[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Zmiany biegów przy odpowiednich obrotach(prędkoś
Anonymous - 09-03-2007, 22:55 Temat postu: [CA1A 1.3] Zmiany biegów przy odpowiednich obrotach(prędkoś Witam.
Mam pytanie dotyczące odpowiednich przełożen w silniku 4g13.
Wiele osób mówi różne rzeczy co do odpowiedniej redukcji i zmiany biegów a z racji braku obrotomierza ciężko mi wyczuć jak robić to tak aby nie szkodzić silnikowi.
Prosze o poradę.
Pozdrawiam
Anonymous - 10-03-2007, 00:19
O tez jestem ciekawy przy jakich predkosciach jaki wbijac bieg.
Anonymous - 10-03-2007, 11:24
Standard to ok. 3000 obr na każdym biegu.
Anonymous - 10-03-2007, 11:39
slo_mo napisał/a: | Standard to ok. 3000 obr na każdym biegu. |
A jak sie obrotomierza nie ma, ja mam chyba w instrukcji jak zmieniac biegi jak silnik jest na dotarciu musze zobaczyc.
Anonymous - 10-03-2007, 11:48
slo_mo napisał/a: | Standard to ok. 3000 obr na każdym biegu. |
ale ko,edzy nie maja obrotosciomierza wiec jak maja zmierzyc te 3000 obr/min
I bieg do 20km/ha nawet do 10 bo slozy tylko do ruszania
II bieg do 40
III bieg do 50
IV bieg od 50 do 90/100
V od 100 do 130(ekonomiczna jazda min. spalania)
ja tak jezdze chociaz mam obtotek to i tak na sluch zmieniam biegi idzie to wyczuc kiedy silnik ma zdrowe obroty
dynamiczna jazda i szybka zmiana biegu na wyzszy
napisalem jak sam robie nie wiem jak jest ksiazkowo ale moja dlogoletnia praktyka wlasnie tak wyglada
pozdrawiam
Anonymous - 10-03-2007, 13:09
Mi udało się odnaleść instrukcje obsługi po Niemiecku..przetłumaczyłem i wynika z niej takie coś:
Jazda ekonomiczna:
1.bieg do 20km/h
2.bieg do 35km/h
3.bieg do 55km/h
4.bieg do 75 km/h
Jazda tutaj nie mogłem przetłumaczyć tego zwrotu(Moglicher)
1.bieg do 45km/h
2.bieg do 80km/h
3.bieg do 125 km/h
4.bieg do 170km/h
to Moglicher chyba oznacza taką granice:)
Anonymous - 10-03-2007, 14:30
Czerwien napisał/a: | to Moglicher chyba oznacza taką granice:) |
Chiba tak bo na 2 wiecej jak 80 rzeczywiscie nie ma sensu.
Krzyzak - 10-03-2007, 16:08
Czerwien napisał/a: | Moglicher |
max. mozliwosci silnika
Anonymous - 10-03-2007, 16:27
Krzyzak napisał/a: | max. mozliwosci silnika |
Ale wlasnie chodzi o odciecie czy o krzywa moc/moment spadajaca juz przy tych obrotach?
Kokos - 10-03-2007, 16:59
zembol78 jakie masz spalanie przy takich obrotach?
Anonymous - 10-03-2007, 23:04
Kokos napisał/a: | zembol78 jakie masz spalanie przy takich obrotach? |
akurat jezdze na gazie i na trasie przy takiej jezdzie spalanie zamyka sie na 8L gazu na 100km a jak mu depne i zaczne krecic go na obrotach to nawet 14L gazu lyknie na setke
w miescie niema znacznej roznicy spokojna jazda hamowanie silnikiem i lekka noga to tak okolo9L
ile benzyny pali nie wiem bi na niej nie jezdze
ryba_84 - 11-03-2007, 22:56
spalanie tez zalezy od obrotow przy ktorych sie wbija nastepny bieg ale przedewszystkim od otwarcia przepustnicy...wiec nic nei da jak krecimy tylko do 3000obr/min jak do tych 3000 dochodzimy w pedalem gazu wcisnietym do oporu w podloge.chyba najekonomiczniej jest przy lekko otwartej przepustnicy wspinac sie do 3000 a na koncu gwaltowneij dodac gazu oby przy nastepnym biegu uzyskac wyzsze obroty.
Kokos - 14-03-2007, 17:42
ryba?
jezli jezdzisz takim stylem to ile Ci pali LPG?
Wook@sH - 14-03-2007, 21:57
są dwie szkoły oszczednej jazy.
Pierwsza to jazda żółwim tempem i nie nie przekraczanie 2 czy 3 tyś obr.
Druga mniej znana i bardziej kontrowersyjna to jazda z wciśniętym pedałem gazu do podłogi
(mniej wiecej ) i zmiana biegów przy okreslonych obrotach np 3 tyś a po osiągnięciu zamierzonej prędkości( np 80km/h) stała jazda juz nie nerwowa.
Dlaczego tak sie jeżdzi w drugim przypadku: nie żyłujemy silnika, czas w jakim osiagamy daną predkość jest krótszy niż to powolne wznoszenie sie na obroty.
Jeżdziłem tak TICO na beznzynie jest tylko. i w sumie sie obie teorie sprawdzały, zawsze mi palił ok 5 litrów na setkę.
akbi - 14-03-2007, 22:03
Wook@sH napisał/a: | obie teorie sprawdzały, zawsze mi palił ok 5 litrów na setkę. |
a jak jeździłeś .... "normalnie" to ile Ci spalał??
|
|
|