To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - koszt serwisu Pajero vs inne uterenowione SUVy

gshesiu - 29-09-2016, 11:24
Temat postu: koszt serwisu Pajero vs inne uterenowione SUVy
jak wygląda porównanie kosztów serwisu: części oryginalne i nieoryginalne (oraz robocizna w ASO) w marce Mitsu Pajero IV w porównaniu z innymi SUVami o dużych możliwościach terenowych (Touareg, Jeep GC) ?
Szczególnie interesują mnie koszty porównywalnych części oryginalnych i nieoryginalnych.
Na razie nie mam pojęcia o nie/zawodności Pajero IV.

Georg - 29-09-2016, 15:41

Koszt większości części i robocizny w ASO Mitsu jest wysoki i porównywalny ze wskazanymi przez Ciebie markami.
W przypadku wolnych (nieautoryzowanych) serwisów i części używanych, których na europejskim i krajowym rynku jest mnóstwo, sytuacja zmienia się diametralnie; Pajero i Grand Cherokee - to niemal najtańsze w utrzymaniu Terrain SUV-y. :wink:

gshesiu - 01-10-2016, 20:24

ze względy na jakość i bezawaryjność auta , Pajero byłby dobrym holownikiem, z tym że jest problem jego małej DMC (około 3 tony i ten obowiązujący chyba tylko w Polsce chory przepis o max DMC przyczepy z hamulcem najazdowym jako DMC holownika podzielone przez 1.33) co w przypadku potrzeb holowania przyczep wyklucza zakup nowego auta Pajero jako holownika. Szkoda, pewnie gdyby nie zapisy DMC/1.33 ilość klientów byłaby większa na te samochody.
Zuzia - 01-10-2016, 21:34

Nowe pajero ma dmc holowanej przyczepy z hamulcem 3,5 tony to raczej nie mało.
gshesiu - 02-10-2016, 13:48

Zuzia napisał/a:
Nowe pajero ma dmc holowanej przyczepy z hamulcem 3,5 tony to raczej nie mało.
Jednak polskie przepisy ograniczają DMC przyczepy holowanej z hamulcem najazdowym do DMC auta / 1.33, więc zapis producenta w PL nic nie znaczy. Nie wiem czy PL nie jest jedyna w Europie z takimi przepisami.

Dzielisz DMC Pajero przez 1,33 i masz to co możesz w Polsce holować. Za granicą możesz tyle ile podaje producent :-)
Zgodnie z ustawą takie są przepisy i nikt nie odważy się wyjechać z przyczepą o DMC 3500kg na haku, bo dostanie mandat jakieś 3tys i nie będzie mógł dalej z przyczepą jechać.

No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej ?

Dziwne że sprzedawcy samochodów nie próbują lobbować za zmianą przepisów.

Zuzia - 02-10-2016, 19:23

Oglądałem ostatnio dwa pajerka i jeden z hakiem miał wbite w dowód dmc przyczepy 3,5 tony. Szukam auta jako holownika do dużej łodzi i dlatego zwróciłem na to uwagę. Samochód sprowadzony z zagranicy ale już u nas zarejestrowany.
Georg - 03-10-2016, 10:56

gshesiu napisał/a:
Dzielisz DMC Pajero przez 1,33 i masz to co możesz w Polsce holować. Za granicą możesz tyle ile podaje producent :-)
Zgodnie z ustawą takie są przepisy i nikt nie odważy się wyjechać z przyczepą o DMC 3500kg na haku, bo dostanie mandat jakieś 3tys i nie będzie mógł dalej z przyczepą jechać.
No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej?

To błędna interpretacja. W Polsce też można holować tyle co podaje producent samochodu i wykazuje dowód rejestracyjny.
Zapis o współczynniku 1,33 zawarty w Obwieszczeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 czerwca 2013 r. dotyczy jedynie przypadku, kiedy maksymalna masa ciągniętej przyczepy nie została określona przez jej producenta. :wink:

gshesiu - 03-10-2016, 21:12

Dz.U.2015.305
https://www.gddkia.gov.pl...jazd%C3%B3w.pdf

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Cytat:
7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi


Z powyżej cytowanego przepisu wynika jednoznacznie, że przyczepę z hamulcem najazdowym można ciągnąć tylko wtedy, gdy DMC holownika jest o 1.33 większa od DMC przyczepy...

Więc ograniczeniem DMC przyczepy holowanej z hamulcem najazdowym jest DMC auta a nie zdolność fabryczna jego uciągu na haku ? Dobrze to interpretuję ?
Przy przyczepach z hamulcami innymi niż najazdowe (np. hydrauliczne jak w tirach) możemy ciągnąć tyle ile w dowodzie rejestracyjnym wpisane.
Tylko że osobówką lub terenówką możemy ciągnąć tylko przyczepę z hamulcem najazdowym, czyli mamy ograniczenie przyczepy jako DMC PAJERO / 1,33 .

Georg - 09-10-2016, 14:23

Odchodząc od wątku DMC...
gshesiu napisał/a:
No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej?
...czyżby polski ustawodawca zawziął się szczególnie na Pajero? :wink:
gshesiu - 10-10-2016, 10:26

[ Dodano: 10-10-2016, 10:27 ]
Georg napisał/a:
Odchodząc od wątku DMC...
gshesiu napisał/a:
No i kto do holowania kupi takie Pajero, pomimo że producent przewidział że na haku może mieć tak dużo, to jednak polski ustawodawca wie lepiej?
...czyżby polski ustawodawca zawziął się szczególnie na Pajero? :wink:
jest więcej aut o możliwościach na haku bliskich 3500kg , niektóre mają większą DMC niż Pajero

ps. tu jest "świeża" dyskusja na poruszony przeze mnie temat, oni (karawaningowcy) raczej się znają tych holowniczych sprawach (podobnie jak niestety IDT i inne służby od mandatów).
http://forum.karawaning.p...-pojazd%C3%B3w/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group