To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] szaleja obroty i zaczyna przerywać

globus1802 - 19-09-2016, 21:46
Temat postu: [EA3A/W 2.4] szaleja obroty i zaczyna przerywać
Witam. Panowie prosze was o pomoc, problem polega na tym, ze w moim galancie (2.4 gdi 2001r) na pułapie 3 tys obr/min silnik zaczyna wpadac w wibracje tak jak by nie chodzil na wszystkich cylindrach i zapala sie odrazu check. Wymienilem juz świece, cewke ( bo komputer pokazywal błąd na 3-cim cylindrze ) i problem jest dalej, nie wiem gdzie szukac przyczyny. Trzymając ciągle gaz na 3 tys obroty szaleja w zakresie 3000-3250. Z góry dziękuję za pomoc
Bizi78 - 20-09-2016, 07:18

Może wymieniłeś cewkę złego cylindra 8) .
Pozamieniaj cewki miejscami i zobacz czy błąd będzie wtedy na innym cylindrze.
Jeśli pozostanie na tym samym cylindrze to może to wina wtryskiwacza :? .

Tutaj masz temat wypadania zapłonów, może tam coś znajdziesz.
:arrow: http://forum.mitsumaniaki...t=83913&start=0

globus1802 - 20-09-2016, 07:35

Cewke podmienialem na kazdym cylindrze i dalej jest to samo, jesli podczas jazdy nie dodam gazu do oporu i nie przekrocze 3 tys obr wszystko jest ok, w momencie kiedy wciskam gaz i automat redukuje silnik przekracza 3 tys i zaczyna sie taka praca jak by nie chodzil na wszystkich cylindrach, odpuszcze gaz spadnie ponizej 3 tys i jest dobrze.
komarsnk - 20-09-2016, 09:52

A na postoju w pozycji P też ten problem występuje?
globus1802 - 20-09-2016, 20:03

Na postoju silnik rowno pracuje, dzisiaj wyskoczyl blad P0303 czyli wypadanie zaplonu, uczylem go obrotow dzisiaj i mam zamiar wyczyścić przepustnice bo juz nie wiem co robic i gdzie szukac problemu
komarsnk - 21-09-2016, 16:19

globus1802 napisał/a:
Na postoju silnik rowno pracuje,

Ale żeby była jasność: powyżej tych 3000RPM też?

suchyds - 21-09-2016, 22:36

Witam kolego jestem swieży na forum ale mnustwo przeżyłem z galem wiec pomoge
wyczysc dokładnie przepustnice i obowiazkowo wymień filtr paliwa
powinno pomoc

[ Dodano: 21-09-2016, 22:41 ]
miałem podobny problem
jak silnik był zimny wszystko ok,silnik sie nagrzał, próba przygazowania zaczynał przebierać
pierwsze skojarzenie przebicie na kablach.wymieniłem swiece kale i kopułek dalej to samo wyczysciłem przepustnice jak reka odjoł

Krzyzak - 22-09-2016, 08:13

suchyds, nie odbierz tego jako krytykę, ale na forum staramy się pisać poprawnie
teraz przeglądarki podkreślają błędy na czerwono, mają słowniki - miganie się nie ma sensu ;)

globus1802 - 23-09-2016, 07:35

Powyżej 3 tyś rpm silnik pracuje równo i na kazdych innych obrotach tez pracuje równo tylko ten przedział o którym pisałem, i dokładnie jest tak jak napisales na zimnym silniku jest ok rozgrzeje się i zaczyna głupieć. W takim razie biore sie za przepustnice i filtr paliwa. Wielkie dzięki za pomoc

[ Dodano: 23-09-2016, 13:54 ]
Dodam, że to tylko na wolnych obrotach galant rowno pracuje podczas jazdy do poki sie nie rozgrzeje jest dobrze, później jest coraz gorzej, wymienie filtr i przepustnice i zobaczymy co sie bedzie działo

[ Dodano: 26-09-2016, 19:16 ]
Panowie a takie pytanie mi sie nasunęło do glowy, czy przeplywomierz moze miec wplyw na wypadanie zaplonu?? Bo przepustnica wymieniona, kolektor tyle ile dalo sie wyczyścić wyczyscilem, a tu w ogole nie widac poprawy, zostal filtr paliwa ale dostalem zly typ i musze go zamienic. Co by moglo jeszcze miec wplyw na wypadanie tego zaplonu?? Prosze o kazda pomoc i z góry dziękuję.

suchyds - 27-09-2016, 12:45

Przepływomierz też ma wpływ, żeby go sprawdzić to odpal autko, niech silnik zejdzie ze ssania w tym momencie odpinasz wtyczke od przepływomierza i po chwili silnik powinien zareagować. Natomiast jeżeli nie będzie żadnej reakcji to znaczy że przepływomierz może być uszkodzony. Ja na twoim miejscu wymieniłbym filtr paliwa i zrobiłbym próbę z przepływomierzem. Jeżeli to nie pomoże to podłącz autko pod porządny komputer


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group