Nasze Miśki - Mitsubishi Starion 2.0 Turbo
Rasputin - 21-09-2016, 22:45 Temat postu: Mitsubishi Starion 2.0 Turbo Z racji,że posiadam dość rzadki model Mitsubishi postanowiłem założyć temat bo może komuś sie on przyda. Sam kiedyś szukałem i na forum są chyba tylko 2 czy 3 tematy opisujące Stariona.
Do rzeczy. Starion 2.0 Turbo 180hp, od prawie 4 lat w rodzinie, przebieg aktulalny 128kkm jak go kupowaliśmy miał 102kkm. Serwisowany bodajże do 88kkm w ASO. Ogólnie nie wierzę w Polsce w przebiegi ale tutaj wszystko sie zgadza ze stanem całego auta i jego historią. Pierwszym właścicielem był Niemiec który w połowie swojego zycia przeniósł sie do Świnoujścia bo poznał tu kobietę. W wieku 95 lat zmarło się mu i auto odkupił od wdowy handlarz a potem trafił w ręce mojego szwagra a następnie moje.
Auto jeżdżone w okresie letnim, w zimie stoi w garażu. Jak na 30 letnie auto nadwozie w idealnym stanie, zero rdzy. Oprócz felg, w pełni oryginał, ma jeszcze m.in.oryginalny układa wydechowy sygnowany logo Mitsubishi, śruby w komorze silnika mają jeszcze ocynk fabryczny a wewnątrz uchowały się oryginalne nalepki. Stan wnętrza określam na prawie salonowy.
Ogólnie strasznie jestem zadowolony z auta. Brakuje mu co najwyżej troche mocy, ale mam plan by to zmienić. No i żałuje,że nie jest to wersja widebody, chociaż ma to tez swój plus. Wąskie 2.0T jest o wiele rzadziej spotykane niż popularne 2.6 z szerokim nadwoziem. Silnik to ten sam co w Evo III 4G63T tylko na monowtrysku.
W wolnej chwili po robie wiecej fotek bo w sumie przez 4 lata jakoś nie po drodzę było mi z ładną foto sesją.
Tutaj w oryginale:
Aktualnie wygląda tak:
tomasek - 21-09-2016, 23:12
Piękny misiek,zawsze podobały mi się Stariony ,szkoda że jest ich tak mało
Gratulacje i dbaj o niego bo jest tego wart
rosomak1983 - 22-09-2016, 00:01
Rasputin napisał/a: | Silnik to ten sam co w Evo III 4G63T tylko na monowtrysku. |
nie przesadzaj to inna inszosc...
Auto cudowne !!! Poka wiecej fot jesli stan jak piszesz to mega rarytas...
Hugo - 22-09-2016, 07:46
Jest klimat.
booohal - 22-09-2016, 08:15
Prześwietny!
Wrzucaj foty wnętrza
szuwar - 22-09-2016, 08:27
Rasputin, pozostaje tylko pogratulować i zazdrościć
Piękny....
eremita - 22-09-2016, 09:08
Super, tylko gratulować
Nie myślałeś by mu zafundować żółte tablice?
Rasputin - 23-09-2016, 17:29
rosomak1983 napisał/a: | nie przesadzaj to inna inszosc... |
Dól jest taki sam (spr.po nr części), różni się na pewno głowicą. Turbo jest to samo. Zreszta nie ważne, wspomniałem to w formie ciekawostki
Postaram się po robić zdjęcia wnętrza w weekend.
Myślałem o żółtych blachach....ale na razie jeszcze sie nie zdecydowałem.
rosomak1983 - 24-09-2016, 17:02
Rasputin napisał/a: | Dól jest taki sam (spr.po nr części), |
Z dołu nie pasuje praktycznie zadna czesc pomiedzy jednym a drugim... Ty masz starego 6 bolta, a evo III to juz 7 bolt. Inny wał inne korby inne tłoki inny blok, inna pompa inna miska.... NIC praktycznie nie pasuje zamiennie, moze pompa wody jedynie.
Rasputin napisał/a: | Turbo jest to samo |
to zart ? Turbo jest totalnie inne. na pierwszy rzut oka widac. Nie mowiac o wirnikach które sa takze zepułnie inne.
Rasputin napisał/a: | Myślałem o żółtych blachach....ale na razie jeszcze sie nie zdecydowałem. |
Ja bym dał zółte. Zasługuje na to.
Rasputin - 24-09-2016, 20:43
rosomak1983 napisał/a: | Rasputin napisał/a: | Turbo jest to samo |
to zart ? Turbo jest totalnie inne. na pierwszy rzut oka widac. Nie mowiac o wirnikach które sa takze zepułnie inne. |
Możliwe, aż tak się nie znam ale byłem ostatnio w PerunTurbo która zajmuje sie przerabianiem trurbin/budową hybryd i po weryfikacji,stwierdzili, że to to samo co w pierwszych EVO. Ponoć spokojnie można z niej złożyć fajną hybrydę na +400hp. Mocno się nad tym zastanawiam, tylko na razie szukam kogoś kto by sie podjął wystrojenia tego. Monowtrysk + zapłon w kopułce sporo utrudnia bo nawet zewnętrznym kompem, wszystkich parametrów nie ustawimy.
Ma ktoś doświadczenie z tym silnikiem,jak podnieść moc?
Podobno dość popularny mod w USA to zakładanie głowicy z EVO III. Czy faktycznie to coś daje pomijajac fakt,że mamy wtedy 4 wtryski zamiast monowtrysku.
rosomak1983 - 24-09-2016, 22:43
Rasputin napisał/a: | Możliwe, aż tak się nie znam ale byłem ostatnio w PerunTurbo która zajmuje sie przerabianiem trurbin/budową hybryd i po weryfikacji,stwierdzili, że to to samo co w pierwszych EVO |
tzn pewnie mozna zrobic hybryde ale turbiny seryjune sa całkowicie inne.
Rasputin napisał/a: | zakładanie głowicy z EVO III. Czy faktycznie to coś daje pomijajac fakt,że mamy wtedy 4 wtryski zamiast monowtrysku. |
da sporo, wieksze kanały dwa wałki na głowicy, ale po co kombinowac w takim klasyku. To grzech tutaj robic takie mody w takim aucie w takim stanie.
Ja bym zostawił auto w serii i oryginale.
Rasputin - 26-09-2016, 21:38
Pare osób chciało więcej fotek m.in. wnetrza, więc w weekend pstryknąłem kilka zdjęć, aczkolwiek zakurzony środek psuje cały efekt
Nigdy nie uzywany lewarek wrac z oryginalnym lejkiem do wlewania płynu do spryskiwacza tylnej wycieraczki
Klimatyzacja w 32 letnim aucie
vrangsinn - 26-09-2016, 21:51
rewelacyjne auto...i ten klimat w srodku + panel klimy...rewelka...
rosomak1983 - 26-09-2016, 23:40
MEGA KOT !!!
rosomak1983 - 27-09-2016, 02:22
ps. swietne fele.
|
|
|