To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Prędkość maksymalna w Turbiaku

spooner25 - 16-09-2016, 13:22
Temat postu: Prędkość maksymalna w Turbiaku
Pany, dzisiaj z iście ułańską fantazją postanowiłem rozbujać Masturbisi do prędkości naddźwiękowej. To co udało mi się wycisnąć to 205 km/h.

Hamownia drogowa wypluła 196 KM więc wynik bardzo dobry.

Ogólnie przyśpieszenie do 140 bajka, do 160 bardzo dobrze a do 180 dobrze. Do 200 to tak obiektywnie mówiąc - zadowalająco.

Czułem ogromne opory powietrza. Jak to jest z Waszymi Turbiakami ? Jakie uzyskaliście Vmaxy ? Wydaje mi się, że powinien polecieć więcej.

Opony standardowe 17" 215 lub 225 grubość opony, paliwo Orlen 98 BP.

Fragu - 16-09-2016, 13:42

Autocentrum podaje v-max 207km/h
http://www.autocentrum.pl...02km-2004-2006/

więc chyba wszystko w normie :wink:

qba1983 - 16-09-2016, 13:53

to mój trochę lepiej, tego lata po otwarciu odcinaka A1 koło Łodzi udało się rozbujać do 220 z małym kawałkiem tyle na blacie, janosik w telefonie pokazał 212km/h
flash - 16-09-2016, 14:15

Wersja bez turbo i dałem rade 195 km/h. Było jeszcze troche luzu, ale miałem wrażenie, że zaraz wzbiję się w powietrze więc odpuściłem dalsze przyspieszanie :D
apollo99 - 16-09-2016, 20:22

Licznikowe 210 i nie była to prędkość max.
W@sio - 16-09-2016, 21:52

Przecież to można obliczyć bardzo prosto obroty przy odcince x przełożenie główne x przełożenie główne x 60 x obwód koła :-)
spooner25 - 17-09-2016, 09:23

apollo99 napisał/a:
Licznikowe 210 i nie była to prędkość max.


Na jakich to było kołach ?

apollo99 - 17-09-2016, 11:26

215 ,55,17 czyli rozmiar fabryczny
Ale co by nie mówić ,to powyżej 200 silniczek słabnie ,chyba brakuje mu już ciśnienia doładowania,przydała by się inna turbina np td05 :P

W@sio - 17-09-2016, 18:53

Turbo spokojnie da radę, u mnie rozpędziłem się do 220 i dalej miał siłę przyspieszać :-)
lukash2212 - 17-09-2016, 21:00

ja u siebie na setupie OEM, osiągnąłem niecałe 230km/h
staszq2 - 17-09-2016, 21:26

spooner25 napisał/a:
To co udało mi się wycisnąć to 205 km/h.
Hamownia drogowa wypluła 196 KM więc wynik bardzo dobry.

U mnie jak wypluła 180 KM i 278 NM to 220 bez najmniejszego problemu poszedł momentami 225 na zimówkach więc 205 licznikowe to coś słabo takie moje zdanie. Po wirusie na 235 KM i 378 NM budzik zamknąłem raz w życiu ale miałem stracha bo leciałem też na zimówkach ...

spooner25 - 18-09-2016, 09:39

Jakieś podpowiedzi czemu taki "słaby" wynik ?
apollo99 - 18-09-2016, 09:51

Było pod górkę i pod wiatr :mrgreen:
spooner25 - 18-09-2016, 09:58

Nie wiem czy pod górkę ale wiatr był straszny :D

A teraz tak na serio. Czy jeżeli hamownia pokazała zadowalający wynik, słabą prędkość maksymalną można zrzucić na warunki drogowe/atmosferyczne czy np na jakiś problem z zapłonem, filtrami, paliwem czy czymś w tym stylu ? Może zapchany katalizator ?

qba1983 - 19-09-2016, 07:26

W@sio napisał/a:
Przecież to można obliczyć bardzo prosto obroty przy odcince x przełożenie główne x przełożenie główne x 60 x obwód koła :-)

oj chyba jednak tak sie nieda.

nie pamiętam dokładnie, ale przy tych 220 miałem jakieś 5 tys obr, do odcinki trochę brakuje.
ja to w ogóle się zastanawiam, czy czasem nie ma jakiegoś odcięcia/blokady, bo było czuć że przyspiesza i nagle przestał. jak lekko odpuściłem i zaraz dodałem gazu, to znów stosunkowo szybko uzyskał te 220 a później już nie przyspieszał



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group