To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Drgania kierownicy - nowe objawy

Eizo - 30-07-2016, 16:00
Temat postu: Drgania kierownicy - nowe objawy
Cześć. Wiem, że było już kilka tego typu wątków. I kilkanaście objawów. I jeszcze więcej rad. Żadna jednak nie pomogła w moim przypadku.. Po kolei. W kwietniu wymieniłem koła z zimowych na letnie. I zaczęło się. Kierownica drga po przekroczeniu 105-110 km/h. A teraz to co już było zrobione:
1. Zamiana kół przód z tyłem
2. Zamiana opon na felgach we wszystkich kombinacjach (opony w stanie bdb, felgi proste)
3. Założenie kół zimowych na przód ponownie
4. Założenie opon letnich na felgi zimowe
5. Wymiana tarcz i klocków na nowe
6. Wymiana lewego wahacza (niewielki luz na sworzniu - prawy ok)
7. Wymiana łożysk piast P/L
8. Wymiana prawej półosi z przegubem wewnętrznym
9. Dynamiczne wyważenie kół na pojeździe (nic nie wykazało)
Poduszki zawieszenia silnika, skrzyni w stanie bdb, łączniki też. Amortyzatory skuteczność 87-89% (8 miesięczne)
Do 100 km/h można puścić kierownicę i idzie jak po sznurku. Co ciekawe, że po przekroczeniu 100 też można puścić.
Kilka warsztatów żartuje, że mam naturalny ogranicznik prędkości. Tyle, że mnie nie jest do śmiechu. Codziennie dojeżdżam do pracy i z powrotem 90km autostradą. Nie da się tam jeździć poniżej 100km/h. A poza tym nie wiem na ile jest to bezpieczne i na jak długo.
Na pewno nie jest to wina opon. Bo poza kombinacjami letnich, to sprawdzałem też na zimowych kołach.
Czy ktoś z was miał do czynienia z podobnym przypadkiem ?
Jakieś rozwiązania, pomysły ?
Bo ja i kilku naprawdę dobrych mechaników z kilku warsztatów rozkładamy ręce.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Wszystko co podsuniecie a jeszcze nie robiłem, gotów jestem sprawdzić.
Pozdrawiam

zet-em - 30-07-2016, 22:34

Eizo[b] :)
Miałem taki przypadek i to dokładnie taki sam - po przekroczeniu 110 km/h wibracja kierownicy trudna do zniesienia.
Problem zniknął całkowicie po porządnym wyważeniu kół, tradycyjnym na wyważarce a nie na pojeździe.
Mimo wszystko, radzę Ci jednak abyś powtórzył wyważanie kół na wyważarce w porządnym zakładzie.
Pozdro; :)

mkm - 30-07-2016, 23:44

Eizo, a jak jest przy wyższych prędkościach - tych niedozwolonych na naszych drogach?
Prędkość około 110km/h wskazuje na felgi.
atrzyliście na wyważarce czy nie biją "góra dół" i "na boki".
Krzywe felgi też się da wyważyć na zero, a bić będą :wink:

Sprawdź jeszcze stan otworów centralnych na feldze, a na alu pierścieni centrujących.
Jak jest rdza, utlenienia to dokładnie i starannie wyczyśc.

Eizo - 31-07-2016, 08:47

zet-em.
Nie dodałem, że na zwykłych wyważarkach również koła były wyważane. To wyważanie dynamiczne było już "rzutem na taśmę" właśnie po zwykłych wyważarkach.
mkm
felgi są stalowe tak na oponach letnich jak i zimowych.
Były sprawdzane w warsztacie w którym regenerują felgi i są proste
Co do prędkości to praktycznie w całym zakresie powyżej 100-105 km
Nie narasta raczej a jest cały czas takie samo "bicie". No może nieco mniej bije dopiero przy około 160-170 ale minimalnie mniej.
Objaw jest faktycznie podobny jak przy niewyważonych kołach. Ale tyle kombinacji jakie zrobiliśmy przez ostatnie 3 miesiące z oponami, felgami i całymi kołami, to idzie już w ilości kilkunastu jak nie powyżej 20.
Niemniej jednak dziękuję za podpowiedzi

mkm - 31-07-2016, 10:22

A nie masz czasem bagażnika dachowego?
Eizo - 31-07-2016, 14:22

wydawało mi się, że zamieściłem odpowiedź hm...
Nie, nie mam bagażnika. Wersja bez relingów



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group