mnie od niedawna w 3,0 wyskakuje blad P421 -Nagrzany katalizator poza zakresem.Dodam ze mam instalacje gazową z dotryskiem benzyny i ustawione ze od 4500 obr/min dotryskuje az 80 % benzyny.Czy to może być tego wina ??
grzesiopol - 31-05-2016, 21:36

Pewnie tak. Ale musicie wziąc pod uwagę, że to powyższe lekarstwo nie jest lekiem na uzdrowienie katalizatora a tylko na oszukanie pojawiającego się błedu z z sondy lambda za katalizatorem. Lekarstwem prawdziwym jest wymiana katalizatora bo i tak z czasem się zapcha i będzie mulił samochód i utrudniał wydech itd. lub wersja dla tych co nie chcą kupować katalizatora, wypruć bebechy lub wymienić na niby katalizator. :mrgreen:
romeck - 01-06-2016, 08:16

Hej, ja też mam LPG. Właśnie z wymianą katalizatora jest problem. bo są 2 i każdy w mitsu kosztuje 5000. wydawać 10000 na wymianę orginalnego jest trochę szkoda więc pytanie czy jakieś zamienniki wchodzą w grę ?
Bizi78 - 01-06-2016, 09:29

romeck, zrób na SKP analizę spalin bo może katy są dobre a szwankuje sonda :wink: .
kubabrzesko - 01-06-2016, 09:33

z tego co widziałem kiedyś na filmach na youtube to sa dwa katy po jednym na każdej V - ce oraz trzeci wspólny prawie centralnie pod autem.W filmach wycinali je i osiągi auta wzrastaly.

[ Dodano: 01-06-2016, 09:39 ]
https://www.youtube.com/watch?v=XuAXh8KH0Jk

grzesiopol - 01-06-2016, 12:53

Panowie tak jak napisał Rafał - SKP sprawdzić spaliny jak jest OK to znaczy, że katalizator jest dobry a tylko szwankuje sonda, jeżeli pojawia się wam CE a potem znika lub pojawia sie tylko przy określonych predkosciach to prawdopodobnie jest to wina tej sondy za katalizatorem w tym wypadku pokazuje się przeważnie bład P0421, jest to nie4szkodliwe ale wkurzające. Ta sonda jest odpowiedzialna tylko za diagnostyke i nie zmienia parametrów pracy silnika. W takim wypadku trzeba założyć ten emulator a potocznie mówiąc rurę, tylko najlepiej takie wygięte kolanko. Powodować to będzie u sondy otrzymywanie poprawnych parametrów spalin.
Z tego co się orientuję takie błedy wynikają powiedzmy to sobie dosłownie z emeryckiej jazdy, jest wtedy powolny przelot spalin, gdy nagle dodaje się gazu lub przyśpiesza się powoduje się szybszy przelot spalin w tym też większa jest ich ilość bo pozostały jeszcze resztki z emeryckiej jazdy i wtedy sonda dostaje sygnał o dużej ilości spalin czyli, że katalizator nie spełnia swojego zadania do końca. To tak łopatologicznie wytłumaczone.
Lekarstwem na takie coś jest normalna jazda w powiedzmy całym zakresie obrotów ale niestety przy ałtomacie to raczej jest nie do końca możliwe, ewentualnie od czasu do czasu pojeździć na "łopatkach" aby trochę wyżej pociągnąć obroty. Albo częściej robić kickdowna robiąc z siebie rajdowca.

Jeżeli z analizy spalin wynika, że spaliny nie spełniają normy to trzeba się liczyć, że trzeba wymieniać katalizator lub go po prostu wyciać wstawiając np strumienicę lub tłumik imitujący katalizator.

Tak przy okazji źle wyregulowany LPG jest przyczyną szybszego zużycia katalizatora z czym powinni sie liczyć posiadacze tego niby ekologicznego rozwiązania. Również jazda z niedogrzanym silnikiem przyczynia się do szybszego zużycia wkładu katalizatora.
I jeszcze jedno, jeżeli będziecie wymieniać lub usuwać katalizator to zabierzcie ze sobą stary katalizator aby go potem odsprzedać - będzie częściowy zwrot kosztów, chyba, że na miejscu zaoferują wam zniżkę na robociznę i części za pozostawienie katalizatora. Ceny skupu katalizatorów musicie sobie sami ustalić u siebie w regionach. Poniżej przykładowe ceny znalezione na necie http://www.autokat-katali...pA#!prettyPhoto lub np http://kankat.pl/mitsubishi/ ale każdy katalizator jest inaczej wyceniany zależnie od modelu i zawartości środka.

romeck - 25-06-2016, 10:33

grzesiopol napisał/a:
Panowie tak jak napisał Rafał - SKP sprawdzić spaliny jak jest OK to znaczy, że katalizator jest dobry a tylko szwankuje sonda, jeżeli pojawia się wam CE a potem znika lub pojawia sie tylko przy określonych predkosciach to prawdopodobnie jest to wina tej sondy za katalizatorem w tym wypadku pokazuje się przeważnie bład P0421, jest to nie4szkodliwe ale wkurzające. Ta sonda jest odpowiedzialna tylko za diagnostyke i nie zmienia parametrów pracy silnika. W takim wypadku trzeba założyć ten emulator a potocznie mówiąc rurę, tylko najlepiej takie wygięte kolanko. Powodować to będzie u sondy otrzymywanie poprawnych parametrów spalin.
Z tego co się orientuję takie błedy wynikają powiedzmy to sobie dosłownie z emeryckiej jazdy, jest wtedy powolny przelot spalin, gdy nagle dodaje się gazu lub przyśpiesza się powoduje się szybszy przelot spalin w tym też większa jest ich ilość bo pozostały jeszcze resztki z emeryckiej jazdy i wtedy sonda dostaje sygnał o dużej ilości spalin czyli, że katalizator nie spełnia swojego zadania do końca. To tak łopatologicznie wytłumaczone.
Lekarstwem na takie coś jest normalna jazda w powiedzmy całym zakresie obrotów ale niestety przy ałtomacie to raczej jest nie do końca możliwe, ewentualnie od czasu do czasu pojeździć na "łopatkach" aby trochę wyżej pociągnąć obroty. Albo częściej robić kickdowna robiąc z siebie rajdowca.

Jeżeli z analizy spalin wynika, że spaliny nie spełniają normy to trzeba się liczyć, że trzeba wymieniać katalizator lub go po prostu wyciać wstawiając np strumienicę lub tłumik imitujący katalizator.

Tak przy okazji źle wyregulowany LPG jest przyczyną szybszego zużycia katalizatora z czym powinni sie liczyć posiadacze tego niby ekologicznego rozwiązania. Również jazda z niedogrzanym silnikiem przyczynia się do szybszego zużycia wkładu katalizatora.
I jeszcze jedno, jeżeli będziecie wymieniać lub usuwać katalizator to zabierzcie ze sobą stary katalizator aby go potem odsprzedać - będzie częściowy zwrot kosztów, chyba, że na miejscu zaoferują wam zniżkę na robociznę i części za pozostawienie katalizatora. Ceny skupu katalizatorów musicie sobie sami ustalić u siebie w regionach. Poniżej przykładowe ceny znalezione na necie http://www.autokat-katali...pA#!prettyPhoto lub np http://kankat.pl/mitsubishi/ ale każdy katalizator jest inaczej wyceniany zależnie od modelu i zawartości środka.


Dzięki za info :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group