To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

sebo_runner - 04-07-2016, 22:40
Temat postu: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Witam !
Zakupiłem parę dni w dobrych pieniążkach pajero 2 z SS i diff lock 2.5 TD 1991 rok . Samochód jest dość mułowaty . Wczoraj jeździłem z gościem takim tylko , że bez SS i diff lock ( może to ma jakieś znaczenie przy mocy ? ) i jego to super dużo mocy miał . U mnie autko kopci trochę na czarno ( lekko podkręcona dawka na pompie ) . W układzie turbo jest trochę oleju ale bez tragedi , ale jest . Turbo luzu nie ma nadmiernego . Myślę , aby zacząć od Wtrysków i od razu sprawdzić ciśnienie na cylindrach . Czy może ktoś pokieruje mnie w jakimś innym kierunku ? Luz na zaworach dziś ustawiałem

Rander - 07-07-2016, 21:55
Temat postu: Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
sebo_runner napisał/a:
Witam !
Zakupiłem parę dni w dobrych pieniążkach pajero 2 z SS i diff lock 2.5 TD 1991 rok . Samochód jest dość mułowaty . Wczoraj jeździłem z gościem takim tylko , że bez SS i diff lock ( może to ma jakieś znaczenie przy mocy ? ) i jego to super dużo mocy miał . U mnie autko kopci trochę na czarno ( lekko podkręcona dawka na pompie ) . W układzie turbo jest trochę oleju ale bez tragedi , ale jest . Turbo luzu nie ma nadmiernego . Myślę , aby zacząć od Wtrysków i od razu sprawdzić ciśnienie na cylindrach . Czy może ktoś pokieruje mnie w jakimś innym kierunku ? Luz na zaworach dziś ustawiałem


Trochę teoretuzując (bo już od wielu lat nie naprawiam) - w klasycznym dizlu musisz sprawdzić:
- kąt wtrysku
- wtryskiwacze na okoliczność otwarcia i na okoliczność rozpylania
- kompresja
- ciśnienie wlotu (po turbinie)

U Ciebie może być zbyt późny kąt wtrysku.
Może być też problem z dobrym rozpylaniem - ale wtedy raczej kopci na biało i czuć naftę - może jednak końcówki leją?
Mała kompresja - też może być.
Oczywiście też do sprawdzenia ciśnienie podawane przez turbinę.

Może jeszcze ktoś podpowie - ja specjalizowałem się w zasadzie tylko w silnikach benzynowych.

sebo_runner - 08-07-2016, 06:49

Dzięki Adam za zainteresowanie sie tematem :)

Jak możesz to doprecyzuj
Tą odpowiedz a mianowicie. Jakie powinno byc ciśnienie w turbo i przy jakich obrotach oraz jak dokładnie je sprawdzić ?
Pompa i wtryski w sobote lądują na stole
I od razu sprawdzę ciśnienie czego sie najbardziej obawiam :roll:
Jakie powinno byc ciśnienie nominalne / minimalne i jaka dopuszczalna różnica ?

Czekam na odp i z góry dzięki

Pozdro
Sebo

Rander - 11-07-2016, 12:30

sebo_runner napisał/a:
Dzięki Adam za zainteresowanie sie tematem :)

Jak możesz to doprecyzuj
Tą odpowiedz a mianowicie. Jakie powinno byc ciśnienie w turbo i przy jakich obrotach oraz jak dokładnie je sprawdzić ?
Pompa i wtryski w sobote lądują na stole
I od razu sprawdzę ciśnienie czego sie najbardziej obawiam :roll:
Jakie powinno byc ciśnienie nominalne / minimalne i jaka dopuszczalna różnica ?

Czekam na odp i z góry dzięki

Pozdro
Sebo


Nie wiem, jaki masz kod silnika - prawdopodobnie 4D56.

Parametry powinieneś znaleźć tu:

4D56

rokers77 - 27-07-2016, 11:36

Witam chcę się przyłączyć do tematu ,u mnie to samo się dzieje , jak sprawdzić turbinę czy ma luz i olej w środku ,jak zrobisz to opisz co zrobiłeś i czy jest poprawa w mocy pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group