To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Audi A6 C6 sedan 3.0 V6 TDI Quattro

Lipa - 27-08-2016, 19:07
Temat postu: Audi A6 C6 sedan 3.0 V6 TDI Quattro
Cześć!

Z racji tego, że niedawno sprzedałem mojego Mitsubishi Galanta szukałem jakiegoś następcy. Jako, że autka trzymam parę lat i staram się je dopieszczać i dbać jak mogę, szukałem jakiegoś sprawdzonego i pewnego egzemplarza.

Z racji tego, że prowadzę działalność szukałem auta najlepiej w dieslu, na wstępie odrzuciłem japończyki, niestety jak dla mnie nie mają nic ciekawego w ofercie, Forda też nie chciałem, teściu ma mondeo mk3 i znudził mi się po prostu, no i szału w nim też nie ma niestety. Najbardziej napaliłem się na jakieś kia ceedy lub hyundaie i30. Fajne z zewnątrz, wnętrze też trafiło w moje gusta jednak najmocniejsze diesle którymi jechałem to raptem 1.6 TDI i powiem szczerze szału nie ma, tyłka nie zrywa. Musiało być coś szybszego niż galant.

Zostały Ople, Skody, BMW i Audi... Insygnią jeździłem, mało miejsca w środku, ciasne, bagażnik jakiś taki nieforemny, odpada. Skody fajne, ale takie bez polotu(oprócz środka oczywiście),zostało BMW i Audi. Oba mają fajne 3 litrowe diesle, a to już plus. BMW chciałem bo ma napęd na tył, ale z kolei środek mi się nie podoba, to co mi się widzi to dopiero F10, a na taką mnie nie stać:(

Dlatego wybór padł na Audi, model A4 odpada, za mały jak dla mnie, A8 za duża krowa i za drogie w utrzymaniu, więc pozostało mi A6. Szukałem srebrnego lub szarego z ciemnym wnętrzem. Jednak po przeszukaniu w większości szrotów z allegro i wysłuchania miliona krętactw ze strony sprzedawców zacząłem wątpić, że u nas uda sie coś trafić pewnego. Jednak się udało. Audi kupiłem od pierwszego właściciela który kupił go w salonie w Polsce,przebieg 201 tys km, do 166 tys km serwisowanego w salonie Audi, potem w nieautoryzowanym ale polecanym serwisie VAG w Wawie. Lakierniczo też znana historia, malowany był tylny lewy błotnik oraz cieniowane tylne lewe drzwi. Historia pojazdu na stronie internetowej też bez zarzutu. No i pełna faktura Vat 23% więc to też duży plus.

Auto jak to z naszego kochanego kraju w średnim wypasie, no i wnętrze jak na jazdę miejską ugryzione przez ząb czasu, co widać po kierownicy. Jednak co najważniejsze to regularnie serwisowane, olej zmieniany co 15 tys a nie co 30 tys km więc to baaardzo duży plus dla tego silnika. Po oględzinach pojazdu i dogadaniu ceny autko kupiłem.

Poniżej parę zdjęć:

Audi a6 c6 3.0 TDI Quattro Tiptronic 233KM 2007 rok









W planach:

- chiptuning
- przyciemnienie szyb
- jakieś fajne koło 17/18 cali, jeszcze sprawa do obmyślenia
- może jakiś fajny wydech się ogarnie


Pozdrawiam!!!

sampler - 27-08-2016, 20:40

Na początek radzę sprawdzić rozrząd bo w tych silnikach są one awaryjne a naprawa to gigantyczne koszty (łańcuchy od strony skrzyni biegów). Na pewno wymiana oleju co 15 tyś to duży plus dla żywotności tego elementu
Lipa - 27-08-2016, 20:53

sampler napisał/a:
Na początek radzę sprawdzić rozrząd bo w tych silnikach są one awaryjne a naprawa to gigantyczne koszty (łańcuchy od strony skrzyni biegów). Na pewno wymiana oleju co 15 tyś to duży plus dla żywotności tego elementu


Dzięki, niestety wiem o tym i liczyłem się z tym kosztem (prawie 4,5 tys zł za kompletny rozrząd), ale ja mam już tą wersję poprawioną kod silnika ASB 2007 rok(lecz niestety nie wolną od wad). Mechanik który zajmuje się tylko samochodami grupy VAG a którego konikiem są właśnie audi stwierdził, że jak na razie jest wszystko w porządku. Mam po prostu jeździć i nasłuchiwać rano, bo pierwsze symptomy to rzężenie z okolicy rozrządu około dwie trzy sekundy po porannym odpaleniu autka.

sampler - 28-08-2016, 20:45

dokładnie tak na szczęście tą usterkę można w porę wyłapać. Ale jednak wkurza to że konstrukcja silnika jest taka żeby wydoić właściciela w serwisie.
gzesiolek - 30-08-2016, 00:58

Bardzo lubię to wnętrze... Niegdyś moje marzenie...
Niech służy...

Lipa napisał/a:

Z racji tego, że prowadzę działalność szukałem auta najlepiej w dieslu


Wyjaśnisz dlaczego?
Bo ja wciąż usiłuję zrozumieć ten pęd na tedeiki w Polsce... zwłaszcza w autach firmowych...
Sam prowadzę działalność i jakoś nie zmieniło to zupełnie mojego wyboru w zakresie czy diesel czy benzyna...

Hugo - 30-08-2016, 07:54

gzesiolek napisał/a:
Bo ja wciąż usiłuję zrozumieć ten pęd na tedeiki w Polsce...
Ja też. Na próżno.
lobuzek - 30-08-2016, 13:52

Pewnych rzeczy nie da się ogarnąć :P
Lipa - 30-08-2016, 14:09

Hugo napisał/a:
gzesiolek napisał/a:
Bo ja wciąż usiłuję zrozumieć ten pęd na tedeiki w Polsce...
Ja też. Na próżno.



Naprawdę nikt nie wie dlaczego tak jest? Po prostu główny profil mojej działalności to transport drogowy towarów pojazdem powyżej 3,5 tony. Na te samochody możliwe jest całkowite odliczenie podatku VAT 23% od diesla. Dlatego tankując diesla do takich samochodow płacisz tylko kwotę netto bez żadnych wielkich kombinacji i utrudnień.

Wrzucając samochód osobowy na firmę na benzynę lub gaz nie możesz odliczyć całego vatu od paliwa nie prowadząc miliona dokumentów, zaświadczeń i innych pierdół, ot cała filozofia :? Już nie zaglebiajac się w szczegóły oczywiście.

Dlatego jeżeli ktoś prowadzi działalność gospodarczą w której nie może odliczyć VAT od paliwa jest jemu wszystko jedno na co jest samochód osobowy, bo i tak jego koszty to ceny netto.

JCH - 30-08-2016, 22:26

Lipa napisał/a:
Po prostu główny profil mojej działalności to transport drogowy towarów pojazdem powyżej 3,5 tony. Na te samochody możliwe jest całkowite odliczenie podatku VAT 23% od diesla. Dlatego tankując diesla do takich samochodow płacisz tylko kwotę netto bez żadnych wielkich kombinacji i utrudnień.
Chciałoby się zapytać: A tankując diesla do rzeczonego Audi...... :?: ;)
Lipa - 30-08-2016, 22:48

JCH napisał/a:
Lipa napisał/a:
Po prostu główny profil mojej działalności to transport drogowy towarów pojazdem powyżej 3,5 tony. Na te samochody możliwe jest całkowite odliczenie podatku VAT 23% od diesla. Dlatego tankując diesla do takich samochodow płacisz tylko kwotę netto bez żadnych wielkich kombinacji i utrudnień.
Chciałoby się zapytać: A tankując diesla do rzeczonego Audi...... :?: ;)


Oczywiście na publicznym forum może być jedyna słuszna odpowiedź, musisz sam się domyśleć jaka :roll:

robertdg - 31-08-2016, 07:41

Przecież to logiczne, że tankuje ciągnik siodłowy pod korek o świcie, a przed gorącym południem z tego zbiornika ma już nadwyżke do audicy :lol:
gzesiolek - 31-08-2016, 11:21

Lipa napisał/a:
Po prostu główny profil mojej działalności to transport drogowy towarów pojazdem powyżej 3,5 tony. Na te samochody możliwe jest całkowite odliczenie podatku VAT 23% od diesla. Dlatego tankując diesla do takich samochodow płacisz tylko kwotę netto bez żadnych wielkich kombinacji i utrudnień.


Ok, to wiele wyjaśnia... czyli rypiesz państwo na 100% VATu, że niby to auto ciężarowe zużyło...
A my rypiemy na 50% bo używamy i do celów zawodowych i prywatnych, a do 100% trzeba by tylko do zawodowych i to z pełną ewidencją przejazdów... :mrgreen:

sampler - 31-08-2016, 12:44

może ta A6 jeździ jako ciężarowe ;)
Lipa - 07-10-2016, 12:57

W ostatnim miesiącu miałem mały urlopik i zrobiłem audiczką prawie 9 tys km, dokonałem niezbędnych wymian,napraw po zakupie:

Przy 204 tys km:
- wymieniłem olej w automatycznej skrzyni biegów tiptronic

- przeprowadzone zostało kompletne czyszczenie wtryskiwaczy celem przywrócenia im fabrycznej sprawności, oraz zostały zrobione nastawy podstawowe. Było to konieczne przed chiptuningiem który chcę przeprowadzić na wiosnę.



Parametry poszczególnych wtryskiwaczy uległy znaczącej poprawie,

Cylinder Przed Po
1 30/18/8 ms 12/20/4 ms
2 30/24/2 ms 22/20/4 ms
3 30/24/2 ms 22/22/16 ms
4 30/40/20 ms 18/26/20 ms
5 12/34/24 ms 10/24/8 ms
6 34/42/22 ms 20/34/16 ms


- wymieniony został termostat


Będąc na wakacjach pod Krakowem audi spłatał mi niemiłą niespodziankę, po prostu nie chciał odpalić, nie włączał się nawet zapłon, myślałem, że kluczyk zastrajkował, jednak okazało się, że to ponoć dosyć powszechny problem w tym modelu, a odpowiedzialny za to jest elektroniczna blokada kierownicy. Przyjechał magik, wykasował błąd z komputera i auto pojechało dalej. Jednakże jak zapewniał, kolejna tego typu awaria jest tylko kwestią czasu, należy albo całkowicie wywalić tą blokade albo naprawić .

Przy 207 tys kilometrów pojechałem do Płońska na naprawę rygla blokady kierownicy, zostały wymienione mikrostyki w module kierownicy, oraz został założony nowy silniczek blokady:



(zdjęcie z neta)

(zdjęcie z neta)

Krzyzak - 07-10-2016, 13:36

Lipa napisał/a:
przeprowadzone zostało kompletne czyszczenie wtryskiwaczy
ciekawe czy pomoże na ten smród z rury wydechowej... eh, jednak diesel to diesel - prędzej czy później zamienia się w rozrzutnik sadzy
oczywiście wiem, dlaczego zakupiłeś diesla... podobno ostatnie badania potwierdzają, że pomimo Das Szwindel i tak vw ma najczystsze diesle na świecie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group