Colt - Ogólne - cOLT 1,3 PRZEBIEG 180.000 Prosba o podpwiedzi co wymienic
martin778 - 02-09-2016, 23:07 Temat postu: cOLT 1,3 PRZEBIEG 180.000 Prosba o podpwiedzi co wymienic Witam
Dzis kupilem colta 1,3 rocznik 2005 i prosba do wszystkich uzytkownikow od czego zaczac serwis przy przebiegu 180.000.
Na pewno olej pytanie jaki
pasek klinowy rolki,napinacz?
plyny chlodzacy,skrzyni biegow jaki?
ciezko chodzi przekladnia biegow musze szukac trojki co wy na to?nic nie skrzeczy,zgrzyta
klocki hamulcowe,tarcze hamulcowe co z tylnymi hamulcami?
wyswietlacz radia,godziny,spalania czasem gasnie i nic nie wskazuje jak to naprawic
Mam nadzieje ze ktos poswieci mi chwilke i podpowie udzielajac odpowiedzi na w/w pytania
Pawlik84 - 04-09-2016, 20:55 Temat postu: Re: cOLT 1,3 PRZEBIEG 180.000 Prosba o podpwiedzi co wymieni
martin778 napisał/a: | Witam
Dzis kupilem colta 1,3 rocznik 2005 i prosba do wszystkich uzytkownikow od czego zaczac serwis przy przebiegu 180.000.
Na pewno olej pytanie jaki
pasek klinowy rolki,napinacz?
plyny chlodzacy,skrzyni biegow jaki?
ciezko chodzi przekladnia biegow musze szukac trojki co wy na to?nic nie skrzeczy,zgrzyta
klocki hamulcowe,tarcze hamulcowe co z tylnymi hamulcami?
wyswietlacz radia,godziny,spalania czasem gasnie i nic nie wskazuje jak to naprawic
Mam nadzieje ze ktos poswieci mi chwilke i podpowie udzielajac odpowiedzi na w/w pytania |
1. Olej to temat rzeka, każdy ma inne upodobanie co do klasy lepkości oraz producenta. Proponuje olej 5W30 lub 5W40. Ja zalałem to co wskazuje producent castrol 5W30 i jest ok.
2. Pasek klinowy z tego co się orientuję nie jest na rolce napinającej. Naciąga go alternator, obsługuje jeszcze sprężarkę klimy i pompę wody. Wystarczy tylko wymienić sam pasek.
3. Płyn chłodzący - temat rzeka każdy wlewa kto co lubi. Ja zalałem różowy G12 i jest ok. Wcześniej wypłucz układ 2 razy wodą destylowaną - aby wymiana była właściwie zrobiona.
Do skrzyni zalałem shella 75W90, możesz zalać jak producent proponuje castrola 75W90.
4. Skrzynie biegów w coltach z 2004-2012 nie są super precyzyjne i mogą czasami stawiać opór. Może musisz przesmarować mechanizm zaraz pod osłoną lewarka. Lub może powoli sprzęgło się kończy, może wymiana oleju pomoże. Temat dość często poruszany na forum.
5. Klocki i tarcze z przodu jak musisz to wymień, prosta diagnoza wzrokowa i działaj. Z tyłu masz bębny - wymiana zalecana co 150kkm, może twoje są wymieniony, rozkręć i sprawdź okładziny i ewentualnie przesmaruj przedmuchaj elementy ruchome.
6. Nie mam pojęcia, może kostka nie styka z tyłu, może wyświetlacz powoli traci podświetlenie albo coś z elektryką w środku. Zamiennik nie jest drogi możesz go wymienić.
martin778 - 04-09-2016, 21:02
Dziekuje za odpowiedz juz myslalem ze nikt nic nie na pisze ciekawego co do napinaczy,rolek i paska klinowego to wymienie komplet ostatnio w yarisie wymienilem przy tym samym przebiegu tylko pasek i rolka sprezarki zerwala mi pasek i stalem w Niemczech na autostradzie blad pokosztowal.
Co do oleju mysle o valvolline 5w40 na takim jezdze w Grandisie i jest oki.
Mam nadzieje ze regulacja skrzyni biegow i wymiana plynu pomoze.
apg2312 - 04-09-2016, 21:10
Wlej jakiś porządny syntetyk. Nie eksperymentuj z wynalazkami.
Polecam
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1856
Cytat z mojego innego posta :
"przy kupnie robi się "zestaw startowy", czyli wymiana rozrządu, pompy wody, pasków klinowych, oleju, filtrów, cieczy chłodzącej, ewentualnie simmeringów i uszczelek, świece, kable WN, do tego serwis klimatyzacji (jeśli jest), kontrola rozrusznika i alternatora. Wtedy wiadomo, co się ma."
Ale skoro ten Colt nie jest Twoim pierwszym autem, to powyższe nie jest dla Ciebie nowością
Wszelkie parametry dotyczące płynów eksploatacyjnych znajdziesz w instrukcji obsługi. Jak nie masz papierzanej, to jest do pobrania na Forum :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6690
martin778 - 04-09-2016, 21:20
Valvolline tez jest super olejem z kartki w samochodzie wychodzi ze zalewany byl Elf 5w40
apg2312 - 04-09-2016, 21:28
Skoro taki lubisz, to lej sobie Valvoline
martin778 - 04-09-2016, 21:31
Dziekuje za podpowiedzi
Pozdrawiam
lech55 - 04-09-2016, 21:42
Wejdź na Mitsubibishi.pl a tam znajdziesz listę czynności serwisowych dla twojego colta, a reszta w razie potrzeby. http://www.mitsubishi.pl/...zynowy_4doA.pdf
martin778 - 04-09-2016, 21:45
Dziekuje bardzo super przydatne nie mam pojecia gdzie te luzy zaworowe sprawdzic?Serwis?Hmmm
lech55 - 04-09-2016, 21:50
Ja sprawdzałem w serwisie i dodatkowo poproś o założenie nowej uszczelki.
martin778 - 04-09-2016, 21:52
Moze paietasz jaki byl koszt?I czy miales cos regulowane czy nie bylo takiej potrzeby?
lech55 - 04-09-2016, 21:54
Nie pamiętam ile to kosztowało i nie byłem przy samej regulacji. Robiłem to wyjątkowo w serwisie Mitsubishi.
[ Dodano: 04-09-2016, 22:00 ]
OK dla Ciebie poszukałem faktury - cena za regulację luzów to 150zł, po czym ciekł olej spod dekla i trzeba było wymienić uszczelkę - za uszczelkę kolejna opłata.
Pawlik84 - 05-09-2016, 07:08
martin778 napisał/a: | Dziekuje za odpowiedz juz myslalem ze nikt nic nie na pisze ciekawego co do napinaczy,rolek i paska klinowego to wymienie komplet ostatnio w yarisie wymienilem przy tym samym przebiegu tylko pasek i rolka sprezarki zerwala mi pasek i stalem w Niemczech na autostradzie blad pokosztowal.
Co do oleju mysle o valvolline 5w40 na takim jezdze w Grandisie i jest oki.
Mam nadzieje ze regulacja skrzyni biegow i wymiana plynu pomoze. |
Nie wiem czy regulacja skrzyni coś pomorze (czy w ogóle jest to możliwe) ale popróbuj i jak coś pochwal się czy pomogło. Ja mam problemy(dość spory) z wrzuceniem 1 na zimnym silniku. Może musisz odpowietrznić sprzęgło (wymień cały płyn hamulcowy) może masz padający synchronizator 3 biegu ale by zgrzytało...
Co do paska to jak pisałem tam nie ma kompletu - tylko jest sam pasek oparty o alternator, pompę wody i sprężarkę klimy (może się mylę ale tak z grubsza opatrzyłem go wzrokiem). Co do oleju valvoline też może być (sam kiedyś stosowałem) - tak jak pisałem temat rzeka - ja zalałem castrola, niektórzy koledzy też zalewali castrola czy shella helixa i przejechali kilkadziesiąt kkm. I tak parametry pracy w 100C każdy z tych olejów ma bardzo bardzo podobne - opinie są różne. Znajomy do scenika 1.9 zalewa z tesco lotosa 10W40 ma przejechane 400kkm i mówi że nic innego nie weźmie a olej kosztuje po 18zł za 1l .
martin778 - 05-09-2016, 07:58
U mnie jest ewidentny problem ze skrzynia zadnych halalsow ale za to ciezko chodzaca galka zmiany biegow naprzyklad po z zrzuceniu z biegu na pozycje luz galka pozostaje w pozycji biegu nie na srodku to samo przesuiecie galki zmiany biegow w lewo lub prawo powoduje pozostanie zmiany galki i nie wraca do pozycji neutralnej.Trojka nie wchodzi sama musze ja szukac przesuwajac galke lekko w prawo.Co do paska rolki alternatora,rolki sprezarki napinacza i pompy wody jak da rade zmienie wszystko bo nie mam zamiaru znowu stac na autostradzie na awaryjkach
Pawlik84 - 05-09-2016, 09:03
Sprawdź czy nie masz syfu na kulce tak jak na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=E7mTuAj1se4
a tu po nasmarowaniu.
https://www.youtube.com/watch?v=h85ga2GAJlc
Jak uda Ci się rozwiązać ten problem to daj znać.
Nie wiem czy można wymienić rolkę alternatora, tam chyba jest łożysko - trzeba popatrzeć, no a rolkę sprężarki też nie wiem czy jest wymienialna.
|
|
|