To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1.8 GDI obroty

MatricePL - 10-06-2016, 16:29
Temat postu: 1.8 GDI obroty
Witam. Jakiś czas temu moje autko wróciło z wymiany rozrządu, wymiany filtrów, płynów i paru jeszcze innych mankamentów. No i od tego czasu "wariuje". Chodzi o to, że po odpaleniu jeżeli postoi na luzie i wolnych obrotach tak ok 5 minut to obroty zwiększają się do ok 1500 i tak stoją. Pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika. Czasami też przy dojeździe do skrzyżowania przy wrzuceniu na luz obroty podskakują tak samo, ale wtedy normują się po jakichś 10 sekundach. Komputer diagnostyczny nic nie znalazł. Rozrząd złożony prawidłowo (dwóch innych mechaników potwierdziło). Tata mojego kolegi podsunął mi pomysł o zaworze EGR i poradził go wyczyścić, ale przepustnica jest bardzo mocno dokręcona i podejrzewam, że bez pneumatyka nie dam rady. Nie przeszkadza to w jeździe, ale każdy chce aby jego samochód działał w 100% sprawnie ;) Jakieś pomysły co to może być?
Bizi78 - 10-06-2016, 16:46

Odepnij akumulator na parę minut i po podpięciu przeprowadź naukę obrotów, może pomoże 8) .
http://forum.mitsumaniaki...t=31379&start=0
Ewentualnie może dogorywać przepustnica.
Czym sprawdzałeś błędy :?: .

MatricePL - 10-06-2016, 17:22

Naukę obrotów robiłem już chyba z 5 razy, przy różnych temperaturach powietrza, silnika i kilku odstępach odłączania akumulatora. Błędy były sprawdzane w warsztacie kiedy pojechałem sprawdzić ten rozrząd
Bizi78 - 10-06-2016, 17:23

Jaki rocznik :?: .
MatricePL - 10-06-2016, 17:24

2003. Dodam, że zanim oddałem na serwis wszystko chodziło jak w zegarku
Bizi78 - 10-06-2016, 17:45

Wypadało by zacząć od przeczyszczenia przepustnicy i dolotu, bo nagar to bolączka GDi.
Jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie może być problem z odklejającym się magnesem ale to powinno zapalić CE.
Specem od przepustnic na forum jest Bartek.
http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6

MatricePL - 10-06-2016, 18:11

Przepustnica, egr i cały układ dolotowy podobno były czyszczone w warsztacie, ale okej. Sprawdzę to :) dzięki za radę
benton66 - 10-06-2016, 23:40

Wygląda mi to na rozregulowaną przepustnicę, ktoś niepotrzebnie pokręcił srubką fixed sas
plecho1 - 10-06-2016, 23:45

Ciekawe jak to czyścili, w przepustnicy sa cienkie kanały, może przy czyszczeniu Ci je pozatykali lub rozregulowali przepustnicę. Jest w niej kilka śrubek regulacyjnych których lepiej nie ruszać bo są ustawione fabrycznie.
benton66 - 11-06-2016, 00:45

Jeśli Bartek Cię nie poratuje, bo ciężko będzie wrócić do ustawień fabrycznych, skoro ici niby mechanicy pokrecili czym się dało, to będziesz musiał szukać nowej przepustnicy. Następnym razem zmień mechanika


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group