To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Nietypowy problem

ivo_ivo - 03-10-2016, 21:04
Temat postu: [EAxx] Nietypowy problem
Witam. W moim Galancie pojawił się dziwny problem. Może ktoś z was miał z czymś podobnym do czynienia. Ale do rzeczy:

Podczas pracy silnika w dowolnym momencie, niezależnie od tego czy jadę czy stoję od jakiegoś czasu zdarza się coś takiego, że silnik zaczyna pracować z wielkim oporem. Nagle spadają obroty, silnik zaczyna brzmieć jak w Fiacie 126p, totalnie braknie mu mocy. Stan ten utrzymuje się różną ilość czasu, raz 10-15s a raz przejadę dobrych kilka kilometrów zanim ni z tego ni z owego wszystko wraca do normy.

Coś powoduje duży opór, silnik ledwo utrzymuje się na obrotach. Nie da się go wkręcić na wyższe obroty. Po chwili w samochodzie zaczyna być czuć rozgrzewający się mocno metal (charakterystyczny zapach). Nie wzrasta jednak temperatura silnika (przynajmniej nie ta wskazywana na desce rozdzielczej).

Nie wiem co mogę więcej napisać, chętnie odpowiem na pytania. Może komuś przytrafiło się coś podobnego.

Z moich pomysłów - kończące się łożysko, które chwilowo łapie opór po czym opór zanika. Lub coś z elektroniką ale to tylko moje domniemania. Nie znam się na tyle dobrze na samochodach.

Dziś udało mi się nakręcić krótkie wideo gdy stałem w korku podczas gdy doszło do tej sytuacji.

Z góry dzięki za pomoc.

komarsnk - 03-10-2016, 23:01

Sprężarka klimatyzacji?
vrangsinn - 04-10-2016, 16:21

komarsnk napisał/a:
Sprężarka klimatyzacji?


na 90% jak zacznie chodzic jak traktor i trześć budą to lepiej nie odpalaj auta...ostatnio przerabiałem to w nissanie kolegi....zwlekał z diagnozą na tyle długo że na części poszlo 1000 zl....^^

szwagierr - 04-10-2016, 16:34

Zaświeca się CE?
Jeśli tak to stawiam na czujnik położenia wałka rozrządu.

West - 04-10-2016, 19:47

Przy jakiej temperaturze na dworze się to dzieje?
Czy próbowałeś jeździć z wyłączoną klimatyzacją?
Jaki masz silnik 2.0 czy 2.5V6?
Masz LPG?
Sprawdzałeś cewki zapłonowe?
Sprawdzałeś błędy?

Tomasz87 - 04-10-2016, 20:02

musisz opisać więcej okoliczności przy których sie to dzieje, bo od w ten sposób można wybrać kierunek diagnozy... miałem podobne objawy gdy padała cewka, aż do CheckEngine...
Krzyzak - 05-10-2016, 09:41

West napisał/a:
Jaki masz silnik 2.0
w podpisie ma, że 2.0
zdarzały się w tych silnikach problemy z pompą oleju, potem topiły się panewki i silnik nie miał siły pracować
sprawdziłbym ciśnienie oleju

ivo_ivo - 05-10-2016, 13:02

Odpowiedzi na wasze pytania:
Zdarzyło się to około 5-6 razy do tej pory, ale tylko raz (nie ostatni) zaświecił się CE
Dzieje się tak od połowy września więc przy różnych temperaturach.
Zazwyczaj jeżdżę z wyłączoną klimatyzacją, ale fakt, nie zwróciłem uwagi czy fakt ten jest skorelowany z pracą klimatyzacji.
Silnik 2.0, zagazowany (OMVL Dream XXI), ale ostatni miesiąc jeżdżę na benzynie, na gazie nie pracował ani razu
Nie sprawdzałem cewek zapłonowych
Nie sprawdzałem błędów ponieważ się nie pojawiają, raz podczas tej sytuacji na chwilę zapalił się CE

Krzyzak - 05-10-2016, 14:45

no to sprawdź błąd, który komputer zapamiętał - zwierasz 1 i 4 pin złącza OBD i włączasz zapłon - kontrolki wymrugają błędy, opis błędów na forum jest
West - 07-10-2016, 07:11

Darku, masz rację że w tych motorach siadaly pompy, ale sporadycznie, trafiają się jednostki też bardzo zaniedbane. Pomiar ciśnienia oleju jak najbardziej się przyda (ja kupując swojgo miałem w zegarach zlutowane kontrolki aku i ciśnienia oleju aby ukryć jego brak - po sprawdzeniu wyszło wtedy 0,3 przy 3000 obrotów). Ale jeżeli mogę się "pochwalić" to póki nie znalazłem dawcy silnika to jeździłem tak ok 6 tygodni i nie czułem jako takiego spadku mocy. Tak jak piszesz trzeba by było sprawdzić błędy... Jeśli zostały zapamiętane to super jak nie to ja bym zaczął... - sprawdzenie błędów, ciśnienie oleju, świece, kable, cewki. Daje mi do myślenia tylko ten Twój "charakterystyczny zapach". Jak by Ci się to przytrafiło następnym razem to wyłączaj od razu klimatronica - całkiem. Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group