To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy

Bzyk_R1 - 23-09-2016, 17:32
Temat postu: Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy


PIERWSZY W POLSKIM YT TEST OUTLANDERA TURBO
https://www.youtube.com/watch?v=1Wc3WIa5F28

SERDECZNIE ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT:
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg

SPIS TREŚCI
Strona - Opis

1. Powitanie, pierwszy detailing oraz montaż LPG
2. Pierwsze usterki, malujemy dekielki, pierwszy tysiąc kilometrów.
3. Kupujemy rozrząd, wszystkie płyny, odnawiamy osłonę kolektora.
4. Wymiana rozrządu i problemy z balansem.
5. Nudy.
6. Modzimy hamulce, wizualizacja PSP, montaż czujników cofania.
7. Pierwsze podsumowania kosztów, pierwsze mrozy.
8. Nudy.
9. Pierwsze wycieczki, pierwsze plenery.
10. Kiera EVO, chrom klamki, żółte halogeny, leczymy nadkola.
11. Usuwamy pomarańczowe kierunki, ledy w tablice.
12. Auto zastępcze, moderujemy outlandera.
13. Nadkola i klapa wyleczona, wlatują świece od EVO.
14. Spoty, siatka z przodu w zderzaku, termin w RS Motorsport.
15. Pierwszy Chip tuning w RS, 244/367.
16. Stroimy LPG po czipie, przygotowanie pod drugie podejście.
17. Montujemy DW 200 i kupujemy pierwsze części wydechu inox.
18. Połowa wydechu z nierdzewki zrobiona.
19. Wysokie korekty, nowa oliwa, zegar boost w słupku A.
20. Upiększanie.
21. Ralliart.
22. Przygotowanie pod drugie podejście.
23. Drugi Chip tuning w RS, 256/380.
24. Stroimy LPG po czipie.
25. Kolizja, Blow-off ProPerfect, nowa miska oleju.
26. Wizyta u W@sia, upiększanie.
27. Żółte poliuretany.
28. Montujemy PU, zamówione Noxudol.e.
29. Konserwacja.
30. Wymiana amortyzatorów KYB
31. Nudy.
32. Czekamy na Maksa, kupujemy drugą część wydechu z kwasówki.
33. Maks już na świecie, wydech w garażu.
34. Drobne inwestycje.
35. Dopieszczony gaugan.
36. Sesja z Maksem, nowy akumulator.
37. Polerka lamp, folia na zderzak, kompletny wydech 2,5" w KAINER
38. Stroimy LPG.
39. Komplet naklejek, stroboskop, nakładki na pedały, rurki IC.
40. Kolejne podsumowania, wizyty MManiaków, wycieczki.
41. Hard TMIC.
42. Regeneracja hamulców, zakupy: nowe opony letnie, zestaw uszczelek turbo, ledy pozycyjne.
43. Montujemy radio i ramkę OEM 2DIN, kosmetyki do detailingu czekają...
44. Dywagacje na temat zegarka, zaciski otrzymują czarny kolor.
45. Kolejny pomiar na hamowni 260km/382nm, wlatują nowe opony.
46. Zaciski dostają kolor czerwony, nowa gałka od ASXa, glinkowanie nadwozia.
47. Halogeny zmieniają barwę na kameleona
48. Collinite 476s siada na nadwozie, kupujemy rury IC Evo 7-9
49. Kupujemy IC i wszystkie pozostałe klocki do budowy fmic, wskaźnik temperatury oleju + podstawka. Spawanie customowego fmic z nierdzewki.
50. Wskaźnik temperatury oleju oraz FMIC na pokładzie.
51. Panika po awarii fotosik.pl
52. Montujemy hamulce z ASXa i podstawkę filtra oleju.
53. Wycieczka nad morze, umówiony remap w RS po raz 3.
54. Lakierowanie skrzeli oraz zakup bandaża bazaltowego.
55. Przygotowania na zlot, dyskusje na temat wygłuszenia wnętrza.
56. NAJMOCNIEJSZY OUTLANDER TURBO W POLSCE
57. Radość z jazdy.
58. Strojenie LPG u "Struny" wyjazd na Firlej. Montujemy kamerę cofania, 3 miejsce w kategorii Najładniejsze 4x4 Zlotu.
59. Przechodzimy na inny olej, 1 spot Outlanderowców, zgloszenie do ZacharOFF
60. Regenerujemy BlowOff.a, montaż oświetlenia Xenon 4200K
61. Wlatuje HKS turbo timer, nalepka 4WD, łączniki staba PU, czarne słupki A.
62. Rewizyta W@sia, mycie podwozia i przygotowanie do nowego sezonu.
63. Wlatuje letnie obuwie w nowej odsłonie NeoChrome Kameleony.
64. Wiosenny detailing, klaksony dwutonowe Epman na pokładzie robią głośno.
65. Malujemy uszczelki dokładek.
66. Korek ralliart, adaptery pod Brembo, czyścimy szyby WSRem
67. Nagranie w parku skawińskim z ZacharOFF !
68. Debaty o przyspieszeniu.
69. Emisja odcinka na YT i komentarze.
70. Dalsze komentarze, przygotowania do wakacyjnych wycieczek.
71. Nudy.
72. Wycieczka nad morze, kupujemy Brembo, przewody, dystanse i chlapacze. Chłodnica oleju trafia w miejsce IC.
73. Brembo w kolorze Neon Green trafiła na pokład, nowe całe hamulce.
74. Wizyty innych O1T, rozwijam kanał na YT.
75. Malujemy Magnaflow, pokrywę zaworów na czerwono, zmiana chłodnicy.
76. Najładniejszy SUV zlotu w Wieżycy 2019.
77. Kolizja, nowe radio, nowe felgi, opony, box dachowy, belki. Białe podświetlenie LED. Wymiana płynów w przekładniach.
78. Kupujemy HKS Bov, TEMPOMAT! i malujemy maskę.
79. Odbiór auta od lakiernika.
80. Montujemy rozpórkę z Lancera CS, detailing komory silnika.
81. Montaż ledów cofania oraz dyskusja na temat wyboru nowych opon.
82. Dyskusja o oponach cd.
83. Decyzja o zakupie opon.
84. Zaciski Husqvarna opony Dayton i naklejka traktorki na szybę.
85. Holujemy traktorki, zmiana czujnika wstecznego światła, kupujemy rozrząd i olej PMO.
86. Zmiana oleju na PMO Extreme, przyciemnianie szyb przednich w ATS, listwy carbon na progi.
87. Wymiana rozrządu i świec zapłonowych, powstaje Brembo na tył z Mercedesa ML W163
88. Na świat przychodzi Anielka, LSRG transportuje ją bezpiecznie do domu ze szpitala.
89. Moduł 2 stopniowy do wszystkich szyb, gałka ralliart, dekiel carbon i brembo na tył.
90. Malujemy brembo tył i kupujemy osłony tarcz z VW Tourana.
91. Kolizja i owiewki heko.
92. Dyskusja o owiewkach heko.
93. Nudy
94. Uszczelnienie górnej miski, montaż AC R02 Twin.
95. Nowy fotelik Axkid i zakup słupka A na 3 zegary.
96. Założone brembo z tyłu, słupek na 3 zegary, czujnik ciśnienia Oil, nowe amortyzatory i odboje z tyłu.
97. Korekty LPG, czarny zegarek JDM Mitsubishi trafia na pokład, problemy z VCU
98. Wymiana map sensora LPG i pierwsza wymiana transferu, zbiorniczek wyrównawczy od Hyundai Atos
99. Kupujemy Ibize i nowe sprzęgło Exedy Evo 7-9
100. Transfer zaczyna wyć, założone nowe sprzęgło, robimy moc w drugim Outlanderze
101. Nowo obszyta kierownica Evo, przebudowa FMIC na rury nierdzewne, większy IC.
102. Wizyta nad morzem, Outlander połyka kawałek porcelany świecy zapłonowej IGR7AG, remont silnika.
103. Składamy nowe serducho LSRG, kupuję wymarzony DOM
104. Przeprowadzka i docieranie Outlandera.
105. Dyskusja o nowych wtryskach lpg
106. Montaż podwójnego wydechu od Sporttiga
107. Obcinamy jeden wydech, wałka z korektami paliwa
108. Wymiana filtra paliwa, czujnika wałka i strojenie lpg z AFR
109. Strojenie "Tuned by Lutek" 306hp 500nm, nowa mapa bazowa, koniec problemów z korektami!
110. Nowe hamulce, łączniki 555, dokładki zderzaka z Lancera X
111. Radość z jazdy Outlanderem, naprawione ubytki płynu chłodniczego.
112. Outlander po 8 latach zaczyna wymagać detailingu
113. Dyskusja o losie LSRG i o jego następcy.
114.

Witam forumowiczów.
8 sierpnia 2016 r stałem się posiadaczem srebrnego Outlandera Turbo :) Misiek do tej pory mieszkał we francuskich Alpach i posiadał jednego właściciela. Został zakupiony przeze mnie z przebiegiem 148000 km potwierdzonym przez raport z francuskiej stacji kontroli pojazdów z wpisem z 04/2016r i stanem licznika około 146000. Misiek nie uczestniczył w żadnym wypadku jednak ze względu na miejsce dotychczasowego przebywania posiada malowane powtórnie elementy blacharskie.

W tym miejscu pragnę podziękować wszystkim którzy nakłonili mnie do wyboru wersji turbo. Wrażenia z jazdy są niesamowite. A wrażenia innych kierowców czy przechodniów nie do opisania. To autko po prostu teleportuje się zamiast jeździć:)

Jak na razie auto łyka tylko Pb 98 gdyż czekam na montaż instalacji LPG. Spalanie jest duże ale nie mogę powiedzieć że mnie zaskoczyło gdyż dokładnie wiedziałem że koniki muszą wypić.

Po zakupie nie działał szyberdach ale temat rozwiązaliśmy wspólnymi siłami z forumowiczami.

Jak czegoś zapomniałem to dopiszę później. Autko jest naprawdę mega i jeżeli poświęcę mu troszkę serca i czasu myślę że będzie dobrze i długo służyło :)

WAŻNIEJSZE WYDARZENIA :

- 21.10.2016 zamontowano LPG Stag
- 12.12.2016 zamontowano kompletny rozrząd bez pompy wody(pompa czeka w pudełku)
- wymieniono wszystkie oleje w przekładniach
- zamontowano czujki parkowania tył
- zmieniona kierownica na EVO Momo z lancera
- usunięto korozję z tylnych nadkoli i klapy
- wpadły dedykowane do EVO świece zapłonowe IGR7A-G
- przy 158.000 auto dostało nowy program w RS Motorsport 244KM/367Nm
- wpadła nowa wydajna pompa paliwa DW 200
- zmiana 1/2 wydechu na taki ze stali kwasoodpornej
- przy 161.000 auto ponownie hamowane po modyfikacjach pompy i wydechu w RS. 256KM/380Nm
- przy 167.000 auto otrzymało kompleksowe zabezpieczenie podwozia i profili zamkniętych.
- auto przywiozło mojego pierwszego synka do domu <3
- przy 171.000, 29.11.2017r. montaż kompletnego wydechu ze stali kwasoodpornej w firmie KAINER z Rudy śląskiej, Magnaflow, AWG, 2,5 cala przelot.
- przy 178.500 montaż FMIC
- przy 181.500 ostateczne strojenie RS Motorsport 275KM/460Nm.
- 8 kwietnia 2019r LSRG jedzie na nagranie pierwszego w polskim YT odcinka o Outlanderze Turbo na kanale ZacharOFF. Przy okazji wykręca niesamowity czas 6,2 sekundy do setki na Race Logic.
- przy 197.650 wlatuje Neon Green Brembo.
- przy 203.800 wymiana olejów w przekładniach po 50.000km.
- przy 216.150 wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody i rolką napinacza paska wielorowkowego.
- przy 217.800 wymiana świec zapłonowych na NGK IGR7A-G
- przy 236.150 wlatuje Brembo na tył z Mercedesa ML
- przy 250.000 wymiana sprzęgła na Exedy Evo 7-9
- przy 252.600 kapitalny remont silnika, turbiny, układu wtryskowego po usterce świecy NGK IGR7AG.

Bzyk_R1 - 23-09-2016, 18:17

Znaki rozpoznawcze :)


Po lekkim ochlapaniu wodą


I takie z góry


I ze środeczka


Misiu był z nami też na sesji zdjęciowej...


A tutaj można zobaczyć gdzie mieszkał wcześniej Misiek :) załapał się na street view od google :)

https://www.google.pl/map...633!4d6.6184822

apollo99 - 23-09-2016, 20:53

Taki sam kolor jak moj :mrgreen:
Bardzo ładny ,jak wszystkie O1T :P ,możesz sobie jeszcze założyć halogeny że światłami dziennym od ASX pasują w zderzak idealnie.
Życzę bezawaryjnej eksploatacji.

Bzyk_R1 - 27-09-2016, 16:36

Korzystając z chwili wolnego w pracy postanowiłem odświeżyć zimowe obuwie dla Miśka. Ciekawe jak będzie jeździł na 16" W ruch poszła szczotka druciana na wiertarce, kompresor, benzyna ekstrakcyjna i "szprej" do felg. Wygląda to tak. Na zdjęciu jeszcze nie oderwana taśma malarska. Zastanawiam się czy zakładać jakiś kołpak na zime czy nie...

Bizi78 - 27-09-2016, 17:40

Bzyk_R1 napisał/a:
Zastanawiam się czy zakładać jakiś kołpak na zime czy nie...

Nie, bo tylko przyśpieszysz nieuniknioną korozję :wink: .

Bzyk_R1 - 03-10-2016, 16:13

Korzystając znowu z wolnego czasu w pracy zrobiłem lekki detailing nadwozia. Jest nieźle ale jeszcze trzeba powtórzyć i efekt będzie cacy.




17.10 zakładam LPG. Po wszystkim wybieram się w dłuższą wycieczkę na wesele kuzyna. Będzie okazja przetestować i wrzucić coś z GoPro :)

senthic - 03-10-2016, 18:25

Piękny outlander :) Też kiedyś myślałem nad kupnem :) Polecam orurowanie go z przodu i po bokach, do tego jakieś czarne felgi i gites ;D
Bzyk_R1 - 04-10-2016, 11:34

Dzięki senthic, moim zdaniem rury nie pasują do tego samochodu, jeszcze z przodu jakoś to wygląda ale boki i tył pod zderzakiem IMO wygląda słabo. Bardziej myślę, (tutaj chciałbym prosić o poradę forumowiczów) nad pomalowaniem tej ozdobnej listwy na progu, nie całego tylko tego paska na kolor taki sam jak wstawki na tylnym i przednim zderzaku czyli czarny metalik. Tak w dwóch kolorach występował np. w wersji DAKAR. Moim zdaniem będzie to takie fajne podkreślenie linii bocznej nadwozia bo teraz wszystko srebrne. Dodatkowo z prawej strony pod spodem mam ten próg porysowany od jakiegoś krawężnika wysokiego i by go odświeżył przy okazji. Zainspirował mnie trochę film z yt na którym czarny O1T od ruskich chyba albo ukraińców miał czerwone znaczki mitsu i wszystkie listwy dookoła. Ja bym zrobił czarne.

No i oczywiście folia light black 3M na przednie szyby :)

apollo99 - 05-10-2016, 07:34

Tu jest kilka fajnie zrobionych misiów, może znajdziesz
tam jakiś pomysł https://www.drive2.ru/r/mitsubishi/g1462/

staszq2 - 08-10-2016, 21:44

Bardzo zadbany, życzę zadowolenia :wink: Srebrny jedyny słuszny jak chcesz mieć zawsze czyste auto :mrgreen: Widać, że Misio trzyma linię i przygód nie miał
Sxizo - 15-10-2016, 16:18

Potwierdzam, zadbany, miałem okazję widzieć na żywo. Niech się dobrze sprawuje, choć jestem o to spokojny :D
Muszę się w końcu zebrać i opisać swojego :)

Bzyk_R1 - 16-10-2016, 21:14

Sxizo, dlaczego wywaliłeś tamten avatar? był bardziej rozpoznawalny? :D
staszq2, Misio miał przygody jak każdy tylko niegroźne i linia jest :D a zadbany dopiero będzie :)

16.10.2016r
Wreszcie stało się Misio zaprowadzony na montaż LPG. Tymczasem pozostało mi do jazdy takie wozidło zastępcze :D


Paulinka się śmieje ze mnie że w kwiatuszki :D :D:D

Sxizo - 16-10-2016, 23:22

Bzyk_R1 napisał/a:
Sxizo, dlaczego wywaliłeś tamten avatar? był bardziej rozpoznawalny? :D


Czy ja wiem czy taki rozpoznawalny :D Taką fotkę zrobiłem ostatnio i zmieniłem, lubię jak mi wosk kropelkuje ;)

Bzyk_R1 - 21-10-2016, 14:05

UP
21.10.2016
Misiek został doposażony w instalacje LPG Stag :D Póki co zrobiłem kilkadziesiąt km bo nie było czasu a to służba, a to co innego. Ogólnie bardzo pozytywne wrażenia z jazdy. Danych mam na razie bardzo mało:
STAG mQBOX - bardzo mały sterownik
ACred 250KM - tak wiem wiem...
Bormech 55l - zbiornik mniejszy niż planowałem
Barracuda 130 - pojedyńczo, zasilane z dwóch stron (trójnik)
Przewody - fi8

Cena 2900zł

Już się tłumaczę:)
Instalacja świetnie zamaskowana pod maską mało co widać wszystko pochowane przy ścianie grodziowej silnika. mQBOX bardzo malutki miniaturowy sterownik, takie teraz zakładają i już. AC red, W@sio pewnie będzie gadał, że źle zrobiłem...cóż Pan montażysta stanowczo odradzał Twina chociaż miał go na stanie. Mówił że dłużej się nagrzewa i schodzi zanim przełączy na gaz, przy cut-off ie pompuje do 3-3,5 bara co jest podobno nie zdrowe dla wtryskiwaczy, argument kolejny AC red ma w swoim S-max ie i obsługuje śmiało 225KM, podczas jazdy spadki ciśnienia na AC red były maksymalnie 0,2-0,3 bara a deptałem zdrowo. Termika była ekstra. Ogólnie to powiedział że jak mi będzie mało i nie będzie pasować to wrzuci Twina w gratisie zamiast Reda :mrgreen:

Trochę mnie wkurzyli ze zbiornikiem bo mięli 59l na stanie i wystawał im bardzo z podłogi więc wsadzili 55l i bez żadnych modów podłoga leży równiutko. Na osłodę poprawili pływak że ma wchodzić prawie 50l podczas tankowania.

Barracudy 130...no cóż Gościu mnie tylko umocnił w przekonaniach że będą Ok a staszq w tym temacie mnie zaszczepił i takie są. Czasy wtrysków 11-12 msec nie pamiętam przy jakich obrotach.

Przewody fi8...innego rozwiązania nie przewidywali

Centralka ukryta w schowku koło otwierania maski :)

Na plus na razie: wygląd pod maską żadnego druciarstwa wszystko sprytnie schowane nic nie wisi, strojenie z AFR, fotorelacja dla klienta w celu udowodnienia np demontażu kolektora, moc od 4 tyś wow :)

Na minus na razie:
Auto IMO na LPG później "wstaje" wydaje mi się że dół słabiej trochę, ale podkreślam to niczym nie podparte, może długo nie jeździłem. Nie będę pisał że dostało super mocy i wow :D piszę prawdę :) Za to od około 4 tysięcy to fiu fiu robi się naprawdę super i jeszcze to uczucie że z portfela nie ucieka tak bardzo :D . Ogólnie LPG prowokuje do wciskania w dechę :D

Ta butla cholera...ciekawe ile wejdzie przy następnych tankowaniach na razie 45l

Nie dogadaliśmy się co do wlewu, zrobiłem tablicę rejestracyjną na zawiasie a oni mi zrobili w klapce :| No cóż za dużo roboty mają i zapomnieli, że mówiłem o tym. Plusem jest to że nie trzeba wkręcać "berła" bo mieści się pod klapką.

Teraz podziękowania. Jako że jestem laikiem w temacie LPG, w sumie w temacie O1T też więc chciałbym szczególnie podziękować Panom:
W@sio za wszelkie cenne wskazówki dotyczące auta i za cierpliwość podczas rozmów telefonicznych :)
plecho1 za cenne informacje na temat instalacji LPG, komponentów jak i strojenia
staszq2 za wskazówki odnośnie LPG jak i pokazanie kierunku modyfikacji O1T

Pomógł oczywiście trafia na Wasze konta :)
Tyle. Fotki wkrótce jak tylko przestanie padać :twisted:

W@sio - 21-10-2016, 21:08

Z tego co wiem to AC poprawiło model ACR01RED a ja miałem z początku produkcji, nie mniej przy obecnych parametrach był by dla mnie za mały :-)

Jeśli myślisz o modyfikacjach - jeśli chcesz przekroczyć 260 - 270 KM to potrzeba turbiny z EVO zaś jeśli moment obrotowy chcesz podnieść grubo ponad 400Nm to potrzebujesz dodatkowo korbowodów i tłoków z EVO. :-) do wszystkiego potrzeba układu paliwowego bardziej wydajnego no i pierdołek jak układ wydechowy i dolot :-)
Jak coś kontakt do mnie masz :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group