Pajero III - Klimatyzacja - nieszczelność - przyczyny?
volvox_globator - 13-07-2016, 18:42 Temat postu: Klimatyzacja - nieszczelność - przyczyny? Witajcie.
Miesiąc po nabiciu klimatyzacji z nawiewów znów nie leci zimne powietrze. Czy możecie mi powiedzieć gdzie szukać nieszczelności? Jakieś typowie miejsca które najczęściej są winowajcą awarii w Pajero III? (polift, 3.2 did)
Oczywiście mam zamiar pojechac do warsztatu na nabicie instalacji mieszanką wodór/azot i próbować szukać nieszczelności detektorem wodoru, ale zawsze dobrze widzieć gdzie rozpocząć poszukiwania.
pozdrawiam
szysza85 - 13-07-2016, 19:00
Temat byl poruszany, jezeli dobrze pamietam to czesto rdzewieja rurki ktore doprowadzaja gaz z klimy do tylnej nagrzewnicy, zazwyczaj je zaslepiali iproblem znikal
Sebastian_T - 14-07-2016, 08:01
Ostatnio wyczytałem na rosyjskich forach, że podmieniają gnijące rurki na ciśnieniowe węże - np. tego typu, jak na zdjęciu (GOODYEAR GALAXY 4826), odpowiedniej średnicy. Zarabiają końcówki i ponoć "jest na lata".
volvox_globator - 14-07-2016, 13:05
Po napełnieniu instalacji mieszaniną azot-wodór czujnik wykrywa wodór na wejściu do tylnej nagrzewnicy (w tylnim zderzaku). Na wierzchu nie widać oleju. Wymieniać tylko oring na wejściu do nagrzewnicy czy raczej nieszczelność jest w środku, w nagrzewnicy/parowniku? Co tam w zasadzie siedzi i co moglo sie zepsuć?
jepm - 14-07-2016, 14:00
Niestety trochę grzebania gdyby się to chciało sprawdzić/zrobić porządnie to będzie.
Zakładam że w III wygląda to podobnie. Niestety parownik tylnej klimy który mógł ulec uszkodzeniu jak wynika ze schematów jest zabudowany w cały tylny panel ogrzewania/klimatyzacji :
http://faq.out-club.ru/do...00092707ENG.HTM
http://faq.out-club.ru/do...00010201ENG.HTM
http://faq.out-club.ru/do...1171AA00ALL.png
http://faq.out-club.ru/do...1172AA00ALL.png
Dlatego proponowałbym zacząć od sprawdzenia/naprawy połączeń przewodów - to chyba są standardowe zaciski jak w każdej klimie - jeżeli zadziała to super jak nie trzeba będzie to wyciągać i sprawdzać parownik - chyba dla tego są tak częste sugestie co do zaślepienie przewodów - rozwiązanie szybkie ale niestety likwiduje tylna klimę.
PS. U mnie jak robili klime w focusie to napełniali jakimś takim cudem że po paru godzinach wybarwiały się miejsca gdzie była nieszczelność - dokładnie było widać gdzie jest dziurka w parowniku. Cos takiego mogłoby pomóc bo od razu miałbyś pewność czy puszcza na połączniach czy gdzieś głębiej (oczywiście w pechowym przypadku może być tu i tu )
Marvw - 14-07-2016, 19:05
Wystarczy podczas napełniania klimy wybrać opcję z kontrastem,wtedy w razie ewentualnych wycieków te miejsca będą świecić pod lampą ultrafioletową.
volvox_globator - 14-07-2016, 21:27
jepm, dzięki za schematy. U mnie po zbliżeniu czujnika do skręcanych łączeń tuż przed nagrzewnicą, nie wykrywało nieszczelności. Nieszczelność wyraźna jest na wejściu obu rurek do nagrzewnicy.. przy poruszaniu rurkami (wtedy "pracuje" uszczelnienie tych rurek w nagrzewnicy ulatnianie się czynnika jest wyraźniejsze. Sądzę że nabicie instalacji czynnikiem z kontrastem, demontarz nagrzewnicy i sprawdzenie gdzie cieknie będą najrozsądniejszą opcją. Dziś pisałem do człowieka co miał do sprzedania za pół darmo kompletną nagrzewnicę tylnią, z rurkami az do komory silnika... z powodu całkowitego braku zainteresowania takim zestawem oddał na złom... a akurat by się przydało na ewentualną podmiankę. go
jepm - 15-07-2016, 12:28
Kurczę z Twojego opisu to rzeczywiście chyba parownik - jak nie znajdziesz używanego albo najlepiej jednak nowego (ktoś to pewnie produkuje na wymienię - może Nissens - a po moich doświadczeniach z Focusem to mogę powiedzieć że te używane są raczej loterią) - to zdaje się są warsztaty które lutują uszkodzone parowniki - tylko nie wiem co takie lutowanie jest warte.
zbyszekm2 - 15-07-2016, 14:29
My robimy zamienniki ( nasz "patent") i trzyma na lata.
volvox_globator - 28-07-2016, 09:03
Panie Zbyszku co to za "patent" i ile toto kosztuje? (nie mogę znaleźć u Was na stronie).
Ktoś wie ile czynnika i ile oleju wchodzi w układ gdybym był zmuszony tymczasowo "odciąć" tylną klimatyzację / parownik?
zbyszekm2 - 28-07-2016, 11:03
300 zł.
|
|
|