Pajero III - Wsokie spalanie*** Brak bledow
marushin - 02-10-2016, 17:09 Temat postu: Wsokie spalanie*** Brak bledow Witam
Tak jak w temacie, misiek od jakiegos czasu bardzo duzo pali. Komputer wyswietla 29/30l (bez roznicy czy to miasto czy trasa), z obserwacji wskazowki stanu paliwa wynika ze dane nie klamia. Mam go od 1.5 roku i jeszcze 1 miesiac temu spalanie wahalo sie od 12l w trasie i 20l w ciezkim miescie. Dla mnie bylo ok ale teraz czuje sie jakbym mial pod maska co najmniej 6litrow prosto z ameryki. Mam dosc niekompetentnych mechanikow. Dlatego zakladam temat tutaj liczac na jakas pomoc
Dodam ze samochod byl podlaczany pod komputer przez w miare ogarniajacgo temat mechanika i nic, zero bledow. Mimo to mialem mozliwosc zamiany sondy lambda na nowa, ale to tez nic nie dalo. Moze to cos z zaworem EGR a moze zanieczyszczone wtryskiwacze. Komputer pokladowy czasami zamias spalania wyswietla tylko kreski (---)
Licze na to ze ktos spotkal sie z podobna sytuacja w swoim misku i jest w stanie sie podzielic informacja na ten temat
Pozdrawiam
plecho1 - 02-10-2016, 19:49
A czy ten mechanik sprawdzał parametry pracy silnika czy tylko same błędy?
Napisz jeszcze jaki dokładnie silnik i który rocznik. Może masz nieszczelność w dolocie przez co sterownik silnika dolewa paliwa, powinno to wyjść po sprawdzeniu działania sondy lambda.
marushin - 02-10-2016, 20:33
Z tego co wiem to zczytywal same bledy ale takowych nie bylo. Szczegoly ponizej:
MK III 2003rok
3.5 GDI 203kunie
Oznaczenia silnika 6G74
Georg - 02-10-2016, 22:53
Sprawdź czujnik temperatury silnika - ten dla ECU. Zmiana wartości, nawet znaczna, może nie zapisać błędu natomiast będzie miała zasadniczy wpływ na skład mieszanki.
marushin - 03-10-2016, 22:54
Dzieki Georg. Sprawdze to
plecho1 - 04-10-2016, 06:36
Też powinno to wyjść podczas diagnostyki, chyba jednak ten mechanik nie do końca wiedział co robi.
Poszukaj kogoś kto się zna na tych silnikach lub podjedź na diagnostykę do ASO.
Zawsze też możesz sam spróbować się podłączyć, do prostej diagnostyki wystarczy bezprzewodowy interfejs typu ELM327 za około 50zł oraz jakaś darmowa aplikacja na telefon z androidem np. Torque.
marushin - 05-10-2016, 14:17
Witam
Ponizej kilka zrzutow ekranu po podlaczeniu do komputera.
http://i772.photobucket.c...zpsd6cjxr3x.jpg
http://i772.photobucket.c...zpsrxbbanrr.jpg
http://i772.photobucket.c...zpsfbompeye.jpg
http://i772.photobucket.c...zps2fycongx.jpg
http://i772.photobucket.c...zpsdsj51khu.jpg
Ponad to do efektow nieporzadanych pojawilo sie szarpanie przy przyspieszaniu od predkosci ok 60km/h. Wyglada to tak jakby silnik sie dusil po dodaniu gazu. Domyslam sie ze jedno ma zwiazek z drugim.
Jakies sugestie????
Dzieki
[ Dodano: 18-10-2016, 17:17 ]
Prosze moderatora o usuniecie mojego tematu.
MAGDA83 - 20-10-2016, 14:58
kolego było na form pod turbiną masz dźwigienke która potrafi sie zaciąć i dlatego dużo pali a zmienia geometrie turbiny
jepm - 20-10-2016, 15:23
Kolega nie ma diesla wiec dźwigienki nie znajdzie
Turbiny zresztą tez ...
MAGDA83 - 25-10-2016, 13:50
a sory nie dopatrzyłem zatem jak benzyna to ma dużo palić
marushin - 25-10-2016, 19:57
5 za czytanie ze zrozumieniem. Pani z polskiego byla by dumna
Prosilem juz wczesniej moderatora jesli taki istnieje o usuniecie mojego tematu.
|
|
|