Outlander I GEN Techniczne - Błąd P0300 outlander turbo
Pawel1988 - 04-10-2016, 20:22 Temat postu: Błąd P0300 outlander turbo Witam
W weekend przejechałem bezproblemowo 1300km. OK 1100 na LPG. Reszta na Pb . W poniedziałek bezproblemowo. Az tu nagle wtorek rano utrudniony rozruch silnika ale odpalił. Wolne obroty na w miarę równym poziomie ale lekko trzęsie budą. Podszas jazdy na PB totalny brak mocy coś go przymula. Po przejściu na LPG wszystko idealnie. Po dojechali do pracy przestał odpalać na PB . Awaryjnie na gazie odpala i chodzi idelanie. Podłączyłem i wyskoczył błąd P0300. Wypadanie zapłonów. Kable i świece odpadają. Jakieś pomysły sugestie ? Z góry bardzo dziękuję. W baku cały czas było grubo ponad połowa.
W@sio - 04-10-2016, 22:21
Na szybko znalazłem takie podpowiedzi:
- Faulty spark plug (s)
- Faulty ignition coil (s)
- Clogged or faulty fuel injector (s)
- Intake air leak
- Fuel injectors harness is open or shorted
- Fuel Injectors circuit poor electrical connection
- Ignition coils harness is open or shorted
- Ignition coils circuit poor electrical connection
- Insufficient cylinders compression - Incorrect fuel pressure
Read more: http://www.autocodes.com/p0300_mitsubishi.html
Georg - 04-10-2016, 22:29
Pawel1988 napisał/a: | (...) przestał odpalać na PB. Awaryjnie na gazie odpala i chodzi idealnie. Podłączyłem i wyskoczył błąd P0300. Wypadanie zapłonów. |
Z reguły wypadanie zapłonów nie daje takiego efektu. Zapis błędu może być wcześniejszy i przypadkowy. Wykasuj go i po jeździe próbnej powtórz diagnostykę - najlepiej kilkakrotnie...
W@sio - 04-10-2016, 22:35
Ja bym jednak stawiał na układ zasilania w benzynę. Do sprawdzenia instalacja elektryczna (może gazownik jak się wpinał nie dolutował czegoś i sygnał się gubi bo zrobił się zimny lut) albo pompa paliwa pada. Wszystko jest do sprawdzenia - podjedź do gazownika i niech po kolei pojedyńczo wtryskiwacze lpg wyłącza, jeśli pojawi się nierówna praca to będziesz wiedział co się dzieje
Pawel1988 - 04-10-2016, 23:01
Georg napisał/a: | Pawel1988 napisał/a: | (...) przestał odpalać na PB. Awaryjnie na gazie odpala i chodzi idealnie. Podłączyłem i wyskoczył błąd P0300. Wypadanie zapłonów. |
Z reguły wypadanie zapłonów nie daje takiego efektu. Zapis błędu może być wcześniejszy i przypadkowy. Wykasuj go i po jeździe próbnej powtórz diagnostykę - najlepiej kilkakrotnie... |
Zapomniałem dodać że błąd właśnie wyskoczył jak jechałem i przełączyłem na PB żeby zobaczyć jak będzie się zachowywać auto. Wiec wnioskuję ze to błąd z tego. Ale dzięki za sugestie.
[ Dodano: 04-10-2016, 23:29 ]
Wnioski po powrocie z pracy .
Jak jest zimny silnik zapala na PB i jedzie ale bardzo powoli.(Nie przerywa porostu nie ciagnie)
Kiedy się zagrzeje niechodzi w ogóle na PB. Np po przełączeniu z LPG na PB porostu nie ciągnie w ogóle aż zgaśnie. Ponowny rozruch tylko na LPG.
Georg - 05-10-2016, 09:13
Z ostatnich informacji wynika, że zapis błędu "wypadania zapłonów" jest skutkiem awarii - nie przyczyną.
Prawdopodobnie powód jest prozaiczny - na początek, zgodnie z sugestią W@sio, sprawdź pompę paliwa.
Pawel1988 - 05-10-2016, 13:03
Georg napisał/a: | Z ostatnich informacji wynika, że zapis błędu "wypadania zapłonów" jest skutkiem awarii - nie przyczyną.
Prawdopodobnie powód jest prozaiczny - na początek, zgodnie z sugestią W@sio, sprawdź pompę paliwa. |
Pompa sprawdzona. Ciśnie tak ze ciezko palcem utrzymać wiec uważam ze ok. Dodatkowo wyskoczył błąd P0304 . 4 cylinder .
I tak myślę że nawet jakby trzy chodziły to by odpalał a dziś znów echo zero reakcji na benzynie.
Piękny Maryjan - 05-10-2016, 14:09
Pawel1988 napisał/a: | Kable i świece odpadają |
A zazwyczaj jedno i drugie jest częstą przyczyną wypadania zapłonów . I jeszcze cewki.
Ale piszesz, że na LPG jest wszystko w porządku, więc może zacząć od najprostszych rzeczy i sprawdzić - jak zauważył kolega W@sio - układ elektryczny, chociażby kostki/przewody od wtryskiwaczy PB.
Pawel1988 - 21-10-2016, 23:09
Przyczyną była: woda w baku rura odpowietrzająca która biegnie razem z rurą wlewową przerdzewiała tak ze juz jej w sumie nie ma w dodatku zaraz nad kolem wiec zbierała całą wodę.
mroz3k - 08-11-2016, 09:08
Pawel1988 napisał/a: | Przyczyną była: woda w baku rura odpowietrzająca która biegnie razem z rurą wlewową przerdzewiała tak ze juz jej w sumie nie ma w dodatku zaraz nad kolem wiec zbierała całą wodę. |
Wymieniłeś już tą rure? Dużo z tym roboty? Gdzie kupiłeś część?
|
|
|