[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Colt z 93r 16/16V wyskakujacy 5 bieg
Anonymous - 08-03-2007, 20:21 Temat postu: [CA4A 1.6] Colt z 93r 16/16V wyskakujacy 5 bieg mam problem jak w temacie wyskakuje mi 5 bieg przy predkosci od 90 sie zaczyna
jaka moze byc tego przyczyna
pomozcie
Anonymous - 09-03-2007, 10:41
czy tylko 5-tka ci wyskakuje ?A biegi ci nie zgrzytają inne ?Dlaczego akurat przy 90 ci wyskakuje a jak wrzucisz przy 70 to też wyskakuje ?
Anonymous - 10-03-2007, 00:33
tylko 5-tka , imme biegi mi nie zgrzytaja, zazwyczj przy 80 zmieniam bieg z 4 na 5-tke ale dzieje sie to wtedy jak zaczynam gazu dodawac czyli przy przyspieszaniu czu to gwaltownym czy delikatnym nie ma roznicy itak wyskoczy i musze trzymac lewarek zmiany biegow co jest dla mnie niewygodne w czasie jazdy
tak przypuszczam ze to synchronizator ale moge sie mylic nie znam tej marki samochodu jeszcze jej nie naprawialem i niechce sie tego narazie podejmowac nie znajac jakiejs przyblizonej przyczyny usterki
od chwili kupna tego auta zaczynaja sie w nim dziac dziwne zeczy na poczatku sie ECU zapalilo mysle ze od tego ze kient zakladajac inst gaz nie zwrucil uwagi na prawidlowy jego montarz a teraz ta wyskakujaca 5-tka
mormalnie szok rece opadaja
karolgt - 10-03-2007, 16:12
nie wiem czy to ma jakies znaczenie, moze sie myle, ale cyz 90 km/h to nie za malo jak na 5? ja 5 wrzucam dopiero gdzies przy 140 jesli jade w dluzsza trase, ale czy za niska predkosc powodowala by wyskakiwanie biegu?
Anonymous - 10-03-2007, 16:50
nie ma znaczenia kiedy zmieniam bieg na 5-tke
poprostu gdy na niej joz jade i dodam gazu to wyskoczy nawet orzy wlaczeniu biegu przy 120
90 na 5-tke to nie jest za malo no chyba ze lubisz lubi krecic silnik na obrotach to wtedy malo
KaWu - 14-03-2007, 21:14
zembol78, sprawdz na poczatek poziom oleju w skrzyni biegow, czy nie jest za niski
josie - 15-03-2007, 01:48
Raczej coś się w skrzyni z synchronizatorem pochrzaniło.
Ewentualnie cięgna przy skrzyni jakoś felernie wyregulowane i 5 nie wchodzi "do końca"
MakroSerwis - 17-03-2007, 09:58
Tak, należy sprawdzić, czy cięgno włącza piątkę do końca. Aby to zrobić, należy cięgno odpiąć i będzie widać, czy dźwigienka dalej się przesuwa, niż normalnie pozwala jej linka. Jeżeli tam jest OK, to wina jest w skrzyni biegów. Nie ma z tym związku synchronizator (ponieważ jego zadaniem jest tylko wyrównanie prędkości obrotowej zazębiających się elementów w skrzyni), lecz prawdopodobnie kulka / sprężyna zatrzasku wodzika.
Krzyzak - 18-03-2007, 19:35
ew. przesowka nie idzie na tyle daleko by kamyki synchronizatora zablokowaly mozliwosc wyskakiwania
|
|
|