To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Problem z zapaleniem na ciepłym silniku

pelo - 08-08-2016, 11:49
Temat postu: [II 2.0 DID] Problem z zapaleniem na ciepłym silniku
Witam
Oultander 2.0 DID - prod 2010 przebieg 51.000 km - przebieg na pewno nie kręcony :)
Problem jak w temacie - na zimnym silniku odpala "jak ta lala" - od pierwszego kopnięcia, wystarczy kawałek przejechać - zgasić i za chwile próba odpalenia kończy się kilkusekundowym kręceniem - kończy się oczywiście odpaleniem. Problem zaczął się pojawiać po powrocie z wakacji - po zrobieniu kilku tysięcy kilometrów - nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie. Podpytywani mechanicy sugerują akumulator albo rozrusznik. O ile w pierwsze jestem w stanie uwierzyć no bo powiedzmy 6 lat, to rozrusznik przy tym przebiegu ?? - wiem że zależy wszystko od eksploatacji samochodu... ale .....
Jakieś sugestie ?? - nie chce zostać niepotrzebnie naciągnięty na koszty :)

alojso - 08-08-2016, 20:12

To raczej nie rozrusznik ani akumulator (ten możesz łatwo wykluczyć przez podłączenie innego), bo wtedy nie zależałoby od nagrzania. Imo albo kąt wtrysku, albo padająca pompa - jedź do porządnego mechanika, który podłączy auto pod kompa, a nie będzie wróżył z fusów.
darekska - 29-08-2016, 11:14

Załóż zaworek zwrotny na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej jak najbliżej pompy. Jeśli pomoże (powinno) to znaczy że masz dużo większy przebieg niz napisałeś (150-200tys)
Ale to powinno wówczas pomóc bez naprawiania pompy.
U mnie pomogło (przebieg 240tys)(na zimnyb super pali a na ciepłym długo trzeba kręcic żeby zapalił) i po założeniu zrobiłem nastepne 130tys. bez problemów z zapalaniem na ciepły silniku.
Mówię oczywiście o silniku Twoim czyli diesel.
Pozdro

maxiu - 05-09-2016, 16:36

Miałem to samo, na ciepłym silniku kręcił i kręcił (ale słychać było, że żwawo) problemem okazał sie, jak ktoś mi tu zresztą na forum pomógł, czujnik położenia wałka rozrządu. Po wymianie odpala jak nowy :) Jedynie wymiana tego czujnika jest nieco pracochłonna tak mi przynajmniej mechanik mówił więc ja sobie przeczekałem i zrobiłem przy okazji wymiany rozrządu. BTW. raz mi się zdarzyło, że auto mi nie odpaliło i musiałem poczekać ładnych parę godzin aż mi ostygnie, na szczęscie stało się tak pod sklepem parę kilometrów od domu, a nie np. na stacji benzynowej przy autostradzie pomiędzy gdzieś, a nigdzie :)
kolo77 - 06-09-2016, 11:38

Witam. Na 100% czujnik położenia wałka rozrządu - miałem to samo. Nie kupuj zamiennika (tylko oryginał) bo nie będzie działał.
PS: dodatkowym problemem był nie działający tempomat.

Molo - 07-11-2016, 23:08

Pelo, opanowałeś to odpalanie na ciepłym ?
Ostatnio zgłębiam temat chipowania i widzę że tunerzy proponują korektę mapy startowej aby to wyeliminować.

pelo - 16-11-2016, 11:42

Molo napisał/a:
Pelo, opanowałeś to odpalanie na ciepłym ?
Ostatnio zgłębiam temat chipowania i widzę że tunerzy proponują korektę mapy startowej aby to wyeliminować.

Opanowałem na tyle że dałem podłączyć pod kompa i jednoznacznie wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu który jest do wymiany. Mechanik nawet spróbował wyczyścić / poprawić wtyczki z tego czujnika, ale problem nie zniknął. Dodatkowy objaw, o którym tu już ktoś wyżej pisał a jest związany z tym czujnikiem, jest problem z działaniem tempomatu - tzn samoczynnie się wyłącza / albo nie da sie go po prostu włączyć. Niestety koszt wymiany razem z czujnikiem nie jest mały :( bo to jakies 700 zł ale zrobić trzeba.

leszek044 - 21-11-2016, 23:03

pelo napisał/a:
Molo napisał/a:
Pelo, opanowałeś to odpalanie na ciepłym ?
Ostatnio zgłębiam temat chipowania i widzę że tunerzy proponują korektę mapy startowej aby to wyeliminować.

Opanowałem na tyle że dałem podłączyć pod kompa i jednoznacznie wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu który jest do wymiany. Mechanik nawet spróbował wyczyścić / poprawić wtyczki z tego czujnika, ale problem nie zniknął. Dodatkowy objaw, o którym tu już ktoś wyżej pisał a jest związany z tym czujnikiem, jest problem z działaniem tempomatu - tzn samoczynnie się wyłącza / albo nie da sie go po prostu włączyć. Niestety koszt wymiany razem z czujnikiem nie jest mały :( bo to jakies 700 zł ale zrobić trzeba.





Korekta dawek rozruchowych(startowych)nic nie da-szkoda kasy.

Wymień czujnik położenia wałka rozrządu na ORGINAŁ i po kłopocie.
Nie trzeba demontować rozrządu,wystarczy rozciąć przewody czujnika i przeprowadzić przez otwór obok koła zębatego i polutować przewody.

Koszt czujnika w serwisie VW to koszt około 300zł.

Przerabiałem ten temat w moim mitsu.

Pozdrawiam.

drozda1981 - 12-12-2016, 11:04

Mialem to samo, na zimnym silniku odpalal super a na cieplym byl problem. Sprawdzilem wszystko i nic, az w koncu siadl mi rozrusznik. Wymienilem i pali jak ta lala.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group