To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Przegrzewa się - co jeszcze sprawdzić?

Rander - 27-09-2016, 14:19
Temat postu: [2.8 TD] Przegrzewa się - co jeszcze sprawdzić?
Witajcie.

Silnik został przegrzany - kilka minut jazdy ze zbyt niskim stanem wody.

U mechanika: szlif głowicy, sprawdzenie jej na szczelność (brak mikropęknięć), nowe elementy ceramiczne. Założona na nowej dobrej uszczelce i nowych śrubach.
Termostat dla pewności wyjęty.

Efekt: na postoju silnik powoli (brak termostatu) podgrzewa się. Chodzi prawidłowo i na niskich, i na wysokich obrotach. Nie przegrzewa się.

W trakcie jazdy powoli dochodzi do właściwej temperatury, przez pewien czas temperatura stoi w połowie skali. Później nagle (w ciągu kilkudziesięciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotować wodę.

Autko wróciło do mechanika.
Wymiana pompy wody, wymiana wiskozy wentylatora. Nadal jeszcze bez termostatu.

Efekt ten sam: na postoju OK, w czasie jazdy gotuje.
Ogrzewanie wnętrza działa. Test na CO2 nic nie wykazuje. Nie widać, aby była nieszczelność w układzie chłodzenia.

Ki diabeł?

Pytanie pomocnicze:
Auto stoi w okolicy Łomianek pod Warszawą.
Mogę (jadąc powoli) dojechać z 50 km do jakiegoś mechanika, który walczył z silnikami 4M40. Jest gdzieś ktoś taki w tamtejszych okolicach?

waskii87 - 27-09-2016, 23:09

Pierwsze co przychodzi do głowy to czy układ jest odpowietrzony. Ewentualnie może gdzieś blokuje przepływ np. chłodnica.
Rander - 28-09-2016, 07:18

waskii87 napisał/a:
Pierwsze co przychodzi do głowy to czy układ jest odpowietrzony. Ewentualnie może gdzieś blokuje przepływ np. chłodnica.


Chłodnica jest OK.

Samochód jednak nie stał przodem do góry w trakcie zalewania płynu. Jest to auto w wersji long - czyli trzeba by chyba znaleźć jakąś górkę i spróbować wtedy jeszcze zalać.

Pytanie:
Czy przy otwartym korku chłodnicy sama pompa wody nie powinna "wypłukać" powietrza z kanałów?
A może błędem jest to, że jest wyjęty termostat - a w związku z tym cały pęd wody idzie dużym przekrojem, natomiast w cieńszych kanałach, gdzie większy opór, brak należytego przepływu?

Jaka jest procedura zalewania płynem chłodniczym w tym aucie, aby uniknąć zapowietrzenia?

waskii87 - 29-09-2016, 21:11

Nie znam jakiejś specjalnej procedury. Ja zalewam chlodnicę płynem, w najwyższym miejscu zsuwam przewód żeby szybciej płyn wciągnęło i ewentualnie podłączam wysysarkę do powrotu. Na zamkniętym ukladzie grzeje silnik do otwarcia termostatu. Później jak wystygnie uzupełniam płyn.
I moim zdaniem jak sie jeden mechanik wziął za temat to powinien robić aż skończy.

brzyydal - 30-09-2016, 17:51

Moze tylko zapowietrzony ale jezeli nie to moglbys np sprawdzic jak mechanik poskladal rozrzad /czy nawet cala glowice/. Mozesz sprawdzic czy pompa paliwa/filtr sa sprawne to samo dotyczy wtryskow. Czy zaplon nastepuje wlasciwie. > sprawdzic czujnik spalania stukowego? Cisniene oleju jezeli mialbys taki kaprys. Pees Mozna by tez sprawdzic czy uklad wydechowy jest drozny i czy mechanik nie jest czasem fanem silikonu:). Wstaw termostat i sprawdz jak to wyglada.
Georg - 30-09-2016, 19:26

Rander napisał/a:
W trakcie jazdy powoli dochodzi do właściwej temperatury, przez pewien czas temperatura stoi w połowie skali. Później nagle (w ciągu kilkudziesięciu sekund) temperatura wzrasta, zaczyna gotować wodę.

W zamkniętych układach chłodzenia gwałtowny przyrost temperatury może być skutkiem spadku ciśnienia płynu. Poobserwuj spaliny...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group