To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander Turbo przerywa

spooner25 - 29-08-2016, 15:33
Temat postu: Outlander Turbo przerywa
Panowie i ewentualnie Panie, mam mały problem ze swoim O1T.

Normalnie jeżdżę wolno czyli do 120 km/h. Dzisiaj poniosła mnie fantazja i na autostradzie gaz w podłogę :) Odnotowałem dziwny objaw. Samochód jedzie, przyśpiesza jednak jest odczuwalne szarpanie i przerywanie. Tak jakby na pół sekundy co chwilę coś blokowało auto a za chwile puszczało. Wiem, wiem, że to nie jest fachowy opis sytuacji. Ubrałe to najlepiej jak potrafiłem w słowa :)

Przy normalnej jeździe jest to mało odczuwalne. Tak samo jest na gazie i benzynie.
Do baku leję tylko 98, przepustnica podobno była czyszczona. Świece jak twierdzi mechanik też są OK.

Przeanalizowałem sytuację i ten objaw jest również przy obrotach poniżej startu turbiny. Szczególnie odczuwalny rano po nocnym postoju.

Mieliście tak ? Jakieś podpowiedzi ?

Fragu - 29-08-2016, 17:43

Świece, przewody, cewki.
spooner25 - 29-08-2016, 17:53

Może łapać lewe powietrze ?
apollo99 - 29-08-2016, 18:40

miałem coś podobnego u siebie najbardziej odczuwalne na 3 biegu przy przyśpieszaniu ,sprawę załatwiły nowe świece.Jak wykręciłem stare to pół elektrody nie było ,świece były jeszcze fabryczne o oznaczeniu IGR6A ,niestety nie mogłem dostać takich samych na naszym rynku zamienników i kupiłem IGR6A11 i zmniejszyłem przerwę na elektrodzie do 0,8mm,choć teraz żałuję że nie kupiłem świec dedykowanych do evo 8 o fabrycznych parametrach.
nytsug - 29-08-2016, 19:34

Świece, przewody, cewki jak najbardziej mogą być za to odpowiedzialne. Zacznij może na początek od pierdoły jaką jest wyłączenie na chwilę klimy bo ona właśnie w sposób opisany przez Ciebie może mulić auto.
staszq2 - 29-08-2016, 21:06

Fragu napisał/a:
Świece, przewody, cewki.

apollo99 napisał/a:
,sprawę załatwiły nowe świece

nytsug napisał/a:
Świece, przewody, cewki jak najbardziej mogą być za to odpowiedzialne

Czyli masz już kierunek: zapłon
Ja od siebie dodam, że może to być kolektor wydechowy z połączeniem zapchanego katalizatora a czułem to tak
spooner25 napisał/a:
Tak jakby na pół sekundy co chwilę coś blokowało auto a za chwile puszczało

Bardzo dobrze pokazała to hamownia i jej wykres, możesz sobie zobaczyć jak wyglądało to u mnie w wątku są fotki. Wyeliminuj najpierw to c Koledzy Ci podpowiadają a jak to nie to to sprawdź kolektor albo sprawdź za 100 ile masz kucy i NM pod maską :P bo możesz się zdziwić :wink:

spooner25 - 30-08-2016, 08:55

staszq2 napisał/a:
sprawdź za 100 ile masz kucy i NM pod maską bo możesz się zdziwić


z reguły zaraz po zakupie sprawdzam każdy swój samochód - tu nie było inaczej :D



Hamownia drogowa a więc pomiar rzeczywisty a nie warunki labolatoryjne...

Chyba wywalę katalizator i wymienię świece tak na początek. Później będę eliminował kolejne tematy.
Misiek nie jest nowy i ma kilka rzeczy do poprawy o których się pewnie dowiecie w kolejnych wątkach :P

staszq2 - 30-08-2016, 11:04

spooner25 napisał/a:
Hamownia drogowa a więc pomiar rzeczywisty a nie warunki labolatoryjne...

No ale gdzie Ty znalazłeś prostą drogę bez ruchu chyba, że nie na 5 biegu go hamowałeś :wink: Co do wyższości hamowni drogowej a stacjonarnej to opinie podzielone jak tyłek :|
Co do wykresu to nie widać na nim, żeby auto Ci przez ani ułamek sekundy przerywało, no chyba, że podczas próby nie było takiego efektu a jak był to ten wykres wiesz co możesz z nim zrobić...

spooner25 - 30-08-2016, 20:16

Samochód był hamowany na 3 biegu. Nie jestem znawca tematu. Mogę jedynie podzielić się spostrzeżeniami. Przy 2 kołach były podpięte czujniki i jakieś antenki. Reszta sprzętu w samochodzie. Pod uwagę była wzięta katalogowa masa samochodu + kierowca, operator hamowni, przybliżona ilość paliwa w baku oraz waga gratów z samochodu.

Dla porównania jak hamowałem Hondę Preludę - 2 razy to wyglądało zupełnie inaczej.
Niższa temperatura otoczenia a dodatkowo dmuchawa z zimnym powietrzem skierowana na maskę samochodu.

Co lepsze ? Nie wiem :D Moc w Miśku jednak jest. Podczas hamowania tylko w jednym momencie i to baaaaaardzo delikatnie odczułem opisane szarpnięcie.

Właśnie znalazłem bardzo ciekawy artykuł odnośnie hamowania. :D Poczytajcie bo ciekawe.

http://forum.nissanklub.p...ii-iv-a-moze-v/

Buszu - 30-05-2017, 17:12
Temat postu: świece
Siema koledzy !
czytam, czytam.. i nic nie widziałem jakie świece montować do turbiaka z podtlenkiem lpg :( bosch starczył mi na 8tys km i przerywa. Ogólnie kupiłem cewki od evo IX i zastanawiam sie nad świecami też od evo np.VIII jakieś rady porady ??

miron - 30-05-2017, 17:57

Załóż NGK platynowe. Masz w instrukcji oznaczenie. Poszukaj na ww temat na forum.
Pawel1988 - 30-05-2017, 18:09

Jeżeli chodzi o świece do lpg to gdzieś chyba Wasio pisał że od jakiegoś lancera pasują i jest odpowiednia przerwa ale symboli nie pamiętam. Zaraz na pewno ktoś napisze :D
Bzyk_R1 - 30-05-2017, 18:16

Świece dedykowane do Evo

NGK IGR7Ag, takie mam założone i śmiga bez problemu. Fabrycznie ustawione na 0,7 mm

Buszu - 30-05-2017, 18:23

i mówisz że wszystko hula jak należy ?? ;] gazownik i mechanior jak się pytałem mówi żeby najtańsze kupić i bedzie git... czyli bosch, a NGK jeżeli chodzi o świece to lipa ... ale chyba zaryzykuje NGK IGR7Ag
hyhy

Bzyk_R1 - 30-05-2017, 19:01

Buszu, jakbyś dokładnie przeczytał tematy Wasia i Staszka to byś wiedział że Bosche jak założysz to będą Ci wypadać zapłony w turbiaku.

Także wiesz:
- ngk są okej bierz je
- zmień gazownika
- zmień mechaniora ;-)
- czytaj dużo
- hyhy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group