Space Star Techniczne - [MSS ALL] HAMULCE Kontrolka ABS
Anonymous - 08-03-2007, 17:22 Temat postu: [MSS ALL] HAMULCE Kontrolka ABS Mam problem podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ABS i podczas pracy silnika cały czas świeci .Jaka moze być przyczyna prosze o pomoc.
Anonymous - 08-03-2007, 22:53
Być może to wina czujników. Sprawdź czy działa ABS ,najlepiej na asfalcie gdy leży na nim piasek,bo tak jak niektórzy piszą ażeby rozpędzić się do setki i depnąć na pedał hamulca ,to szczerze odradzam. ABS zadziała i przy trzydzistce,jeżeli jest sprawny. Ale stawiam na czujniki.
zako7 - 17-03-2007, 19:21
Jeżeli świeci to masz uszkodzony ABS
Anonymous - 17-03-2007, 22:44
Zobacz sobie jak sa doprowadzone przewody z czujnikow do pompy ABS ( np w ksiazce serwisowej - jest dostepna w dziale download) i potem omomierzem sprawdz czy sa zmiany wskazan jesli krecisz odpowiednim kolem
2wd - 06-07-2009, 11:45 Temat postu: [MSS DID] ELEKTRYKA Witam
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka ABS.
Po lekturze wpisów na forum zachodzi podejrzenie uszkodzonego jednego z czujników.
Dzwoniłem do kilku ASO na Śląsku i tam za sam czujnik ABS chcą 930zł. (szoK !!!) + do tego diagnoza i robocizna.
Zanim udam się do ASO chciałbym wstępnie zdjagnozować co jest przyczyną. Na Allegro są używane czujniki po ok. 100zł a to prawie 10 razy taniej.
Czy ktoś z mitsumaniaków z okolic Śląska posiada urządzenie diagnostyczne i może wstępnie pomóc mi zdiagnozować przyczynę?
Chodzi o MSS z 2005r. silnik DID (102KM)
Pozdrawiam
Tomek
Anonymous - 07-07-2009, 13:42
Podjedź do ASO i podłącz Miśka do kompa - będziesz wtedy dokładnie wiedział co nawala.
Podłączenie do kompa i odczytanie kodu błędu to koszt 120 zł (tyle dawałem ostatnio w ASO Auto-Test w Markach). W zależności od tego co wyjdzie, albo błąd można skasować, albo zostanie szukanie konkretnych części.
2wd - 10-07-2009, 10:04
Witam
Dziękuję za rady.
Trochę pokombinowałem i znalazłem przyczynę.
Ponieważ kontrolka ABS czasami zapalała mi się zanim ruszyłem zazwyczaj po skręcie kół (najczęściej w prawo) więc wskazywało to na któryś z czujników z przodu.
Podniosłem przód samochodu i po zdjęciu kół okazało się, że przewód z lewego przedniego czujnika jest w jednym miejsci "za bardzo giętki" na odcinku, na którym przewód pracuje przy skręcie kół.
Ostatecznie okazało się, że jeden z przewodów był naderwany i gdy koła były skęcone kabel naciągał się i robiła się po prostu przerwa. Zdjąłem izolację, połączyłem przewody i ABS działa bez zarzutu. Wiem, że jest to rozwiązanie tymczasowe więc już zamówiłem używany czujnik zdemontowany z "anglika" rozebranego na części.
Ciekaw jestem, czy te czujniki nie różnią cię długościami przewodów tzn. czy mój lewy czujnik ma taką samą długość przewodu jak ten z kierownicą po prawej stronie.
Może ktoś z Was ma taką wiedzę?
Pozdrawiam
|
|
|