To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Ścina mi oponkę lewy tył, czym to spowodowane ?

Anonymous - 09-03-2007, 10:37
Temat postu: [CA4A 1.6] Ścina mi oponkę lewy tył, czym to spowodowane ?
Witam!!!
Zauważyłem ostatnio że ścina mi oponkę lewy tył ( opona ścięta jest od wewnętrznej strony) czym to może być spowodowane?Dodam iż autko prowadzi się świetnie, nie ściąga podczas dużych prędkośći ( 180 km\h ) nawet przy hamowaniu.Auto Mitsubishi Colt 1.6 16V 93r 83kW

Anonymous - 09-03-2007, 11:44

jedz ustawic zbierznosc, prawdopodobnie to kolo masz rozbierzne !
Adaho_krak - 09-03-2007, 12:02

czasem również uszkodzony amortyzator jest odpowiedzialny za ścinanie opony
wojmi1 - 09-03-2007, 12:18

Moja rada jedz na diagnostyke /tam gdzie sie robi przeglady/ na trzepaki koszt ok 30zl a bedziesz dokladnie wszystko widzial i wiedzial
szczeslaw - 09-03-2007, 13:19

Kuczan napisał/a:
Zauważyłem ostatnio że ścina mi oponkę lewy tył ( opona ścięta jest od wewnętrznej strony)

Najczęściej nadmierne zużycie wewnętrznej strony opony spowodowane jest zbyt dużą rozbieżnością kół na osi.
Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że Colt ma belkę skrętną z tyłu (standard w samochodach klasy B). Jeżeli tak jest, to niestety geometria tylnej osi jest nieustawialna. Można się bawić w jakieś podkładki, ale to nie jest najlepsze rozwiązanie. Trzeba zlokalizować element na którym rozjeżdza się geometria (może to być luz lub zgięty któryś z elementów).
adaho_krak napisał/a:
czasem również uszkodzony amortyzator jest odpowiedzialny za ścinanie opony

Amortyzator raczej powoduje "ząbkowanie" opony, a nie jej równomierne (na obwodzie) ścinanie.
Kuczan, jedź zmierzyć geometrię.

Anonymous - 09-03-2007, 14:58

Amortyzator i wachacz ok a może tuleja wachacza jest wybita ?
szczeslaw - 09-03-2007, 15:38

Zmierz geometrię i jedź na szarpaki. Inaczej to wróżenie z fusów.
Hugo - 09-03-2007, 17:05

szczeslaw napisał/a:
Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że Colt ma belkę skrętną z tyłu (standard w samochodach klasy B).
Colty C5x miały belkę, ale CAO ma z tyłu wahacze.
Anonymous - 10-03-2007, 12:49

Pojechałem na szarpaki i okazało się że zbieżność + geometrie tylnych kół trzeba ustawić, nigdzie nie ma żadnych luzów cała reszta w największym porządeczku :)
szczeslaw - 10-03-2007, 17:30

Właśnie sprawdziłem service manuala - zawieszenie tylne jest w pełni regulowane więc nie ma problemu. Tylko zwróc uwagę, żeby ustawili ci w miarę możliwości na wartości nominalne a nie tylko w tolerancji. Tolerancja jest na tyle duża, że opony może ci już nie będzie cięło ale jest to odczuwalne w prowadzeniu.
Anonymous - 03-09-2007, 13:28

to nie koniecznie musi byc zbierznosc ,ja mam podobnie ale diagnosta powiedzial ze puki nie wymienie gum lacznikow i wahacza to nie ustawie zbierznosci i bedzie dalej scinac opone takze czeka mnie wymiana
- tuleji wahaczy i stabilizatora ,lacznikow
nie wiem jak to fachowo sie nazywa

mozna zaobserwowac czy plywa ci tyl i czy stuka na dziurach jak tak to napewno te tuleje maja wine

potem ustawiac zbierznosc i kupic opony nowe :(

Hugo - 03-09-2007, 13:33

kucy27 napisał/a:
stabilizatora ,lacznikow
Gdzie Ty tam masz stabilizator? Przynajmniej ja nie mam.
Anonymous - 03-09-2007, 13:36

wlasnie pisze nie znam sie :D

ale chodzilo mi o :
- tuleji wahaczy i lacznikow

Anonymous - 03-09-2007, 14:19

Ja wtedy wymieniłem tuleję wachacza ( lewy tył ) i ustawiłem komputerowo zbieżność 4 kół. Nie tnie mi opon i całe tylne zawieszenie jest ok więc jeżdzi się normalnie.
Anonymous - 09-03-2008, 11:50

Hej,

Odgrzewam trochę już stary temat ale tak jak koledze tnie mi opony i wokól tego tematu mam do was kilka pytań.

Auto jest obniżone i to dość mocno (podobno nie metodą chałupnicza) Zarówno z prawej jak i z lewej strony z tylu tnie opony od wewnątrz. Czy da się jakoś to poprawić ustawiając geometrię itp.?

I drugie pytanie tnie z obu stron ale z lewej bardziej - i tutaj nie wiem co to może być?

Pytanie zasadnicze jest takie czy można nad tym popracować tak jak kolega i ustawić geometrię itp., czy to może zwalony jest tuning obniżający i trzeba sprężyny wywalić. Amorki sprawdzone przed zimą podobno są ok.

Będę wdzięczny za jakąś pomoc.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group