Pajero II - Cieknący reduktor po wymianie simeringu
jammer2 - 20-06-2016, 15:37 Temat postu: Cieknący reduktor po wymianie simeringu Witam,
Jestem po wymianie dwóch simeringów reduktora na wyjściu przedniego wału (oba były nowe i oryginalne), przedmuchaniu odpowietrzników i auto cieknie, właściwie to z niego kapie. Przedtem na pierwszym oryginalnym simeringu reduktor się pocił. mechanik rozkłada ręce, wał jest niby ok nie ma wżerów, obudowa niby też - tak twierdzi mechanik. Może ktoś coś podpowie, ewentualnie wskaże dobry warsztat w Warszawie, gdzie ktoś naprawdę się na tym zna.
Górecki Wł - 20-06-2016, 22:43
Witam. Miałem podobną sytuacje że po wymianie uszczelniacza olej nadal wyciekał z reduktora przednim wałem . Okazało się że uszczelniacz był dobry a wyciek był z widłaka wału przedniego. Frezowany widłak wału który jest nakładany na końcówkę reduktora od strony krzyżaka zaślepiony jest blaszanym brokiem i wyciek oleju z tego broka jest podobny do wycieku uszkodzonego uszczelniacza. Należy więc wymienić broka lub uszczelni widłak od strony reduktora. Należy dobrze wymyć widłak i odtłuścić benzyną wcisnąć silikon od strony frezowanej a następnie wcisnąć filcowy krążek grubości około 0,5 cm. i pozostawić do wyschnięcia. Ja zrobiłem tym drugim sposobem i od kilku lat nie mam wycieku. Pozdrawiam. Górecki Wł.
U-96 - 02-10-2016, 20:58
Witam
Koledzy potrzebuję PILNIE informacji w tym temacie, 8-go w sobotę jadę do Rumunii
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i pomoc
Przeglądałem auto dzisiaj przed wyjazdem i okazuje się że kapie mi olej z reduktora na wyjściu przedniego wału , jest też wyczuwalny luz, większy niż na tylnym wale w tulei
Olej kapie z wyjścia przedniego wału , wcześniej lekko się pocił .
Od razu obstawiłem uszczelniacz, ale ze względu na luz zastanawiam się co dalej
Czy oprócz uszczelniacza na wyjściu w tulei jest też łożysko? Czy również tuleja ślizgowa jak z tyłu ?
Jeśli łożysko to czy można wymienić go bez ściągania reduktora ?
WSZELKIE WSKAZÓWKI I PODPOWIEDZI BARDZO MILE WIDZIANE
Pozdr.[/code]
MarcinKK - 02-10-2016, 21:39
Hej z tego co pamiętam u mnie w superselect z tył jest simering a pod nim podkładka i łożysko z kołnierzem natomiast do przodu simering i zwykłe łożysko , potem wałek, łańcuch i takie samo łożysko i podkładka .
U-96 - 02-10-2016, 21:47
Marcin
Ja też mam SS-a
Łożysko wyciąga się na zewnątrz czy do wewnątrz reduktora (przedni wał )
Pozdr.
MarcinKK - 02-10-2016, 21:56
Z tego co pamiętam to od środka .
U-96 - 03-10-2016, 06:55
Czyli muszę wyorać reduktor ?
Bo z tego co patrzyłem to chyba nie bardzo jest inny dostęp .....?
Pozdr.
MarcinKK - 03-10-2016, 07:31
Robiłem to dawno temu w innym Pajero z kolegą i o ile mnie pamięć nie myli nie wyciągaliśmy reduktora tylko odpięliśmy tylni wał i odkręciliśmy dekiel ( część skrzyni ) gdzie znajduje się łańcuch i wtedy jest dostęp . Ale może ktoś potwierdzi bo już słabo pamiętam .
Kompletną serwisówkę do manuala i twojego reduktora możesz pobrać tutaj . . . . .
U-96 - 03-10-2016, 09:19
Dzięki Marcin za pomoc
Pozdr.
|
|
|