[02-06]Lancer CS0 - Wypadanie zapłonu Lancer CS9W
GS3R - 13-07-2016, 13:29 Temat postu: Wypadanie zapłonu Lancer CS9W Dzień dobry,
od 6 lat użytkuję Mitsubishi Lancer Kombi 2003r 2,0 16V 135 KM CS9W, nigdy nie miałem z nim problemów, aż w tym roku zaczęło się od pękniętej linki w podnośniku szyby (wymieniłem), pękły blaszki mocujące gumy stablizatora (pospawałem), wyniłem łożyska w skrzyni biegów i nagle w poprzednim tygoniu po zatankowaniu na Statoil do pełna i mocnym naciśnięciu pedału przyspieszenia obrotomierz zatrzymał się na 3000 rpm, trwało to tak z 10 min później odpuścił i stał się lekko mułowaty. Następnego dnia żadnych oznak tylko lekko ospały przy przyspieszaniu. W kolejnych dniach to samo, aż do przedwczoraj gdy zgubił zapłon na wolnych obrotach na 4 cylindrze. Pojeździłem trochę i zapalił błąd P0304, skasowałem,
zamieniłem cewki miejscami, wymieniłem przewody, iskra jest. Wcześniej jeszcze wymieniłem sensor O2. Osłuchałem wtryski i wszystkie pukają (zdają się działać poprawnie)
Czy znacie jakieś typowe usterki możliwe do zdiagnozowania w domowym warsztacie powodujące takie zachowanie? Znacząco wzrosło zużycie paliwa.
cobretti - 22-07-2016, 11:21
Znaczący wzrost zużycia paliwa - świece okopcone?
GS3R - 04-08-2016, 21:33
Spalanie w normie - świece normalne, nieokopcone. Wyczyszczona przepustnica, wymieniony wężyk od zw. podciśnieniowego. Nowe przewody wysokiego napięcia i nowe cewki ale zamienniki. Zapłony wypadają nadal. Dziś wpadł mi do głowy pomysł sprawdzenia ładowania i jest nieco niepokojące, na włączonych światłach na biegu jałowym 13,6V chyba powinno być z 14,2. Nie jestem pewien czy taka wartość ładowania może mieć wpływ na wypadanie zapłonów (P0300). Ciśnienie w cylindrach 1-11,9; 2-12,0; 3-12,0; 4-12,1. Wtryski po czyszczeniu. Ponieważ na nowych elementach (świece, kable i cewki) nie było poprawy wróciłem do oryginalnych - i jest to samo, czyli typowe przyczyny missfire jakbym wyeliminował.
Zamierzam, podmienić wtryski paliwa i sprawdzić jeszcze ciśnienie w układzie paliwowym, może jest za małe
cobretti - 09-08-2016, 16:59
Temat pompy paliwa przerabiałem w pug 307 kolegi i objawy takie iż brak mocy i gaśnie auto po mocniejszym wciśnięciu gazu, jak również na "ssaniu" pracował stabilnie ale jak tylko był dotknięty pedał gazu od razu gasł. Może trafiłeś na wadliwe cewki, bądź masz problem z ich sterowaniem przez ecu.
GS3R - 10-08-2016, 19:24
Dziś wymieniłem alternator i pasek osprzętu, ładowanie wróciło do normy, ale wypadanie zapłonów nadal jest. Wydaje się być to problemem elektroniki, jak tylko uruchomię auto pracuje równo, nawet na wolnych obrotach jak tylko lekko się nagrzewa zaczyna szarpać i wypadają mu zapłony...szukam dalej
cobretti - 10-08-2016, 20:06
Może czujnik temperatury dla ecu przełamuje.
GS3R - 15-08-2016, 02:59
Dziś profilaktycznie zmieniłem listwę paliwową z wtryskami, jak można było się domyślić bez efektu. Będę szukał czegoś przy pompie paliwa. Tymczasem auto działa tak jak na załączonym filmie . Dodatkowo podłączyłem ECU silnika drugie niby te same numery części ale nie uruchomił silnika, więc zostało stare.
meinteil07 - 18-08-2016, 09:40
Jeśli nie podmieniałeś kabli WN, to zrób to. Miałem identyczny przypadek i 3 mechaników przez miesiąc nie potrafiło odszukać przyczyny Uparcie twierdzili że kable są ok..... Podejrzeniem było jeszcze paliwo, bo całe akcje zaczęły się po zatankowaniu.
cobretti - 19-08-2016, 21:14
A jaka temperatura była na zewnątrz i czy silnik był zimny? Nie mniej po filmiku stawiam na kabke/świece.
Dziś z rana u mnie, temperatura na zewnątrz około 19C i przez pierwsze sekundy były obroty rzędu 1300rpm.
GS3R - 19-10-2016, 11:36
Witam, zabrałem auto mechanikowi, po 2 miesiącach walki nie udało mu się naprawić auta.
Zapłony wypadają nadal na wolnych obrotach.
Więc zabrałem się za to sam, zgodnie z instrukcją serwisową.
Sprawdziłem cewki: 1 - 10.35 kOm, 2 - 10.38 kOm; przewody 1 - 9,38 kOm 2 - 3,45 kOm;
zgodnie z procedurą sprawdzeniu podlegały jeszcze czujniki wałka rozrządu, wała korbowego, temperatury, MAF Sensor i inne, wszystkie mają prawidłowy zakres pracy i wszystkie mają połączenie z zasilaniem i PCM, podmieniono komputer silnika (wgrywając kod IMO ze starego do nowego)
Zapłony wypadają nadal.
Kolejnym krokiem w procedurze jest jazda testowa, z podłączonym komputerem do gniazda diagnostycznego,
Po jeździe oprócz błędu P0300, PCM zwrócił błąd P0170, co jest dziwne, bo w książce serwisowej nie ma takiego kodu jedynie P0171 i P0172 które mówią o ubogiej lub zbyt bogatej mieszance paliwowej. Sprawdzając ogólny zapisów kodów PCM, błąd wskazuje na problemy z dostosowaniem mieszanki paliwowej.
Analizując pracę silnika i historię kodów, prawdopodobnie w układzie dolotowym jest nieszczelność za sensorem MAF lub nie domaga pompa paliwa. W dalszym kroku spróbuje porównać pracę sensora O2 z parametrami STFT (short term fuel trim) i LTFT (long term fuel trim), jak tylko znajdę odpowiednie oprogramowanie.
W dalszej kolejności chcę zbadać szczelność układu dolotowego, ale powiem szczerze że nie wiem jak się za to zabrać, czym i w jaki sposób takie sprawdzenie wykonać w warunkach domo-garażowych.
Zakupione też mam uszczelki pod kolektor ssący oraz pod przepustnicę, poszukuję też pompy paliwa - oczywiście używanej co by nie narazić się na koszty byle sprawnej.
Mile widziane sugestie w jaki sposób można domowym sposobem sprawdzić szczelność w układzie dolotowym. Próbowałem spryskiwać wodą kolektor ssać, ale jest to możliwe tylko od góry i w sumie nie zauważyłem zmian w pracy silnika, po zastosowaniu carb cleanera miałem wrażenie że praca silnika stała się bardziej metaliczna, ale to juz chyba tylko wrażenie.
Bizi78 - 19-10-2016, 12:08
GS3R napisał/a: | zwrócił błąd P0170, co jest dziwne, bo w książce serwisowej nie ma takiego kodu |
W silniku 4G6:
P0170 abnormal fuel system
Anonymous - 19-10-2016, 12:14
W którejś produkcji TVN (bodajże 101 Napraw) było pokazane jak testuje szczelność układu dolotowego w BMW. Robił to za pomocą dymu wpuszczanego do układu pod ciśnieniem. Od razu było widać gdzie on wycieka. A jak dym wytworzyć to nie wiem ja nie palę.
GS3R - 19-10-2016, 12:42
napatrzyłem się na YT na domowe wytwornice dymu, coś zmontuję tylko gdzie to wpiąć i jak czy czegoś nie uszkodzę
cobretti - 19-10-2016, 22:13
Kurcze plakiem psikaj szybciej znajdziesz od lat tak robię
Nie mniej dwa razy wypią mi się przewód podciśnienia z map od lpg i lancer sygnalizowane to miał błędem nie prawidłowego składu mieszanki, numeru nie pamiętam tak więc gdzie indziej bym szukał.
Hubert_1987 - 21-10-2016, 11:07
Witam, oglądałem filmik, mam taki sam problem.
Walczę już od miesiąca bez powodzenia.
Wymienione na nowe: świece, przewody, cewka, sonda lambda przed katalizatorem.
Pozmieniałem: silniczek krokowy oraz czujnik ciśnienia w kolektorze odlotowym (map sensor)
Po tych operacjach praca silnika bez zmian.
Wczoraj zauważyłem, ze kabel od czujnika położenia wału korbowego był kiedyś w mało profesjonalny sposób naprawiany (kiepska izolacja a pod nią brud i wilgoć)
Zamówiłem czujnik, mam nadzieje, ze to będzie koniec problemów.
|
|
|