Outlander II GEN Techniczne - Kontrolka silnika
pardziak - 22-08-2016, 06:48 Temat postu: Kontrolka silnika Witam mam pytanie czy ktoś miał coś takiego a mianowicie... wracając z trasy przez dłuższy kawałek jechałem na rezerwie (za nim zalałem dość głębokiej ale nie takiej że się auto dławiło czy gasło) po zatankowaniu zapaliła się kontrolka silnika... ktoś wie o co kaman? gdzie ewentualnie w warszawie mogę sprawdzić błędy !?
Filtr paliwa mam nowy ...
Jak jadę to czasami jest jakby nie śmiała próba zgaszenia kontrolki ?
czy zalać go mocno po korek i wyjeździć wszystko że mogę jakiś osad zassany został w baku i stąd błąd?
Bizi78 - 22-08-2016, 08:20
Nie powinno się jeździć dłużej na rezerwie a już tym bardziej w dieslu .
Może się układ zapowietrzył .
W Warszawie masz serwis mitsumaniaków, namiary znajdziesz na forum, FB lub w google .
pardziak - 22-08-2016, 08:25
jak by się układ zapowietrzył to chyba samochód by się dławił ?? i obroty by falowały ... a tak nie jest ... od drugiego komunikatu o końcówce paliwa zrobiłem może 4 km ...
wiem o którym serwisie mówisz... ale chyba najpierw zaleję pod korek vervą albo czymś ??
Bizi78 - 22-08-2016, 08:42
Albo jakiś szlam zaciągnął z baku .
Podstawa to sprawdzić błędy.
rezon - 22-08-2016, 14:38
| Bizi78 napisał/a: | | Nie powinno się jeździć dłużej na rezerwie a już tym bardziej w dieslu . | bez przesady - bardzo często jeździłem i jeżdżę na rezerwie, nie ma w tym żadnego niebezpieczeństwa po za ew. koniecznością wzywania pomocy z kanistrem - czego na razie też udało się uniknąć. Tankuję do pełna i zjeżdżam często do zasięgu 0km na kompie czyli ok. 2-3l w zbiorniku. W Outku robilem identycznie - w niczym mu to nie przeszkadzało. Jak zaciągnął szlam to został na filtrze paliwa.Zapowietrzenie układu daje wyraźne oznaki - szarpanie, dławienie, itp. Bez sprawdzenia błędu powodującego wyświetlanie komunikatu za pomocą kompa to można gdybać - zwłaszcza jak nie ma żadnych odczuwalnych oznak awarii. Obstawiam raczej sondę lambda i skład spalin. Tego typu awarie powodują często komunikat bez żadnych innych objawów.
sla - 22-08-2016, 14:46
W/g mnie zbieg okoliczności, z tą rezerwą. Też mi sie wydaje że padła sonda
Bizi78 - 22-08-2016, 15:30
Z diagnozą to poczekajmy do odczytania błędów, bo zaraz pardziak wymieni połowę rzeczy w aucie .
pardziak - 22-08-2016, 18:09
A poza warsztatami jest ktos na forum kto za przysłowiową flaszkę podlaczy kompa i sprawdzi błędy. .. bo potrzebuje diagnostyki a nie całej naprawy ? Zakładając ze padła sonda można z tym dłużej jexdzic bo musze kilka set kilometrów w tym tyogdniu zrobić i nie bardzo mam czas to ogarnąć
alojso - 22-08-2016, 19:19
Za 20 zł kupisz na allegro złącze OBD2 i sam sobie odczytasz błędy w każdym aucie.
pardziak - 22-08-2016, 20:32
Czy wystarczy zwykły obd 2 z protokołem elm327 z bt cxy jakiś inny konkretny i cxy jakaś konakretna apka do tego ?
alojso - 22-08-2016, 21:08
Wystarczy.
pardziak - 23-08-2016, 07:35
zamówiłem interfejs tylko pytane ktoś poleci jakąś dobrą appke albo coś na kompa ?! zobaczymy co to jest warte... przy okazji ktoś ma listę błędów ?!
Bizi78 - 23-08-2016, 10:30
Jak zamówiłeś bluetooth to prawdopodobnie za free na androida masz torque lub płatną torque pro.
Do poznania błędów zwykła apka torque powinna wystarczyć.
pardziak - 29-08-2016, 22:11
sprawdziłem błędy i jeden pewny to P0488 a drugi chyba P2141(tego nie jestem pewien bo po skasowaniu więcej się nie pojawił) co by nie było oba kręcą się przy układzie wydechowym i jego nie prawidłowości... wydaje mi się że to EGR ?? czy dobrze to analizuję ?? przy czym nie mam falowania obrotów i samochód sam z siebie mi nie gaśnie... pytanie czy jeżeli to EGR to może za nim wezmę się za wymianę to można to jakoś wyczyścić i posprawdzać ?? ewentualnie gdzie kupić ten zawór za normalnie pieniądze
Bizi78 - 30-08-2016, 06:12
Info o diagnostyce błędów znajdziesz w manualu:
http://mmc-autoelectric.o...07/index_M1.htm
|
|
|