To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.4 MIVEC] Skrzynia cvt

Andrzej Cz - 16-06-2016, 21:19
Temat postu: [II 2.4 MIVEC] Skrzynia cvt
Witam
Mitsubishi Outlander 2009, 2.4, 220000 km
Auto zaczęło się ślizgać, przy naciśnięciu na pedał gazu, auto wchodzi na obroty i nie przyspiesza.
Wymieniłem olej, nie było żadnych opiłków.
Niestety, po wymianie oleju nic się nie zmieniło.

Czy to na pewno skrzynia ?
Może jakiś sterownik ?
Pomocy !!!

Pozdrawiam
Andrzej

qbota - 17-06-2016, 11:30

To pierwsza wymiana oleju w tej skrzyni?
Tam jest jeszcze przemiennik momentu i lock-up więc niekoniecznie poszedł łańcuch.
To się stało tak z dnia na dzień?

Andrzej Cz - 17-06-2016, 12:08

Można powiedzieć że z dnia na dzień.
Jednego dnia sytuacja miała miejsce raz a tydzień pózniej było już normą.
Auto kupiłem w grudniu 2014, to moja pierwsza wymiana oleju. Autko było o d nowości u jednej osoby, mam książkę serwisową, serwisowane w Mitsubishi w Warszawie, olej w skrzyni według dokumentów był wymieniany raz w 2012r. Po zakupie sprawdziłem poziom oleju i było na wysokości minimum, podjechałem na serwis i dolali 0.3 litra. Wtedy olej na bagnecie był czyściutki.
W tej chwili gdy po zatrzymaniu auta, muszę je zgasić i odpalić na nowo, bo nie reaguje wcale na pedał gazu.
Jakieś sugestie ?
Dziękuje za zainteresowanie :lol:

qbota - 18-06-2016, 09:46

Na bagnecie od CVT jest wskazanie C i H. Czyli stan płynu na zimno i gorąco. Instrukcja wielkimi wołami przestrzega przed przelaniem oleju, bo prowadzi to do "gazowania" i przyspieszonej degradacji.

Czy ja dobrze rozumiem, że auto generalnie jeździ a tylko bywa, że się "zawiesi" i ponowne uruchomienie powoduje, że znów jedzie?

Andrzej Cz - 18-06-2016, 10:08

Po odpaleniu auto rusza, dopiero po chwili zaczyna się ślizgać. Jak w tym momencie akurat muszę się zatrzymać, np. na skrzyżowaniu, to przy próbie ruszenia w ogóle nie reaguje na gaz, obroty nie podnoszą się, auto nie rusza. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu auto rusza.
Żadne kontrolki się nie włączają.
Olej był dolewany na rozgrzanym silniku na minimum u Kisielnickiego w Szczecinie.
Czy ma ktoś jakiś pomysł?

[ Dodano: 18-06-2016, 20:43 ]
Czy ktoś naprawiał już taką skrzynie ?
Z jakimi kosztami muszę się liczyć ?

[ Dodano: 20-06-2016, 21:16 ]
Po podłączeniu komputera wyszły trzy błędy :
P1778 - błąd w układzie silniczka krokowego
P0868 - za niskie ciśnienie w układzie stożka wyjściowego
P0776 - sterowanie ciśnienia stożka wyjściowego

Co to znaczy ?
Będzie żyła za rozsądne pieniądze ?

qbota - 21-06-2016, 09:35

Biorąc pod uwagę ile na forum jest diesli a ile benzyn i ile spośród tych benzyn ma CVT, ja zdecydowanie zamiast pytać tutaj, jechałbym do serwisu zanim popsuje się coś więcej. Niekoniecznie serwisu M rzecz jasna. Pan Walkowiak z Poznania swego czasu (długo przed OII) odgrażał mi się, że żadnej skrzyni się nie boi, a firma działa od 20 lat i słyszałem raczej same dobre opinie.
Nie zapomniałbym też, po wszystkim, podzielić się swoimi doświadczeniami na forum.

Andrzej Cz - 21-06-2016, 10:34

Auto jest już w serwisie u pana Kisielnickiego, to oni zdiagnozowali tak tą skrzynie, teraz czekam na demontaż, oględziny wnętrza i oczywiście wycenę. Z tego co mi wiadomo, to są najlepszymi fachowcami w okolicy Szczecina. Oczywiście cenę też mają "najlepszą" :) .
Zastanawiałem się po prostu, czy ktoś się orientuje jakie migą być koszty naprawy tych usterek.
Wiem już że nowa skrzynia w serwisie kosztuje 52 000 pln :) ))

elmundialo - 23-06-2016, 12:09

Witam. Kolega miał rację i jest nas mało z Cvt ,wiec po otrzymaniu diagnozy i wyceny prosimy o informacje dla potomnych. Pozdrawiam[/i]
Komandor - 23-06-2016, 18:51

Dołączam się do prośby o wnioski po naprawie... Było parę podobnych wątków ale po wołaniu o pomoc nastała ciiiisza w temacie... A swoją drogą ciekawe ile kosztowałby O2 złożony od podstaw w serwisie z ori części? 1milion ?
qbota - 23-06-2016, 22:09

Parę lat temu było takie zestawienie marek i Mitsu był liderem. Nie pamiętam, ale spokojnie ze 4 Outki można było złożyć. Skrzynia 50k to silnik pewnie ze 100k... Ciekawe czy to polityka MMC czy producenta. Może popytajmy znajomych w Europie jak to u nich wygląda i porównajmy ceny kilku komponentów.
elmundialo - 29-08-2016, 14:29

Witam. Widzę że mimo upływu czasu nie dowiemy się o koszty tej naprawy,szkoda
Andrzej Cz - 20-09-2016, 01:50

Jeszcze nie skończyli :) ))
Jak będzie po wszystkim to dam pełen opis .

elmundialo - 20-09-2016, 03:24

Będziemy czekać :P
michal_l - 12-12-2017, 16:59
Temat postu: Czy coś wiadomo?
Czy coś wiadomo w tym wątku? Miałem podobne objawy wczoraj przy Outlanderze III 2.4 CVT. Po odpaleniu na wstecznym normalnie jechał, a do przodu tylko zwiększał obroty.
Wcześniej stał jakieś 8h w temperaturze ok -8 stopni
Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie ruszył bez problemu.
Jest załozona instalacja LPG, ale rusza na benzynie rzecz jasna

alegator - 14-12-2017, 20:09

witam
mam dokładnie ten sam rocznik samochodu, tez 2,4 benzyna i CVT. Musze powiedzieć, ze dobrze wybrałeś zakład Kisielnickiego. Ja tez tam serwisowałem skrzynie, wymieniałem w niej olej i z samej obsługi jestem zadowolony. Tez czekam na wynik ogledzin i kosztorys. Chciałem tylko wszystkim powiedziec, ze jest na swiecie firma w Nowej Zelandii, która specjalizuje sie w remoncie tych skrzyń a także specjalizuje sie w sprzedaży części zamiennych do tej skrzyni.
Taka moja rada. Otóż ja pisałem do tej firmy z Nowej Zelandii czy byli by skłonni wysłac skrzynie do Europy i ile to bedzie kosztowało i okazało sie, ze z wysyłają w zasadzie do wszystkich krajów a do Europy w szczególności nie ma żadnych problemów, czas przesyłki to ok 7 dni (plus czas w urzedzie celnym w Polsce) koszt skrzyni po regenaracji to łacznie z kosztami przesyłki ok 10000 zł. w tej cenie jest 10 litrów oleju Mitsubishi. Zdaje sobie sprawę,l że drogo ale jak miałbyś zapłacić duże pieniadze za wyniane kilku częsci to taki wariant z wymiana skrzyni jest atrakcyjny. Kisielnickie bierze ok 2000 zł za montaz skrzyni w aucie i zalanie olejem. Rozwaz też kupno częsci zamiennych własnie w tej firmie. Koszt części w stosunku do dystrybucji w serwisach autoryzowanych moze być nawet kilka razy mniejszy.Przykład ja wymieniałem chłodnice do oleju tej skrzyni i oryginalna kosztuje 3000 zł a kupiona w Chinach kosztuje 500 zł z kosztami wysyłki. To jest ta sama chłodnica , tego samego producenta.

[ Dodano: 14-12-2017, 20:59 ]
dodam do poprzedniej wypowiedzi odnosnie skrzyni po regeneracji z Nowej zelandii, ze ten zakła d daje gwarancje na wyremontowaną skrzynie 6 miesięcy lub 20000 km przebiegu. Gwarancja obejmuje bezpłatna wymiane wadliwej skrzyni na nowa i zwrot kosztów przesyłki. Skrzynia CVT do Mistsubishi Otlander II jest dość cięzka , waży ok 80 kg stąd dość wysokie koszty przesyłki.

[ Dodano: 14-12-2017, 21:23 ]
MITSUBISHI OUTLANDER JF011 CVT TRANSMISSION
NZ$2,501.25 zakup regenerowanej skrzyni z nowymi kołami pasowymi i pasem
koszt wysyłki 200 NZ$ Razem ok 2800 NZ$ co daje po przeliczeniu według kursu NBP = 2,5 x 2800 = 7000 zł plus 2000 koszt montażu w samochodzie i zalanie płynem (płyn w komplecie) daje to ok 9000 zł. Nie wiem jak z cłem ale nie jest to nowa skrzynia a po regeneracji czyli to by była usługa , no nie wiem . W tej samej firmir można kupić częsci do tej skrzynik np. pas kosztuje
742NZ$ x 2,5 = 1855 zł - nowy
Używany na innych stronach polskich ok 1500 zł



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group