To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Na co zwrócić uwagę przy zakupie Pajero?

spidernet - 28-08-2016, 13:47
Temat postu: Na co zwrócić uwagę przy zakupie Pajero?
Rozważam zakup Pajero (rocznik 2000-2003) w wersji long. Proszę o informacje na co zwrócić uwagę przy zakupie i w jaki silnik najlepiej zainwestować? Auto głównie do użytku codziennego, teren raczej lekki rekreacyjnie i rzadko. Jakie są usterki charakterystyczne tego auta? Przebieg zakładam, że będzie na poziomie 250-300kkm przy tej kwocie którą chcę wydać. Zakładam też, że po zakupie dokonam najważniejszych czynności serwisowych, ale no właśnie -co powinno iść na pierwszy rzut? Nie mówię tu o wahaczach czy drążkach -to wiadomo, że będzie słychać... Chodzi mi o ukryte usterki - czyli coś na zasadzie "dmuchania na zimne". Proszę o wypowiedzi w temacie.
maciek_pajero - 28-08-2016, 23:23

napewno zwróć uwagę na stan zbiornika oraz układu wlewowego paliwo lubi zgić. Napędy czy są sprawne dzisiaj taka przykrość mnie spotkała wpadł w tryb awaryjny i mruga kontrolka centralnego dyfra... niby było ok długo i nagle podczas jazdy się zaświeciło mimo że jechałem na 2h. sprawdź silnik czy ma moc itp
szysza85 - 29-08-2016, 13:22

a masz juz jakies pajero na oku ? podeslij linka
spidernet - 29-08-2016, 17:00

Nie znalazłem jeszcze nic specjalnego. Temat dość świeży więc sobie klikam tu i tam...
Może ten: http://allegro.pl/pajero-...6448732689.html ???

Georg - 29-08-2016, 19:51

Jeżeli na części i wymianę są "kwity", to cena jest atrakcyjna.
Trochę zastanawia rygor oględzin auta na żywo... :wink:

szysza85 - 29-08-2016, 21:25

bardziej bym celował w Pajero po lifcie, wczesniejsze wersje mialy problem z wypalaniem sie chyba 2 tłoku, a dodatkowo w poliftowym jest lepiej (jak dla mnie) rozwiązany system kontroli trakcji, bardzo dobrze radzi sobie w terenie, przy kupnie zobaczyl bym jeszcze czy dziala tylna klima, gdyż czesto rurki doprowadzajace czynnik do tylnego parownika lubia przegnic i trzeba albo wymieniac rurki lub je zaslepiac, zeby klima wogóle działała, oczywiscie sprawdzenie napedów to podstawa, warto sprawdzic w jakim stanie są tylne nadkola po otwarciu drzwi, czesto jest to miejsce bardzo narażone na korozje, nastepnie kontrolki na desce (sam sie kiedys przy kupnie naciąłem ze byly zaslepione tasma) czy zapalaja sie kontrolki, silniczek (check) SRS, OLEJU (czerwona i pomaranczowa) ABS, ESP, auto powinno zapalic od dotkniecia, patrz tez na to jak auto stoi, tylne spreżyny czesto siadają lub pękają, w automacie biegi powinny zmieniać się bez szarpnieć, warto tez sprawdzić olej w skrzyni (na bagnecie) czy jest czysty (czerwony) i nie śmierdzi spalenizną, gdybys miał jeszcze jakies pytania to napisz, wyśle ci na PW nr Tel.
zeeb - 30-08-2016, 18:24

Hmmm ten z linka to trochę dziwne. Wpakowane w auto ok 10000 i sprzedaje za 15500? Normalnie cuda się zdarzają ;)
spidernet - 30-08-2016, 18:39

Czy ktoś z Was mi podpowie jak wykonać podstawowe testy napędu i skrzyni automatycznej -będąc laikiem z zakresu terenówek czy też modelu pajero?
blejku - 30-08-2016, 20:40

dziwne auto praktycznie w cenie napraw;/
Charnay - 30-08-2016, 21:00

Spidernet, oglądałem to auto z Elbląga i radzę, by trzymać się od niego z daleka. Sam uciekłem bardzo szybko :-)
Bajka jest taka, że znajomek oddał własne Pajero handlarzowi w rozliczeniu za osobówkę. Handlarz twierdzi, że nie zna się na terenówkach wcale, ale autko jest super. Co prawda na wymiany i naprawy kwitów nie ma, bo znajomy się rozwodził i kwity gdzieś zaginęły w ogniu małżeńskiej walki, no ale przecież nie ma co się czepiać, zawsze można do znajomka zadzwonić, to potwierdzi...
Auto nie jest picowane, nie, to czernidło na oponach i chamski plak na plastikach to dlatego, że znajmy dbał o swoje kochane pajero.
Tylny zderzak brutalnie szpachlowany - no wie pan, autko ma swoje lata...
Większa część tylnej kanapy nie rozkłada się, mechanizm rozwalony - o, faktycznie się nie rozkłada...
Ciśnienie w oponach 2,5 atm, żeby auto lepiej wyglądało na zdjęciach - brak komentarza.
Poza tym:
"Profesjonalna" konserwacja podwozia wygląda tak, że farbą pochlapano rdzę: widać, że farba świeża, ale odchodzi z płatami rdzy.
Środkowa część osłony silnika plastikowa, a nie metalowa.
W prawym przodzie coś do wymiany w zawieszeniu (nie pamiętam już).
Konkretny wyciek ropy z webasto.
No i sprężarka klimatyzacji - do wymiany.

I kiedy to wszystko powiedziałem handlarzowi i pożegnałem się grzecznie, to po godzinie facet podwyższył cenę na Allegro do obecnych 15555. Z wyjściowych 14400!!!
Rozumiecie coś z tego...?

zbyszekm2 - 31-08-2016, 08:55

Charnay napisał/a:
S
Środkowa część osłony silnika plastikowa, a nie metalowa.

Ona w oryginale jest właśnie plastikowa.

Charnay - 31-08-2016, 09:31

zbyszekm2 napisał/a:
Charnay napisał/a:
S
Środkowa część osłony silnika plastikowa, a nie metalowa.

Ona w oryginale jest właśnie plastikowa.


Dzięki, dobrze wiedzieć. Swoją drogą, ciekawe czemu?

maciek_pajero - 31-08-2016, 17:13

u mnie jest metalowa o dziwo...
zeeb - 31-08-2016, 20:49

A mówiłem że cuda się zdarzają? 😂
A tak na serio, to można było się domyślić że to handlarz. Nikt z normalnych użytkowników po wpakowaniu 10k w auto nie odda go za 15k.

zbyszekm2 - 01-09-2016, 11:04

maciek_pajero napisał/a:
u mnie jest metalowa o dziwo...

Dla nas jedna firma produkuje od 4 lat metalowe, kilkadziesiąt sprzedaliśmy więc może na taką trafiłeś.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group