To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1.8 GDI - dziwne zachowanie silnika

slawol8 - 23-08-2016, 21:08
Temat postu: Carisma 1.8 GDI - dziwne zachowanie silnika
Dzien dobry! Witam wszystkich i każdego z osobna.
W sobotę nabyłem Carisme 1.8 GDI z rocznika 2001, no i jestem czytelnikiem forum od tego czasu.

Mam następujące problemy:
1. Nierówna praca silnika/skaczące obroty.
2. Zapach paliwa podczas jazdy.

Co zrobiłem od soboty:
1.Wymieniłem przepływomierz (samochód dusił się w ok. 3tys obrotow i prawie nie przyspieszał).
Wymieniłem go i trafiłem na trop przez przypadek, ponieważ sprawdzałem filtr powietrza a "sitko" przepływomierza lezalo pogięte i ponadpalane na filtrze.
Po tym zabiegu auto w pewnym zakresie zyskało "nowe życie" ale niestety do pełni szczęścia jeszcze troche brakuje.


2. Wymontowałem i wyczyściłem przepustnicę - miałem nadzieję, że to może pomóc, jest odrobinke lepiej, ale obroty nadal skaczą i potrafi "przygasać", gdy stoję na światłach. Zauważyłem że na 1ce ma mniejsze skłonności do wyłączania się.

Dzisiaj, podczas jazdy do domu wyłączyła się kontrolka silnika. Wcześniej nie dawała o sobie zapomnieć i świeciła się non-stop. Po zrobieniu ok 20km chciałem zgasić silnik, i stało się coś dziwnego. Przekręciłem kluczyk, i z pod maski zaczął wydobywać się dziwny łomot. Spróbowałem go odpalić po tym buncie, a silnik dziwnie rzęził i się nie dało. Pare minut później odpalił bez problemu.

Co jeszcze może być przyczyną tych wynaturzeń? Filtr paliwa? Świece, a może pompa paliwa? Już brakuje mi pomysłów.
Jeśli nie będziecie w stanie mnie naprowadzić co powinienem jeszcze sprawdzić/wymienić, to proszę podajcie mi kontakt do kogoś kto się zna na tych silnikach w Gdańsku.

Pozdrawiam.

(Sprzedający mówił że to wina silniczka krokowego, no ale to jest cari po lifcie...)

plecho1 - 23-08-2016, 21:24

Jeśli zapaliła się kontrolka silnika to najpierw sprawdź błędy silnika które zasygnalizowała kontrolka. W tym roczniku trzeba podpinać pod komputer ale wystarczy do tego najzwyklejszy Elm327 i jakiś darmowy program np. Torque na androida.
slawol8 - 23-08-2016, 21:27

Ona właśnie zgasła ;) . Świecia się już przy zakupie, sprzedawca zarzekał się, że to wina silniczka krokowego.
plecho1 - 23-08-2016, 21:42

Błąd i tak jest w pamięci kompa więc da się odczytać, sprawdzenie błędów to podstawa diagnozy. Może dotyczył przepływomierza a może jeszcze czegoś co dalej stanowi problem. Tutaj masz ciekawy temat o pełnej diagnostyce GDI http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Szczerze to współczuję, że kupiłeś auto z tym silnikiem.

slawol8 - 23-08-2016, 22:01

Dzięki, jak odczytam błędy to dam znać. Mam nadzieję, że jeszcze sie nie rozsypie. Po za tym mam nadzieję, że jak usune usterki i odpowiednio bede go serwisował (mam na mysli oprocz standardowego serwisu jeszcze dbanie o czystość przepustnicy :) ), to jeszcze troszke posłuży. Bo po za tym, że trzeba dodatkowo czyścić przepustnice, to te silniki nie mają wcale gorszych opinii od vankli :) .
plecho1 - 23-08-2016, 22:11

Silnik jakiś tragiczny nie jest ale zapuszczony może przysporzyć wiele problemów dodatkowo niewielu mechaników się na nim zna więc najczęściej za naprawę bierze się sam właścicel z pomocą naszego forum.
slawol8 - 02-09-2016, 18:17

Podłączyłem sie przez odb z samochodem i pokazuje mi coś takiego:

krau - 09-09-2016, 17:17

Jeżeli świecił się check to normalne że auto nie chciało się wkręcać na obroty. Cari tak ma. Natomiast co do tego odczytu błędów, to wg mnie nie wszystko zostało odczytane. Poczytaj o evoscan, to jest dobre oprogramowanie do tego auta.
Rafalsonn - 27-09-2016, 01:46

Zastanawia mnie, czy po czyszczeniu przepustnicy robiłeś regulację obrotów?
MaciejKrK - 02-11-2016, 17:26

Polecam Ci jeszcze zagłębić się w ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Sprawdź też przewody czujnika lambdy. 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group