To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Bezpieczna procedura wymiany akumalatora

RafW - 08-10-2016, 11:04
Temat postu: [I 2.0] Bezpieczna procedura wymiany akumalatora
Proszę o informacje w jaki sposób bezpiecznie wymienić akumulator ( Mitsu Outlander I 2.0 ).

Zamierzam kupić aku Topla TOP, tylko pojawiają się opinie (bez względu na typ akumulatora oczywiście ) żeby nie odłączać całkowicie akumulatora podczas wymiany żeby nie rozładować zasilania komputera bo trzeba będzie programować jakieś ustawienia od początku.

Niem mam w mieście niestety serwisu Mitsu, a chciałbym to zrobić lokalnie inaczej 80km w jedną stronę.

W serwisie powiedzieli żeby przełożyć akumulatory szybko i wtedy nic się nie stanie. Nie sprecyzowali niestety co to znaczy szybko - być może dlatego że widzieli "jelenia" do przyszłej naprawy po wymianie aku ;-) ..


Będę wdzięczny za podpowiedź ...


.

Bzyk_R1 - 08-10-2016, 13:10

Bierzesz inny sprawny działający akumulator 12V od np motocykla za pomocą krokodylków lub kabli rozruchowych wpinasz się w kolejności - dawcy, - biorcy, +dawcy, +biorcy, oczywiście przypinasz do klem biorcy bo te będą zdejmowane ze starego aku. Nie śpieszysz się idziesz se na kawkę robisz co tam chcesz, wkładasz nowy aku zakładasz klemę -, potem klemę +, dokręcasz odpinasz przewody od biorcy i proszę bardzo. Napięcie było nieprzerwanie, nic nie skasowane ani liczniki ani zegarek tylko śmigać. Możesz też użyć warsztatowego narzędzia do podtrzymywania napięcia. Mają go w wielu warsztatach.
RafW - 08-10-2016, 13:30

dzięki za info, ale chciałbym wiedzieć czy taka procedura jest rzeczywiście niezbędna ?


.

Jaro1974 - 08-10-2016, 14:10

Ja tam wymieniałem aku bez podpinania jakiegokolwiek innego źródła napięcia i nic się nie działo.
apg2312 - 08-10-2016, 14:30

Co najwyżej musisz na nowo zaprogramować radio.
plecho1 - 08-10-2016, 15:47

Tylko warto najpierw odpinać klemę ujemną a później dodatnią i podłączać najpierw dodatnią i później ujemną aby przy odkręcaniu czy dokręcaniu klem nie zrobić przypadkowo zwarcia do masy auta. nic po za tym w tym aucie się nie stanie, ewentualnie, jak już pisano, będziesz musiał na nowo zaprogramować stacje radiowe czy czas w zegarku.
freelt - 09-10-2016, 00:08

Cytat:
podczas wymiany żeby nie rozładować zasilania komputera bo trzeba będzie programować jakieś ustawienia od początku


to jakiś mit :)

Bizi78 - 09-10-2016, 08:28

freelt napisał/a:
to jakiś mit :)

Czy ja wiem, info z instrukcji obsługi outka 1 :wink: .

flash - 09-10-2016, 12:57

Również wielokrotnie odpinałem akumulator w różnych autach nie stosując żadnej procedury z wyjątkiem kolejności odpinania/zapinania klem i nigdy nic się nie stało. Utracić możesz jedynie dane z komputera pokładowego: średnie spalanie, przejechane kilometry na trasie A i B, etc., a i to niekoniecznie.
TomekONY - 12-10-2016, 19:06

Mi po odłączeniu akumulatora chociaż na chwilę zawsze świrują obroty i od tego czasu i doczytaniu problemu w instrukcji czy nawet tutaj na forum robię procedurę i jest ok. Bez niej nieraz i miesiąc jeździłem i szczególnie przy włączonej klimie obroty potrafiły spadać przy hamowaniu do 200 obr/min czy nawet silnik zgasł = brak wspomagania. Niebezpieczne sytuacje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group