Carisma - Techniczne - ładowanie
polek - 07-07-2016, 21:10 Temat postu: ładowanie Panowie, a może panie. Proszę o pomoc.
Otóż padło mi ładowanie w carismie 1,6 2003 r. i na początek szukam masy. Gdzie ją znaleźć? I jeszcze jedno. Wlazłem pod samochód w poszukiwaniu jej i znalazłem pewien przewód, którego przeznaczenia nie mogę zrozumieć. Przewód wychodzi z wiązki od alternatora i wchodzi na wsuwkę tuż nad filtr oleju (tak jakby masa?.) Co to jest?
plecho1 - 07-07-2016, 22:39
Masa wychodzi z akumulatora i na początku jest przykręcona do podstawy na której stoi akumulator a następnie do silnika w pobliżu mocowania rozrusznika. Ten przewód koło filtra oleju najprawdopodobniej jest podłączony do czujnika ciśnienia oleju.
Napisz jakie jest napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika, powinno zawierać się w zakresie 13,9V - 14,5V.
polek - 07-07-2016, 23:19
jest mniej niż na wyłączonym silniku, jak ostatnio sprawdzałem to chyba 11,8V już było. Zaznaczę, że padło mi ładowanie dzień po jeździe w deszcz. Z dwa tygodnie temu też dzień po jeździe w deszcz padł prędkościomierz, ale wtedy namierzyłem przyczynę (zalana kostka na skrzyni biegów)
Hugo - 08-07-2016, 07:34
polek, przy silniku 1,6 w Cari masz alternator bosh-a, więc pewnie padł...
polek - 08-07-2016, 07:42
A jak sprawdzić alternator, ale bezpośrednio przy alternatorze. Chcę wykluczyc np. Kabel, albo masę zardzewiałą. I od razu inne pytanie: czy alternator od cari 1 ale też 1.6 będzie pasował?
plecho1 - 08-07-2016, 07:54
Alternator powinien pasować tylko może być inna kostka od przewodów. Jak masz przewody do odpalania to zrób nimi na próbę nowe masy czyli jeden przewód podłącz do minusowej klemy akumulatora i do jakiegoś punktu masowego na karoserii w komorze silnika a drugi przewód rozruchowy podłącz do klemy minusowej akumulatora i gdzieś do silnika. Jeśli to nie pomorze to raczej alternator do naprawy lub do wymiany. Aby go sprawdzić musisz go rozebrać na części i pomierzyć osobno uzwojenie stojana, uzwojenie wirnika i diody w układzie prostowniczym.
polek - 08-07-2016, 11:45
Jest jakiś problem z wymontowanie alternatora? Coś trzeba najpierw zdemontować, na coś uważać?
[ Dodano: 08-07-2016, 20:27 ]
Panowie alternator odkręcony, ale którędy go wyjąć. Czy ktoś już to robił z was? No ręce mi opadają ani do góry ani w dół. Musiałbym chyba kolektor odkręcić ale to już chyba nie na moje możliwości.
plecho1 - 08-07-2016, 22:08
Alternator wyciągałem do góry ale jak dokładnie to robiłem to już nie pamiętam ale na pewno wyszedł do góry.
polek - 09-07-2016, 07:56
Jeszcze jedno: jak odkręcałem alternator to nie odłączyłem akumulatora , no i jak dotknąłem kluczem śruby trzymającej przewód to lekko zaiskrzyło i teraz nie mam kontrolki ładowania, ani po włączeniu stacyjki ani po odpaleniu. Już się ucieszyłem że sie samo naprawiło, ale ładowania też nie ma.
Bizi78 - 09-07-2016, 08:04
Pewnie bezpiecznik poleciał .
polek - 09-07-2016, 08:20
Ale który bo w komorze silnika jest tylko jeden od alternatora i ten jest dobry.
[ Dodano: 09-07-2016, 14:15 ]
Informacja dla potrzebujących: ok 200 tyś km wytrzymują szczotki zespolone (na nieszczęście) z regulatorem napięcia, które można wymienić bez wyciągania alternatora, który ja jak łoś męczyłem z 2,5 godz. Wystarczy poluzować śrubki zdjąć ewentualnie pasek i odchylić w tył alternator. Odkręcić 3 śrubki i gotowe.
|
|
|