Carisma - Techniczne - "Tjunink" cari :D - hamulce
xCrashx - 30-06-2016, 16:02 Temat postu: "Tjunink" cari :D - hamulce siemka wszystkim
Jako fan motoryzacji lubię sobie czasem pośmigać trochę ostrzej. Mówiąc "trochę ostrzej" nie mam na myśli palenia laczka spod każdych świateł, bo to to akurat straszna wiocha, tylko pośmiganie po zawiłych serpentynach ,gdzie zakręty po 90 stopni i więcej to norma. Każdy kto po takim "terenie" śmiga, wie, że nie moc jest na takich drogach kluczowa, a zawias i przede wszystkim HAMULCE. W mojej cari 90 kucy po takich zakrętach to aż za dużo bardziej boję się o hamulce. I tutaj pytanko: orientuje się ktoś, jak w miarę tanio i bezproblemowo uskutecznić hamulce? Mówiąc "uskutecznić" mam na myśli bardziej ich odporność na temperaturę, niż samą skuteczność, bo te seryjne hamują wystarczająco skutecznie, tylko problemem jest ,że po takiej jeździe są meeega gorące, aż boję się ,że kiedyś przegrzeje tarcze i zagotuję płyn, a to może nie być zbyt przyjemne. Może orientuje się ktoś, czy jakieś skuteczniejsze tarcze z jakiegoś mocniejszego modelu podejdą pod standardową piastę? Może zestaw tarcza + zacisk z Volvo t4? No i druga sprawa to czy można zalać bezpiecznie płyn o wyższej temperaturze wrzenia, np. dot5, albo dot5.1, gdy teraz zalany jest dot4? Nie trzeba płukać układu? Te płyny ze sobą jakoś nie zareagują? Pytam, bo gdzieś coś kiedyś słyszałem o tym, ale nie wiem co i jak, dlatego pytam. Z góry dzięki za pomoc.
Hugo - 30-06-2016, 19:50
xCrashx, tarcze o średnicy 281 mm i zaciski od Carismy po lifcie i masz extra hamulce.
xCrashx - 01-07-2016, 10:56
Dzięki za sugestię Pomyślałem też, że można by zrobić takie "łapacze" powietrza, które przez zaślepki świateł przeciwmgłowych (których ja nie mam) kierowałyby powietrze jakąś rurą na tarcze, ale nie wiem czy to już nie jest przerost formy nad treścią
Bizi78 - 01-07-2016, 11:11
Kiedyś ktoś na forum takiego linka zapodał .
http://www.spalacz.pl/ukl...lcow-audi-a4-b8
xCrashx - 01-07-2016, 13:06
O kurczę, widzę ,że ktoś wpadł na taki sam pomysł Dzięki za link, wieczorem na pewno poczytam
edit: Podesłany artykuł przeczytałem i bardzo mi pomógł Wielkie dzięki! Trzeba będzie chyba pomyśleć o jakiejś małej modyfikacji zderzaka Wczoraj właśnie po takiej przejażdżce miałem wrażenie jakby tarcze zaczęły bić, felgi były gorące, a tarcz wolałem nie dotykać (choć prawdę mówiąc oszczędzałem hamulce jak się tylko dało, bo jestem świadomy, że to seria ,która nie jest zaprojektowana do takiego użytkowania). Dzisiaj na szczęście okazało się, że hamulce są całe i działają jak należy Niemniej narazie, do czasu zastosowania jakichś modyfikacji, daruję sobie ich intensywne użytkowanie. Będę teraz się woził emeryckim tempem z zimnym łokciem za oknem (choć podobno teraz jest za to mandat ,ale cóż... jest ryzyko, jest zabawa hehehe ) Temat myślę, że do zamknięcia Do następnego... problemu
barthez2183 - 05-07-2016, 19:40
Hugo napisał/a: | xCrashx, tarcze o średnicy 281 mm i zaciski od Carismy po lifcie i masz extra hamulce. | .
to nie takie proste bo carisma xCrashx ma rozstaw 4x100 a po lifcie jest 4x114,3 więc byłoby trochę modzenia, no ale jak to mówią Polak potrafi i nie jest to niewykonalne 😃
xCrashx - 05-07-2016, 23:17
W sumie dać, to się da zrobić wszystko, choć niektóre rzeczy są po prostu nieopłacalne Generalnie szukam właśnie jakiegoś rozwiązania które by pasowało bez "modzenia" tylko wymiana tarcz + zacisków, skoro inny rozstaw śrub to lipa.
apg2312 - 06-07-2016, 01:09
Tylko ceny nie podają
http://www.tuning1.com/info,3642
Hugo - 06-07-2016, 07:41
barthez2183 napisał/a: | to nie takie proste bo carisma xCrashx ma rozstaw 4x100 a po lifcie jest 4x114,3 więc byłoby trochę modzenia | Fakt, nie zwróciłem na to uwagi.
Fragu - 06-07-2016, 07:53
Proste - wystarczy założyć tarcze od Mini R51 (z tego co pamiętam) 280mm 4x100
|
|
|