To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - KOD 91 W GDI

Anonymous - 06-03-2007, 17:26
Temat postu: KOD 91 W GDI
Mam problem zapala sie CE i samochod traci moc nie ma szarpania na obrotach ani podiobnych rzeczy.Mut w serwisie zdiagnozowal kod 91 i serwisant zalecilk wymiane przepustnicy.I tu jest kluczowe moje pytanie co nalezy zrobic i co dokladnie oznacza kod 91 w silnikuEA 4g64 gdi model galant 2.4 99r.Bardzo prosze o odpowiedz bo juz nie mam sil co z tym zrobic .Jak wiecie przepustnica nie jest tania serwis 8500pln po rabacie 6500pln japaneze 3800pln allegro 2500pln regenerowana 1500pln.Pozdrawiam
Bartek - 06-03-2007, 19:18

żeby nie blablać tu dużo:

Anonymous - 06-03-2007, 21:52

Zeb napisał/a:
przepustnica nie jest tania serwis 8500pln po rabacie 6500pln japaneze 3800pln allegro 2500pln

Jak to czytam to zastanawiam sie czy zawczasu nie sprzedac mojego. :D
Powiem szczerze - wspolczuje :cry:

Anonymous - 07-03-2007, 17:08

Hmm niewiele mi to mowi a moze ktos moglby mi to przelozyc na prostszy jezyk.Wybaczcie ze tak wiele wymagam :oops:
Krzyzak - 07-03-2007, 18:44

na polskie to znaczy, ze cos jest nie halo przy przepustnicy - masz tzw. gaz elektroniczny, czyli nie jest tak, ze naciskasz na pedal a linka otwiera przepustnice, lecz przy pedale jest czujnik nacisniecia a przepustnice otwiera silniczek elektryczny
i tu jest wlasnie cos nie tak...

Bartek - 07-03-2007, 19:15

Tłumaczenie tabelki:
Kod 91: Elektronicznie sterowana przepustnica

Lewa kolumna:
Co jest sprawdzane:
- Stacyjka na ON
- Błąd komunikacji między ECU silnika a kontrolerem przepustnicy <pewnie chodzi o elektroniczny kontroler, bo cewki wykonawcze będące przy przepustnicy określają jako "Throttle valve servo motor" - przyp. tłum ;) >
Warunki pojawienia się kodu błędu:
- Napięcie na wyjściu czujnika położenia przepustnicy (konkretnie 2 kanał) zmienia się znacząco inaczej (ok. 1V lub więcej) niż spodziewana wartość

Co jest sprawdzane:
- Stacyjka na ON
- Błąd komunikacji między kontrolerem przepustnicy a ECU silnika
Warunki pojawienia się kodu błędu:
- Kąt otwarcia przepustnicy (napięcie) które jest żądane przez ECU silnika od kontrolera przepustnicy różni się znacząco od napięcia na wyjściu czujnika położenia przepustnicy (konkretnie 2 kanał) o ok. 1 V.

Prawa kolumna:
Prawdopodobne przyczyny:
- zwarcie w przewodach komunikacyjnych
- Usterka ECU silnika
- Usterka kontrolera przepustnicy

Flowchart:

Czy występuje również błąd 94?

tak: zastosuj procedurę dla kodu 94

nie: sprawdź wiązkę przewodów między ECU a kontrolerem przepustnicy.
Zepsuta - napraw
Sprawna - wymień kontroler przepustnicy


Jak widzisz słowa nie ma w tym o zespole przepustnicy.

Moje przypuszczenia:
- sprawdź wiązkę -> jak będzie OK ->
- sprawdź czujnik położenia przepustnicy -> jak będzie OK ->
- wymień kontroler przepustnicy (myślę, że w AutoMapro kupisz lub nawet za niewielką opłatą wypożyczysz tą puszeczkę elektroniczną -> jak nie pomoże ->
- przyjedź do Wawki - podstawimy moją przepustnicę

[ Dodano: 07-03-2007, 19:19 ]
tłumacz ze mnie jak z koziej dupy trąba, ale mniej więcej wiem o czym piszę, więc powinno mieć to sens zawarty w angielskiej wersji.

jak wolisz mogę tą tabelkę wkleić po:
- niemiecku
- francusku
- flamandzku
- duńsku
- szwedzku

[ Dodano: 07-03-2007, 19:57 ]
Dla rozjaśnienia:


Kontroler przepustnicy
Uwagi instalacyjne:
Jeżeli kontroler jest wymieniony, należy zainicjalizować system elektronicznie sterowanej przepustnicy.

Inicjalizacja:
Włącz stacyjkę i wyłącz ją w czasie krótszym niż 1 s. Zostaw wyłączoną przez co najmniej 10 s.

I..... od tego bym zaczął - odłączyć kontroler, poczekać kilka minut, podłączyć i zainicjalizować - może pomoże - koszt żaden, a efekt może być niezły ;)

Anonymous - 08-03-2007, 20:27

Dziekuje Bartku!w sobote bede wszystko sprawdzał.

[ Dodano: 13-03-2007, 18:04 ]
No i niestety nic nie dało odłaczenie kontrolera juz brak mi sił do tej zasranej przepustnicy :evil:

[ Dodano: 03-04-2007, 17:40 ]
Wszystko juz wiadomo bylem u Bartka osobiscie i sprawa byla oczywista okazalo sie ze wina lezala po stronie przepustnicy.Bartek to wspanialy fachowiec nie dosc ze podjal sie wymiany i ustawienia czujnika to jeszcze zajal sie zalatwianiem tych elementow osobiscie poswiecajac swoj cenny czas.Za co jestem mu niezmiernie zoobowiazany.To jest wrecz nieslychane aby ktos z takim zainteresowaniem pomagal innemu czlowiekowi.Jeszcze raz dziekuje serdecznie Bartku.Pozdrawiam :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group