Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] Wał napędowy
Sadziprz77 - 23-06-2016, 12:15 Temat postu: [I 2.0T] Wał napędowy Witam serdecznie, szukam pomocy dotyczącej układu napędowego, mam pytanie - czy wał napędowy 2,0T różni się od 2,0? oraz czy tylny dyfer 2,0T różni się od 2,0? a jeśli się różni to czym? może da się przełożyć część mojego wału do tamtego? A może pasuje od 2,4?
apollo99 - 23-06-2016, 18:29
Wał napędowy powinien być taki sam jak w 2.0, ale tylny most już nie koniecznie, bo każda wersja ma inne przełożenie główne.
Sadziprz77 - 24-06-2016, 07:52 Temat postu: wał napędowy Ciekawy temat kolega poruszył odnośnie przełożeń (rzeczywiście dyfer nieznacznie się różni, przynajmniej wejściem, wyjściem nie) , czy ktoś mógłby napisać jaką prędkość ma w 2,0 przy jakich obrotach?
elektryk - 24-06-2016, 09:32 Temat postu: Re: wał napędowy
Sadziprz77 napisał/a: | Ciekawy temat kolega poruszył odnośnie przełożeń (rzeczywiście dyfer nieznacznie się różni, przynajmniej wejściem, wyjściem nie) , czy ktoś mógłby napisać jaką prędkość ma w 2,0 przy jakich obrotach? | Wydaje mi się że błąd pomiaru nie pozwoli wykryć różnic. Weź ściągnij serwisówke, tam jest dokładnie napisane która przekładnia ma jakie przełożenie, powinny być też rysunki z pokazanymi różnicami.
staszq2 - 24-06-2016, 23:55
Buszując po forum spotkałem się ze sprzecznymi opiniami nie wiem z czego one wynikają. Ja miałem dyfer czy też transfer z wolnossącego 2.0 i przełozenie było identyczne jak w 2.0T bodajże 56/14, tylny most również identyczne przełożenie, jedyny problem to wejście do dyfra w turbiaczu ma 42 mm a w zwykłym 32 mm i tu trzeba mechanika który to ogarnie i przełoży, wał jest ten sam znaczy się pasuje P&P. Nie teoryzuję tylko piszę z doświadczenia.
apollo99 - 25-06-2016, 09:43
Można założyć inny tylny most,tylko pytanie czy nie ucierpi na tym centralny mechanizm różnicowy, bo wał napędowy będzie potrzebował wykonać więcej obrotów na przejechanie tego samego dystansu niż wyjście napędu na koła przednie,co może powodować naprężenia w centralnym mechanizmie różnicowym i jego szybsze zużycie. Nie bardzo potrafię to wytłumaczyć ,dlatego też nie powinno zakładać się kół o różnej wielkości na osi przedniej i tylnej do czterołapa
MarcinGdy - 27-06-2016, 10:35
Jak przerabiałem u siebie temat prawdopodobnie padniętego tylnego dyfra, to było tak że jak kupiłem dyfer od zwykłego 2.0 i zawiozłem do mechanika, to ten stwierdził, że jest inne przełożenie vs 2.0T.
Dyfer w oryginale od 2.0T musiał zrobić ~2,7 pełnego obrotu żeby obrócić wał o 360°,
podczas gdy w wersji 2.0 było to coś ponad 3,5 czy bliżej 4.
Mówił, że przy takiej różnicy skrzynia rozdzielcza dostała by po dupsku.
(zaznaczam, że się nie znam , podaję tylko info jakie dostałem od mechaniora)
apollo99 - 27-06-2016, 17:29
Mechanior dobrze prawił,po prostu trzeba założyć komplet- tylny most i transfer z tej samej wersji silnikowej
|
|
|