To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Pajero 2001r świecą 3 kontrolki

paweuuu - 05-06-2016, 13:39
Temat postu: [3.2 DID] Pajero 2001r świecą 3 kontrolki
Cześć,

Mam problem z Pajero. Wczoraj trochę pojeździłem po górach (Myślenice itp.) W pewnym momencie zaczęła się dyskoteka na desce rozdzielczej. 3 kontrolki zapalają się i gasną. Momentami mrużą a za chwilę gasną. Sprawdziłem poziom oleju i na zagrzanym był jakieś 2mm poniżej minimum (bagnet wymieniony podczas akcji serwisowej Mitsu). W domu (100km później) dolałem 700ml oleju i na ciepłym jest 2-3mm nad minimum, a na zimnym prawie pomiędzy dziurkami na bagnecie. Auto normalnie jeździ. Dziś dyskoteka zaczęła się po przejechaniu 20km.

Dodam, że:
- akumulator w nocy podładowałem (ma 4 lata)
- dzień wcześniej w wyłączonym aucie grało radio przez 4h
- jak zapalam to któryś pasek świszczy przy dodawaniu gazu. Po paru minutach cisza.



Pozdrawiam
Paweł

AdamGo. - 05-06-2016, 19:06

Brak ładowania,niski poziom płynu chłodniczego,woda w filtrze paliwa.
wojtyszka - 06-06-2016, 06:33

AdamGo. napisał/a:
Brak ładowania,niski poziom płynu chłodniczego,woda w filtrze paliwa.


jak juz cos, to nie niski poziom plynu chłodniczego tylko niski poziom oleju, a reszte kontrolek opisales dobrze.
ładowanie mozna łatwo sprawdzic, sprawdz miernikiem jakie daje napiecie na akumulator przy uruchomionym silniku..
ale wg mnie to nie to jest problemem,
byl na fotum juz podobny temat, nie pamietam tylko czy to jakies zwarcie w instalacji czy poluzowana kostka to powodowala.. musisz pogrzebac na forum, albo ktos z lepsza pamiecią Cie zaraz to opisze i poradzi

paweuuu - 06-06-2016, 19:19

Dzięki za wskazówki. Na sąsiednim forum znalazłem, że ktoś miał taką samą sekwencję i problemem okazał się być alternator lub jego ustawienie.

Auto pojechało na lawecie do mechanika (70km). Przeraziłem się jak zlałem zawartość filtra na którym przejechałem 3kkm. Pompa działa, żadnego problemu z nią nie mam.

Czarne to uszczelka:


Auto będzie miało nowy bak i układ paliwowy (razem z wlewem).
Do tego nowe paski klinowe + sprawdzenie alternatora i aku.

W okolicy pompy i nad filtrem paliwa jest mokro (kostki i przewody). Też do sprawdzenia.

wojtyszka - 06-06-2016, 20:07

dodam jeszcze tylko, jak bedziesz wymieniał filtr paliwa to nie bierz taniego gówna, kiedys kupilem filtr made in china za 30-40zł a pozniej jakis niby troche lepszy, 10zl drozszy, farba wewntrz sie łuszczyła i ropa wygladala identyczne jak na Twoim zdjeciu z samego filtra :/
lepiej doloz i kup mann'a lub bosch'a

paweuuu - 08-06-2016, 20:59

Filtr musi być dobry - wiadomo.

Znalazłem podobny "zestaw kontrolek" u kolegi na sąsiednim forum:

https://pajero.org.pl/index.php?id=forum&tx_mmforum_pi1[action]=list_post&tx_mmforum_pi1[tid]=953&tx_mmforum_pi1[page]=2

Czy u mnie też to może być? Co mają 3 świecące kontrolki do koła pasowego tego nie wiem...

Heilsberg - 09-06-2016, 10:49

Problem jest w alternatorze. Jak coś się z nim dzieje to te lampki zawsze wariują, w każdym Pajero. Często walnięty jest układ prostowniczy. A skoro piszczy ci pasek od altka to już wiesz od czego zacząć. Koło pasowe ma tyle wspólnego, że jeśli jest rozwulkanizowane to nie kręci altkiem jak powinno. Sprawdzić układ prostowniczy alternatora, pasek a na końcu jak wcześniejsze nie pomoże to samo koło pasowe.
Altek sprawdzić nie tyko jeśli chodzi o napięcia bo te mogą wyglądać na w porządku. Sprawdzić układ prostowniczy.

MAGDA83 - 17-06-2016, 08:57

kolego nic nie walneło jak piszą koledzey tylko bezpiecznik pod maskaw skrzynce po lewej patrząc z auta bezpiecznik jak pamietam od ładowania czy cos takiego wsprawdż wszyskie wymien uszkodzony i bedzie ok


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group