To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1.8 GDI 1998r - pomoc w naprawie

gilad - 05-08-2016, 10:55
Temat postu: Carisma 1.8 GDI 1998r - pomoc w naprawie
Witam, poszukuje kogoś w okolicach Chrzanowa ( 32-500 ) lub Babic ( 32-551 ) kto zna się na tym modelu i pomoże ODPŁATNIE mi go uruchomić.
"Krótka" historia:
Autko zakupione ok 16.07.2016 poprzedni właściciel uprzedzał mnie że obroty na wolnym biegu falują, ale autko nie gaśnie, a żaden mechanik nie mógł znaleźć przyczyny. Rozrząd wymieniany ok 60 tys km temu. Aku nowy.
Było tak jak mówił i jeździło się świetnie bez innych problemów... do czasu.
Dzień przed awarią 31 07 wieczorem wziąłem się za rdze, spsikałem ją środkiem bitumicznym, koło wlewu paliwa też ( oczywiście zamkniętego!), a że nie miałem kasy jechać na stację, dolałem trochę ( z 10 L ) dość starego ( ok 1,5 mies) paliwa z karnistra od kosiarki :P
01.08 autko odpaliło normalnie, po przejechaniu ok 30 metrów zaczęło ostro szarpać co parę metrów ( efekt jakbym deptał hamulec).
Po zjechaniu na pobocze, wył/zał silnika auto gasło po wdepnięciu gazu. Zapchałem go do najbliższego mechanika, chłopaki nie mieli pojęcia co się mogło stać, wymieniali na chybił trafił części ( nowe świece, pompa paliwa sprawdzona, paliwo spuszczone nalane nowe), wczoraj zapchałem go od mechanika do domu bo zabierali się już za wymianę wtrysków.
Wyczyściłem przepustnice, posprawdzałem wszystkie połączenia. Efekt:
Auto zapala z trudem, jak zapali na zimnym obroty ok 800, po 2-3 min obroty spadają, komputerek je podbija i autko gaśnie, na ciepłym obroty faluja odrazu, po minucie autko szarpie i gaśnie.
Sprawdzałem dość prymitywnym urządzonkiem aku ( na wtyczkę papierośnicy :P ), aku wykazuje że sprawny... ale alternator prawie nie ładuje.
Autko stoi pod domem a ja nie mam już pomysłów.
Za wszelką pomoc dziękuje :)

plecho1 - 05-08-2016, 11:08

Podstawa to sprawdzenie błędów silnika, u Ciebie można je wymrugać za pomocą kawałka drucika którym mostkujemy piny 1 z 4 w złączu OBD i włączamy stacyjkę na zapłon. Jak to zrobić wraz kodami usterek masz opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli będzie błąd ciśnienia paliwa to albo pompa wysokiego ciśnienia albo filtry w niej siedzące albo regulator ciśnienia.
Tu masz temat o tej pompie i problemach z.ciśnieniem http://forum.mitsumaniaki...1479504#1479504

gilad - 05-08-2016, 12:26

Witam, dzięki za odp, rzeczywiście pomogło :) teraz już wiem ( chyba ), co:
ikonka pokazuje błąd 54 oraz 56,
przy okazji miga mi ABS ( jednostajnie ) tak powinno być?
czy są to rzeczy do naprawy dla amatora? :D

Bizi78 - 05-08-2016, 12:37

gilad napisał/a:
przy okazji miga mi ABS ( jednostajnie ) tak powinno być?

Jak nie ma błędów to miga ze stałą częstotliwością, czyli nie masz błędów ABS-u 8) .
Co do błędów to imobilizer i nieprawidłowe ciśnienie paliwa.

plecho1 - 05-08-2016, 13:20

Jeśli czujesz się na siłach, to rozbieraj pompę i sprawdzaj filterki oraz spróbuj poruszać śróbą regulatora ciśnienia paliwa podglądając jego wartość na mierniku uniwersalnym lub w programie Evoscan. Tu masz temat o interfejsie i o Evoscanie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
gilad - 05-08-2016, 13:26

Niestety nie mam programu/ kabla, nawet miernika :) po sprawdzeniu błędów, odpiąłem aku żeby zresetować komp, po podpięciu zapalił za 4 razem dopiero, potem wytrzymał na jałowym rekordowe 7 minut i zgasł...
to chyba koniec, pozostaje mi czekać aż mechanicy powracają z urlopów... :( a mój urlop spędzę patrząc na auto przed domem :P

plecho1 - 05-08-2016, 14:26

To sprawdź teraz błędy który bład powrócił, zawęzi to diagnozę czy to ciśnienie czy immobiliser. Radził bym Ci się trochę doszkolić i samemu zająć się naprawą bo najczęściej mechanicy nie znają się na tym "cudownym" silniku i albo nie naprawią wyciągając tylko kasę od Ciebie albo nawet więcej popsują. Kabel do diagnostyki to VAG KKL od autek VW, koszt około 40zł z przesyłką.
gilad - 05-08-2016, 15:01

OK, wsadziłem kabelki jeszcze raz, i niespodzianka - ABS i ikonka silnika mrugają naprzemiennie - czyli nic nie wykrywa. Natomiast odpaliło dopiero po 3 razem, i znowu na luzie wytrzymało 6 min i zgasło, ponowne zapalenie - 2 min - zgasło, zapalenie - dodanie gazu - zgasło.
Nędzny ze mnie mechanik, ale chyba coś nie działa :P

plecho1 - 05-08-2016, 15:26

Szkoda, że znowu błędu nie wywaliło. Jeśli masz jakiegoś zaufanego mechanika to podpowiedz mu z tym sprawdzaniem ciśnienia woltomierzem bo to najprostrzy sposób, wszystko jest w linku o pompie wysokiego ciśnienia.
gilad - 05-08-2016, 17:08

Znowu zabrałem się za rozbieranie przepustnicy, może coś ominąłem?
Kiras - 06-08-2016, 13:39

Głupie pytanie w sumie. Filtr paliwa wymieniłeś? Mi też Casia falowała i zbawieniem okazała się wymiana filtra.
Bismarck - 06-08-2016, 14:06

Kiras napisał/a:
Głupie pytanie w sumie. Filtr paliwa wymieniłeś? Mi też Casia falowała i zbawieniem okazała się wymiana filtra.


Zgadzam sie z kolega aby zaczac od sprawdzenia zamiast wymieniac czesci

Mialem jakis czas temu tez problem przyczyna okazal sie filtr WC a z tego co sie doczytalem to zaczelo szalec po dolaniu paliwa od kosiarki moze jakies smieci poszly?



http://forum.mitsumaniaki...kiego+cisnienia

http://up.programosy.pl/f..._filterka_1.jpg

http://up.programosy.pl/foto/karta_filterka.gif

http://up.programosy.pl/foto/filterek.jpg

gilad - 06-08-2016, 14:46

Ok, dziś sprawdziłem miernikiem, autko długo nie pochodzi na jałowym, i odczyty były... dziwne. Wychodziło że mam wahania napięcia, czyli zarazem ciśnienia. Wychodziło to tak :
od 1,3 v do 2,8 v,czyli za niskie ciśnienie... ok, może dokopie się do tych filterków o których mówicie...
EDIT:


Zabrałem się za wymianę filterków, tego zaznaczonego u dołu, i tego powyżej, jak również za pompę w baku...
wynik na godz 12.40 :
1) pompa w baku działa, nie rozbierałem jej jeszcze nie wiem jak wygląda filtr i czy w ogóle jest...
2) filterki w silniku... odkręciłem oba z tym że... górny jest na metalowej "rurce" boję się ją za bardzo odgiąć - nie pęknie? Nie widzę nawet wnętrza tego złącza...
natomiast dolny odkręciłem, ale, jedyne co widzę to w głębi od strony silnika małe gumowe kółko - czy to ten filterek? Jeżeli to on, to mam za dużą pincetę :P
Dajcie jakieś info, bo boję się że go do końca popsuje :P

[ Dodano: 07-08-2016, 13:56 ]
Dobra... panowie... Przeglądam forum i nadmiar informacji zaraz rozsadzi mi głowę :P
prześlę najlepiej fotorelację, jak zwyklę czekam na pomocną rade... bo już wysiadam :(
jak ktoś potrzebuję to powysyłam resztę co robiłem, tj czyszczenie przepustnicy, filtr powietrza i pompa paliwa w zbiorniku :)
?

Bismarck - 07-08-2016, 19:11

2) filterki w silniku... odkręciłem oba z tym że... górny jest na metalowej "rurce" boję się ją za bardzo odgiąć - nie pęknie?

To jest powrót paliwa tam nic nie znajdziesz


natomiast dolny odkręciłem, ale, jedyne co widzę to w głębi od strony silnika małe gumowe kółko - czy to ten filterek? Jeżeli to on, to mam za dużą pincetę :P
Dajcie jakieś info, bo boję się że go do końca popsuje :P

To co jest zaznaczone czerwona strzałka w glebi widac 1 dziure i tam jest wcisniety na zero jest filtr bardzo male szczeze trudno go wydlubac bo siedzi mocno ja uzylem do wyciagniecia wkreta do regipsu bo mial ostry gwint wiec dobrze trzymal walczylem 1,5 godz (nowy filtr WC w ASO kosztuje jakies 20 zeta)

Filtr paliwa na blotniku jak odkreciles ta rurke przy pompie WC dolna wlacz zaplon pompa w zbiorniku zacznie zacznie podawac paliwo (gejzeru nie oczekuj ) to teoretycznie nie jest zabity i przepuszcza paliwo w przeciwnym razem aby sie do niego dostac trzeba zdemontowac skrzynke z bespiecznikami i odsunac na bok i tu nie bedzie wesolo bo malo miejsca i

gilad - 08-08-2016, 10:15

No ok, tylko wszyscy mówią że są takie DWA małe filterki... a ja widzę tylko jeden...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group