Pajero III - Blad P0300
marushin - 09-10-2016, 15:50 Temat postu: Blad P0300 Witam
Temat zwiazany z moim poprzednim tematem. Po dlugiej walce, ecu wkoncu wyswietlil blad P0305 - czyli cylinder nr 5 wykryte wypadanie zaplonu.
Po zamianie cewek miejscami blad automatycznie zniknal ale w jego miejsce mojawil sie nowy P0300 - wykryte jednoczesne wypadanie zaplonu w wielu cylindrach lub losowo w innych cylindrach
Po wylaczeniu zaplonu i ponownym prekreceniu kluczyka blad sam sie skasowal. Na dzien dzisiejszy ecu nie pokazuje zadnych bledow ale sam silnik nie dziala poprawnie.
Podczas jazdy pwyzej 4tys samochod zaczyna szarpac i chodzic nie rowno tj. odcinalo mu zaplon. Podczas postoju silnik pracuje rowniutko bez zaklocen, wkreca sie na obroty normalnie, bez zadnych nie porzadanych efektow. Czyli dzieje sie to tylko przy obciazeniu silnika.
Nie wiem tez czy to moze miec zwiazek, domyslam sie ze tak ale spalanie wzroslo do 30litrow. Komputer czesto wyswietla tylko kreski(- - - )
Dodam ze swiece zostaly wymienione. Przewody WN sprawdzilem miernikiem i tez wszystko ok. Jakies pomysly. Ktos spotkal sie z czyms podobnym?
Cenne rady mile widziane. Dzieki
MK III 2003rok
3.5 GDI 203kunie
Oznaczenia silnika 6G74
Georg - 09-10-2016, 20:05
marushin napisał/a: | (wypadanie zapłonów) Dodam ze swiece zostaly wymienione. Przewody WN sprawdzilem miernikiem i tez wszystko ok. |
Często "wypadanie zapłonów" nie ma nic wspólnego z usterkami układu zapłonowego.
ECU zapisuje błąd wypadania zapłonów gdy wykryje różnice w prędkościach półobrotu wału korbowego pomiędzy suwami pracy kolejnych cylindrów.
Przyczyną mogą być zakłócenia pracy układu wtryskowego.
marushin - 09-10-2016, 20:58
To moze inaczej. Z problemem tym borykam sie juz jakis czas. Oczywiscie ECU nie wyswietlal zadnych bledow wiec przypominalo to szukanie igly w stogu siana.
Na poczatku tez pomyslalem ze to cos z ukladem paliwowym. Spalanie nienaturalnie wzroslo.W miedzy czasie padl czunik polozenia przepustnicy. Kupilem uzywana cala przepustice z czujnikami. Po zamontowaniu nowej(uzywaniej) przepustnicy przez 20 km spalanie wrocilo do normy, zachowanie samochodu podczas jazdy rowniez. Po wspomnianych 20km wywalio check engine a objawy szarpania powyzej 4000rpm powrocily.
Pozniej juz bylo tak jak napisalem powyzej.
kurpi - 09-10-2016, 21:23
Skoro po wymianie całej przpustnicy na chwilę działało,to może problemem być brak styku na jakiejś kostce.Może spróbuj je poruszać ,albo najlepiej porozłączać i spryskać jakimś kontakt-sprayem.Może gdzieś jakaś śniedź siedzi i nie przepuszcza większego napięcia? Rady może głupie,ale czasem warto 3 razy to samo niby w porządku złącze sprawdzić.
marushin - 09-10-2016, 21:45
Dzieki Panowie za odzew. Biore pod uwage wszystko.Jezeli chodzi o polaczenia elektryczne to sprawdzalem je juz kilkukrotnie
ps. Czy mozliwe jest ze cewka nie domaga po rozgrzaniu silnika
Georg - 09-10-2016, 22:46
Sprawdź całą stronę wysokiego napięcia - cewki, kable, fajki - na możliwość przebicia do masy (pęknięcia izolacji; ścieżki węglowe).
marushin - 19-10-2016, 18:40
Witam wszystkich. Po dlugiej walce okazalo sie ze wypadanie zaplonu bylo tylko skutkiem nie przyczyna nieprawidlowego dzialania silnika
Problem to blad P0190 obwod czujnika cisnienia paliwa na listwie paliwowej - wadliwe dzialanie.
Czujnik zostal juz wymieniony i zadnych zmian. Czytalem na zagranicznych forach ze powodem takiego zachowania silnika poze byc mikro filtr w pompie paliwowej.
Jakies pomysly?
Dzieki
jiiin - 03-07-2017, 21:56
Mam to samo od wczoraj na cylindrze 2. Podejrzewam zawory. Klekotał popychacz od jakiegoś czasu przy obrotach biegu jałowego. Trzeba będzie zmierzyć ciśnienie sprężania nawszystkich cylindrach i będzie wiadomo.
Kompresja okazala sie nie najgorsza. Skierowalem poszukiwania na uklad paliwowy i z tego co zmalazlem na ruskich stronach, to takie zachowanie powoduja podciekajace wtryskiwacze, mozna to zaobserwowac poprzez Evoscan jako ujemna korekta dawki w pracy w trybie 'petli zamknietej' czyli z sondy lambda.
|
|
|