To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Błąd P0100

Waldi LPU - 11-08-2016, 09:11
Temat postu: Błąd P0100
Witam.
Mam Outlandera I 2.0 136 KM i problem już poruszany na forum, ale do końca nie wyjaśniony. Mianowicie zapala mi się Check silnik trochę słabnie podczas jazdy a na biegu jałowym falują obroty od 300~1200. Zdarzyło się ze 2 razy, że podczas jazdy Check sam zgasł i normalnie silnik pracował. Po podłączeniu OBD wyświetliło błąd P0100, powiecie przepływomierz do wymiany, otóż wykręciłem i okazało się, że jest czysty ale pogięta jest w nim ta aluminiowa siateczka w kształcie plastra miodu, pomyślałem mam przyczynę. Wyjąłem ją całkowicie i oczyściłem przepływomierz środkiem do czyszczenia przepływomierzy, chyba K2, przy okazji odkręciłem silniczek krokowy i również oczyściłem tym środkiem co przepływomierz, poskręcałem i skasowałem błąd. Było pięknie, ale krótko, po kilku kilometrach ponownie zaświecił się Check, obroty, itd. Wkurzony, pomyślałem, że to przez brak tej siatki aluminiowej, która pewnie ma za zadanie regulować strumień powietrza, więc kupiłem używany przepływomierz z ładną siatką, oczyściłem i wymieniłem było dobrze jakieś 150km i znów to samo. Świece wymienne na nowe takie jak powinny być, chyba NGK platynowo-irydowe. Pomóżcie bo tracę głowę.

heer75 - 11-08-2016, 10:51

jak masz siateczke pogieta to przeplywka do wymiany, mialem tak w Carismie. Te plastry reguluja strumien wiec jesli sa powyginane- komputer zacznie lapac bledy.
Inna sprawa, ze moze byc walnieta elektronika przeplywki. Podmien najlepiej jak masz od kogo.

Waldi LPU - 11-08-2016, 12:44

Cytat:
Wkurzony, pomyślałem, że to przez brak tej siatki aluminiowej, która pewnie ma za zadanie regulować strumień powietrza, więc kupiłem używany przepływomierz z ładną siatką, oczyściłem i wymieniłem było dobrze jakieś 150km i znów to samo.

Także, to już zrobiłem i bez zmian.

elektryk - 15-08-2016, 00:48

Jaki masz u siebie silnik? Bo według serwisówki P0100 nie występuję w 4G63 (występuję tylko w przypadku 4G69). Może jednak masz jakiś innych kod zaczynający się na 100.
Waldi LPU - 19-01-2017, 07:14

Gdzie mogę sprawdzić jaki jest ten numer silnika, bo rzadziej, ale sytuacja się powtarza?
Bizi78 - 19-01-2017, 07:30

Waldi LPU napisał/a:
Gdzie mogę sprawdzić jaki jest ten numer silnika, bo rzadziej, ale sytuacja się powtarza?

Pod maską na tabliczce znamionowej.
Jeśli masz 2.0 to powinno być 4G63.



P0100 to w rodzinie silników 4G6 bodajże air flow sensor system.

Waldi LPU - 19-01-2017, 09:26

Ok. sprawdzę ten nr silnika.

A jeśli chodzi o to:

P0100 to w rodzinie silników 4G6 bodajże air flow sensor system.[/quote]

To masz na myśli przepływomierz powietrza? Który już wymieniłem i nadal od czasu do czasu zapala się check, który sam potrafi zgasnąć.

Bizi78 - 19-01-2017, 10:40

Waldi LPU napisał/a:
To masz na myśli przepływomierz powietrza?

Tak.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group