[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - (ASC + ABS + power steering) service required + Check Engine
marcink - 15-09-2016, 18:05 Temat postu: (ASC + ABS + power steering) service required + Check Engine Wczoraj wieczorem miałem następującą sytuację:
Wracam sobie z zakupów, okrężną drogą bo lubię jeździć moim autem.
Silnik był rozgrzany, po spokojnym ruszeniu spod świateł zapaliły się błędy ASC, ABS, wspomagania kierownicy (wyłączyło się) oraz check engine.
Akurat byłem na wysokości stacji benzynowej, więc zjechałem.
Po zgaszeniu i zapaleniu silnika, świecił się już tylko check engine.
Ponieważ samochód mam na gwarancji, zadzwoniłem do MAP (Mitsubishi Assistance Program), gdzie przyjeli moje zgłoszenie i 30 minut później był u mnie mechanik z lawetą.
Jeszcze przez telefon sugerował m, że to może być alternator, ale jeździłem z dobre półtorej godziny i radio grało, światła świeciły, asg zapalał silnik bez problemu.
Na miejscu Pan zaczął szukać przyczyny problemu przy użyciu voltomierza. Okazało się, że jedna kostka/moduł wymagała dociśnięcia (wrzucę foto później). Po tym zabiegu napięcie na kostce skoczyło z 12,8 do 13,8V (a może on mierzył natężenie i to były Ampery? Nie doprecyzował a ja byłem zbyt zaaferowany).
Po tym wszystkim błędy zniknęły.
Mam jednak wątpliwość: czy aby na pewno winna była kostka, czy może mechanik odłączył akumulator kasując tym samym błędy? Czy problem kostki to coś częstego? Ten typ tak ma? Czy jest sens jechać do ASO z prośbą o odczyt kodów błędów, czy teraz to musztarda po obiedzie?
Akumulator był testowany przy okazji przeglądu w czerwcu - ale oni chyba najwyżej zdjmują klemy, a nie rozpinają instalację? Te przewody nie idą w miejscu, gdzie można by je niechcący pociągnąć przy okazji serwisu..
Czy ktoś miał podobną przygodę?
MY15 1.6 z as&g, taki sam jak w ASX FWD
brylekVFR - 15-09-2016, 19:14
Jak radio nie straciło pamięci i licznik dzienny się nie wyzerowal to nie odpinal akumatora. Wiec raczej ta wtyczka była nie dopieta już w fabryce, teraz tylko podejrzewam na wstrząsach wyskoczyła.
tyku - 16-09-2016, 21:28
marcink, Błędy można odczytać, tylko musisz przekonać ASO. Nie chętnie podpinają pod MUT.
Wrzuć fotkę tego złącza.
lobuzek - 17-09-2016, 15:02
Skoro samochód jest na gwarancji, to ASO łaski nie robi z podpięciem komputera. To przecież najprostsza i podstawowa diagnostyka. W razie czego powiedz, że znowu ci się check engine zaświecił na chwilę i tyle.
marcink - 18-09-2016, 10:28
Wrzucam link do galerii ze zdjęciami zarówno choinki na desce jak i samego złącza:
http://imgur.com/a/oQMJX
Jak na razie problem nie powrócił, ale zrobiłem nie więcej niż 200km od tego czasu.
Natomiast pozostał pewien niesmak i rozczarowanie (roczne auto z salonu, taka niespodzianka) i gdybanie (a gdybym wtedy zamiast nowego Lancera kupił używanego IS250/IS300 to czy też bym tu i teraz stał?).
[ Dodano: 20-10-2016, 19:39 ]
Złącze podobno służy do monitorowania poziomu naładowania akumulatora.
Pytanie czy te błędy: http://i.imgur.com/lqo2kcM.jpg mogą występować w przypadku gdy komputer dostaje lewe informacje o stanie aku?
tokyo - 21-10-2016, 15:43
Witam
moze ale nie musi
czy masz fabryczny alarm pytam poniewaz moze zaklucac magistrale can
marcink - 24-10-2016, 12:40
tokyo napisał/a: | Czy masz fabryczny alarm pytam poniewaz moze zaklucac magistrale can |
Nie, alarm mam customowy.
|
|
|