L300 - L300 2,5td pod obciązeniem - skuteczność chłodzenia silnik
machy - 29-07-2016, 21:34 Temat postu: L300 2,5td pod obciązeniem - skuteczność chłodzenia silnik Szanowni,
wlasnie dolaczylem do forum z racji obserwacji ktora poczynilem.
Jade z Polski przez przez Azje Cetralna moim Mitsubishi L300 2,5td 4x4 i podczas długich podjazdów temperatura wody idzie do góry i jesli nie dam silnikowi schlodzic sie, dochodzi do zbyt wysokiej temperatury. Wymienilem juz termostat, korek chlodnicy, sprzeglo wiskotyczne, wyczyscilem chlodnice z zewnatrz i wewnatrz.
Czy Wasze Mitsubishi tez tak maja? Jak wrazliwe sa na zaladowanie samochodu, nachylenie drogi? Tutaj mam na dachu 60l paliwa, w srodku kolejne 60l wody, na dachu jeszcze box z bagazami itd. Moze po prostu to drogi strome tutaj w Tadzykistanie.
Jakiekolwiek Wasze doswiadczenia beda bardzo cenne.
Pozdrawiam
Michal
Pastor - 23-08-2016, 08:42 Temat postu: skuteczność chłodzenia silnik Miesiąc minął od Twojego postu więc na pewno już temat przewalczyłeś - daj znac jak poszło jeśli tu zajrzysz.
Co do grzania się - te piece faktycznie maja tendencje do podnoszenia temperatury przy naprawdę długim przeciążeniu. Taki podjazd pod Ak Bajtał pewnie będzie wymagał kilku przystanków do wystudzenia, zwłaszcza że rozrzedzone powietrze na 4655 m npm też zrobi swoje. Wprawdzie sam nie miałem tego typu problemów bo podróżowałem tam motocyklem, ale widziałem co się dzieje z autami.
Jeśli się wiążesz z tym L300 na dłużej pomyśl o wymianie chłodnicy na nową. Stare bywaja już zakamienione tak że żadne płukanie w 100% ich nie wyczyści. U mnie w każdym razie pomogło.
L3004WDAC - 01-10-2016, 09:13
Hej,
jeden z forumowiczów (chyba WojtekBe) wspominał mi o dokładaniu dodatkowej chłodnicy i wentylatora do rajdów lub właśnie do wypraw.
Pozdr J
|
|
|