To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Starion 2.0 Turbo

Rasputin - 21-09-2016, 22:45
Temat postu: Mitsubishi Starion 2.0 Turbo
Z racji,że posiadam dość rzadki model Mitsubishi postanowiłem założyć temat bo może komuś sie on przyda. Sam kiedyś szukałem i na forum są chyba tylko 2 czy 3 tematy opisujące Stariona.
Do rzeczy. Starion 2.0 Turbo 180hp, od prawie 4 lat w rodzinie, przebieg aktulalny 128kkm jak go kupowaliśmy miał 102kkm. Serwisowany bodajże do 88kkm w ASO. Ogólnie nie wierzę w Polsce w przebiegi ale tutaj wszystko sie zgadza ze stanem całego auta i jego historią. Pierwszym właścicielem był Niemiec który w połowie swojego zycia przeniósł sie do Świnoujścia bo poznał tu kobietę. W wieku 95 lat zmarło się mu i auto odkupił od wdowy handlarz a potem trafił w ręce mojego szwagra a następnie moje.
Auto jeżdżone w okresie letnim, w zimie stoi w garażu. Jak na 30 letnie auto nadwozie w idealnym stanie, zero rdzy. Oprócz felg, w pełni oryginał, ma jeszcze m.in.oryginalny układa wydechowy sygnowany logo Mitsubishi, śruby w komorze silnika mają jeszcze ocynk fabryczny a wewnątrz uchowały się oryginalne nalepki. Stan wnętrza określam na prawie salonowy.
Ogólnie strasznie jestem zadowolony z auta. Brakuje mu co najwyżej troche mocy, ale mam plan by to zmienić. No i żałuje,że nie jest to wersja widebody, chociaż ma to tez swój plus. Wąskie 2.0T jest o wiele rzadziej spotykane niż popularne 2.6 z szerokim nadwoziem. Silnik to ten sam co w Evo III 4G63T tylko na monowtrysku.
W wolnej chwili po robie wiecej fotek bo w sumie przez 4 lata jakoś nie po drodzę było mi z ładną foto sesją.
Tutaj w oryginale:






Aktualnie wygląda tak:

tomasek - 21-09-2016, 23:12

Piękny misiek,zawsze podobały mi się Stariony ,szkoda że jest ich tak mało :?
Gratulacje i dbaj o niego bo jest tego wart :mrgreen:

rosomak1983 - 22-09-2016, 00:01

Rasputin napisał/a:
Silnik to ten sam co w Evo III 4G63T tylko na monowtrysku.

nie przesadzaj to inna inszosc...

Auto cudowne !!! Poka wiecej fot jesli stan jak piszesz to mega rarytas...

Hugo - 22-09-2016, 07:46

Jest klimat.
booohal - 22-09-2016, 08:15

Prześwietny!
Wrzucaj foty wnętrza ;)

szuwar - 22-09-2016, 08:27

Rasputin, pozostaje tylko pogratulować i zazdrościć :)

Piękny....

eremita - 22-09-2016, 09:08

Super, tylko gratulować :)
Nie myślałeś by mu zafundować żółte tablice?

Rasputin - 23-09-2016, 17:29

rosomak1983 napisał/a:
nie przesadzaj to inna inszosc...

Dól jest taki sam (spr.po nr części), różni się na pewno głowicą. Turbo jest to samo. Zreszta nie ważne, wspomniałem to w formie ciekawostki :wink:
Postaram się po robić zdjęcia wnętrza w weekend.
Myślałem o żółtych blachach....ale na razie jeszcze sie nie zdecydowałem.

rosomak1983 - 24-09-2016, 17:02

Rasputin napisał/a:
Dól jest taki sam (spr.po nr części),

Z dołu nie pasuje praktycznie zadna czesc pomiedzy jednym a drugim... Ty masz starego 6 bolta, a evo III to juz 7 bolt. Inny wał inne korby inne tłoki inny blok, inna pompa inna miska.... NIC praktycznie nie pasuje zamiennie, moze pompa wody jedynie.

Rasputin napisał/a:
Turbo jest to samo

:D to zart ? Turbo jest totalnie inne. na pierwszy rzut oka widac. Nie mowiac o wirnikach które sa takze zepułnie inne.

Rasputin napisał/a:
Myślałem o żółtych blachach....ale na razie jeszcze sie nie zdecydowałem.

Ja bym dał zółte. Zasługuje na to.

Rasputin - 24-09-2016, 20:43

rosomak1983 napisał/a:
Rasputin napisał/a:
Turbo jest to samo

:D to zart ? Turbo jest totalnie inne. na pierwszy rzut oka widac. Nie mowiac o wirnikach które sa takze zepułnie inne.

Możliwe, aż tak się nie znam ale byłem ostatnio w PerunTurbo która zajmuje sie przerabianiem trurbin/budową hybryd i po weryfikacji,stwierdzili, że to to samo co w pierwszych EVO. Ponoć spokojnie można z niej złożyć fajną hybrydę na +400hp. Mocno się nad tym zastanawiam, tylko na razie szukam kogoś kto by sie podjął wystrojenia tego. Monowtrysk + zapłon w kopułce sporo utrudnia bo nawet zewnętrznym kompem, wszystkich parametrów nie ustawimy.
Ma ktoś doświadczenie z tym silnikiem,jak podnieść moc?
Podobno dość popularny mod w USA to zakładanie głowicy z EVO III. Czy faktycznie to coś daje pomijajac fakt,że mamy wtedy 4 wtryski zamiast monowtrysku.

rosomak1983 - 24-09-2016, 22:43

Rasputin napisał/a:
Możliwe, aż tak się nie znam ale byłem ostatnio w PerunTurbo która zajmuje sie przerabianiem trurbin/budową hybryd i po weryfikacji,stwierdzili, że to to samo co w pierwszych EVO

tzn pewnie mozna zrobic hybryde ale turbiny seryjune sa całkowicie inne.

Rasputin napisał/a:
zakładanie głowicy z EVO III. Czy faktycznie to coś daje pomijajac fakt,że mamy wtedy 4 wtryski zamiast monowtrysku.

da sporo, wieksze kanały dwa wałki na głowicy, ale po co kombinowac w takim klasyku. To grzech tutaj robic takie mody w takim aucie w takim stanie.
Ja bym zostawił auto w serii i oryginale.

Rasputin - 26-09-2016, 21:38

Pare osób chciało więcej fotek m.in. wnetrza, więc w weekend pstryknąłem kilka zdjęć, aczkolwiek zakurzony środek psuje cały efekt :?






Nigdy nie uzywany lewarek wrac z oryginalnym lejkiem do wlewania płynu do spryskiwacza tylnej wycieraczki 8)

Klimatyzacja w 32 letnim aucie :D




vrangsinn - 26-09-2016, 21:51

rewelacyjne auto...i ten klimat w srodku + panel klimy...rewelka...
rosomak1983 - 26-09-2016, 23:40

MEGA KOT !!!
rosomak1983 - 27-09-2016, 02:22

ps. swietne fele.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group