Carisma - Techniczne - Puknięcia w podłodze przy skręcie kół.
polek - 10-08-2016, 22:05 Temat postu: Puknięcia w podłodze przy skręcie kół. Mam taka przypadłość. Otóż (zaznaczam że nie zawsze) gdy wjeżdżam na jakiś podjazd, albo skręcam na skrzyżowaniu gdzie występuje po skręcie jakaś nierówność, albo w ogóle w trakcie wchodzenia w ciasny zakręt mam w podłodze, gdzieś pod pedałami, może bardziej po lewej stronie, pojedyncze stuknięcie. Tylko, że gdy skręcam w np. prawo to następne puknięcie (niekiedy mocne puknięcie) wystąpi wtedy gdy będę skręcał w lewo. Sworznie, łączniki, końcówki drążka, gumy na wahaczach sprawdzone i jest ok. CO jeszcze może łupać?
Hugo - 11-08-2016, 07:40
polek napisał/a: | CO jeszcze może łupać? | Poluzowana przekładnia kierownicza (maglownica) lub cały wózek zawieszenia. Sprawdź dokręcenie śrub maglownicy do wózka zawieszenia (4 śruby) i wózka zawieszenia do podwozia (6 śrub).
polek - 11-08-2016, 14:30
A mogą być wybite gumy stabilizatora ( nie łączniki)?
Hugo - 11-08-2016, 19:39
Jasne, że tak. Wtedy współczuję przy wymianie...
apg2312 - 11-08-2016, 19:48
A nie prościej podjechać na SKP i przepuścić auto na szarpaku ? Jak będzie kumaty diagnosta, to wszystko wyłapie. No, prawie wszystko
polek - 11-08-2016, 22:18
Byłem 2 razy. Żaden nic mi nie powiedział co to może być. Jeden wspominał, ale bez szarpania że to może być maglownica zużyta,albo przegub wewnętrzny.
Rafalsonn - 27-09-2016, 01:40
Ten sam problem, niestety za bardzo się nie zastanawiałem co to może być, pojazd dwa razy przeszedł kontrolę na stacji diagnostycznej, za pierwszym razie jedynie podczas diagnozy stwierdził że trzeba wymienić bodajże drążek jednego wahacza, co zostało zrobione. W zasadzie cały czas jeżdżę z tymi stukami, głównie jest tak, że kiedy mam wciśnięte sprzęgło i skręcam to zaczyna stukać, po odpuszczeniu sprzęgła przestaje.
EDIT: To chyba był sworzeń a nie drążek , ale stuknięcia nadal się pojawiają
[ Dodano: 16-10-2016, 20:44 ]
Odświeżam temat, mam porządną zagwostkę.
Obecnie problem mam spory, bo stuka głośno na każdym skręcie, co ciekawe jakoś od dwóch dni kiedy dałem do warsztatu na wymianę oleju wspomagania i płynu hamulcowego. Stuka też przy jeździe na wprost i wydaje dźwięki jakby coś się rozkręcało, stukało coraz szybciej.
Jutro jadę na stację diagnostyczną aby mi to sprawdzili. Stuki pojawiały się już od momentu zakupu sporadycznie przy skrętach, lecz samochód przeszedł dwa przeglądy od tego momentu, oczywiście był na "szarpakach" no ale nic nie wyszło i obawiam się że jutro też nie znajdą przyczyny.
[ Dodano: 17-10-2016, 17:54 ]
Szarpaki odwiedzone. Nie wyszło nic poza lekkim luzem na maglownicy. Jutro oddaję do serwisu auto na wymianę przegubów, mechanik jeszcze sprawdzi czy to jeden przegub czy komplet.
Hugo - 17-10-2016, 20:18
Rafalsonn, to może być walnięty przegub wewnętrzny. Jaką masz wersję silnikową? Zgaduję, że 1,6?
Rafalsonn - 17-10-2016, 23:21
Zgadza się, 1.6i 76kW, o przegubie wewnętrznym nawet nie pomyślałem, czy mechanik może to jakoś sprawdzić?
Hugo - 18-10-2016, 07:56
Rafalsonn, oczywiście stuki są od strony lewego koła (kierowcy)? Na 100% uszkodzony przegub wewnętrzny, to francuski wynalazek, miałem takie same objawy w żony Space Starze z tym samym silnikiem i skrzynią. Wymieniłem całą półoś i jak ręką odjął. Cisza.
Rafalsonn - 19-10-2016, 21:28
Hugo Tak, zgadza się, mechanik wymienił lewy zewnętrzny przegub, bo nie dało się nim ruszyć, powiedział że coś też jest zużyte bo przy przyśpieszeniu potrafi znosić w prawą stronę, dzisiaj przejechałem się trochę i cisza.
Sprawdzę jeszcze niedługo na dłuższej trasie, bo po około 10km jazdy zdarzało się że zaczęło walić konkretnie, mam nadzieje że ten wewnętrzny jest cały, no ale zobaczymy, będę dzielił siędoświadczeniami, może komuś się to przyda
piotrsrokosz - 04-12-2016, 22:12
Hugo napisał/a: | Rafalsonn, oczywiście stuki są od strony lewego koła (kierowcy)? Na 100% uszkodzony przegub wewnętrzny, to francuski wynalazek, miałem takie same objawy w żony Space Starze z tym samym silnikiem i skrzynią. Wymieniłem całą półoś i jak ręką odjął. Cisza. |
U mnie podobnie stuka na skręcie przy dodaniu gazu.
Mam jeszcze pytanie odnośnie Wahaczy są dwa rodzaje z nakrętką i drugie ( bez nakrętki na sworzniu wahacza) Moje pytanie jak go się mocuje do zwrotnicy? Ma ktoś jakiś schemat?
Carisma 2000 1,8 GDI 125KM
Bizi78 - 04-12-2016, 22:46
Hugo - 05-12-2016, 09:06
W przedliftowych Cari sworzeń był mocowany nakrętką od góry, w poliftach i Space Starach jak na obrazku wyżej, poprzeczną śrubą. Analogicznie sworzeń z przedlifta nie pasuje do poliftowych zwrotnic i odwrotnie.
piotrsrokosz - 05-12-2016, 18:37
Hugo napisał/a: | W przedliftowych Cari sworzeń był mocowany nakrętką od góry, w poliftach i Space Starach jak na obrazku wyżej, poprzeczną śrubą. Analogicznie sworzeń z przedlifta nie pasuje do poliftowych zwrotnic i odwrotnie. |
Tak zgadza się tylko że oddałem rok temu auto do wymiany sworzni wahacza a teraz jak zajrzałem jak to jest zrobione to są sworznie z nakrętkami (wygląda mi to w takim razie na inwencję twórczą tzw mechanika - teraz pytanie co spierd.....
|
|
|