Outlander II GEN Techniczne - Błąd P1351 w 4007 2.2 HDI cóż zacz?
Gotycki_Zdun - 11-10-2016, 18:51 Temat postu: Błąd P1351 w 4007 2.2 HDI cóż zacz? Może któryś z kolegów podpowie ki czort mi ELM327 wywal?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam gorąco
Moody - 11-10-2016, 21:44
Zacznij od sprawdzenia świec żarowych. Następnie sterujący je przekaźnik (przy aku).
Gotycki_Zdun - 11-10-2016, 23:42
Dziękuję za podpowiedź. Masz może jeszcze wiedzę jak ogarnąć ich sprawdzenie samodzielnie? Dysponuję multimetrem i mocami przerobowymi, lecz brak mi doświadczenia z osprzętem w dieslach.
Moody - 05-11-2016, 18:51
Doszedłeś co jest nie tak ?
Ja dzisiaj przy rutynowej kontroli diagboxem także wyczytałem ten błąd. Na moją diagnozę padły świece pierwsza i o zgrozo trzecia.
Ma ktoś z Was może własne doświadczenie z wymianą ? Da radę bez sciągania kolektora ? Chociaż tak naprawdę to bardziej się boję ukręcenia niż demontażu kolektora.
Gotycki_Zdun - 05-11-2016, 23:57
Byłem w warsztacie i potwierdzono uwaloną świecę. Na wtorek mam ustawioną wymianę kompletu 4 świec. Zdecydowałem się na NGK (84 PLN/szt).
supeer - 06-11-2016, 08:22
Moody napisał/a: | Ma ktoś z Was może własne doświadczenie z wymianą ? Da radę bez sciągania kolektora ? |
Jest troche srubek i czesci do wykrecenia ale bez stresu, latwy dostep, tak kolektor musisz wykrecic. mi po 3-4 latach swiece wykrecily sie bez problemu.
Jak potrzebujesz wiecej info o demontazu to daj znac
hurt.hurt - 06-11-2016, 08:35
oczywiscie wymiem komplet.
Moody - 06-11-2016, 17:50
Gotycki_Zdun:
Z tego co mi wiadomo to fabrycznie montują Bosch, BERU i NGK. Słyszałem, że NGK są najlepsze więc także planuję je kupić. Orientujesz się może czy to te z oznaczeniem YE08/4966 ? Ile sobie życzą w tym warsztacie za wymianę ? Pytaj ich czy nie było powikłań
supeer:
Bardzo krzepiące jest to co piszesz, że wszystkie wykręciły się bez problemu - może w PSA podchodzą to tego przyzwoicie. Chcę kupić do montażu jakiś markowy smar ceramiczny bo ponoć to bardzo dużo daje na następny raz.
Kolektor planowałem i tak wykręcić bo chcę sprawdzić jak wygląda. Jak będzie mocno zabrudzony to zdecyduję zdeaktywować EGR.
Uszczelka pod kolektorem ma szanse przeżyć czy za wczasu się zaopatrzyć ?
Czyściłeś jakoś gniazda świec po usunięciu starych ?
Konieczny klucz dynamometryczny ?
supeer - 06-11-2016, 20:30
U mnie uszczelki nadawaly sie do kolejnego montazu i nie mam z nimi problemu.
Z tego co wiem komplet nowych to koszt okolo 50zl.
Gniazdo przelecialem lekko pedzelkiem+odkurzacz.
Klucz dynamo....zalezy jaka masz lape dokręcam bez klucza do lekkiego oporu+male dociagniecie.
Jesli masz mozliwosc to pozycz:)
Gotycki_Zdun - 06-11-2016, 20:32
Moody napisał/a: | Gotycki_Zdun:
Z tego co mi wiadomo to fabrycznie montują Bosch, BERU i NGK. Słyszałem, że NGK są najlepsze więc także planuję je kupić. Orientujesz się może czy to te z oznaczeniem YE08/4966 ? Ile sobie życzą w tym warsztacie za wymianę ? Pytaj ich czy nie było powikłań
(...) |
Niestety nie mam pojęcia jakie jest oznaczenie tych świec. Za wymianę warsztat Bosch Q-service winszuje sobie 250 PLN. Podpytam o proces wymiany po wszystkim i dam znać jak coś ustalę.
supeer - 06-11-2016, 21:21
W citroenie oryginalnie zamontowane mialem ngk i na takie wymienilem, uszczelki takze wytrzymaly 5lat i dalej bez problemow
Ngk YE08
Gotycki_Zdun - 08-11-2016, 20:40
Odebrałem samochód. Mechanicy nie zgłaszali żadnych problemów. Cała operacja zajęła im poniżej dwóch godzin.
Moody - 08-11-2016, 21:46
Gotycki_Zdun napisał/a: | Odebrałem samochód. Mechanicy nie zgłaszali żadnych problemów. Cała operacja zajęła im poniżej dwóch godzin. |
Skoro poniżej dwóch godzin to faktycznie nie musieli mieć z tym żadnych problemów. Budujące
Więc masz to już za sobą. Chyba w przyszłym tygodniu się za to zabiorę.
Czułeś brak tej świecy przy odpalaniu na zimnym ? Ja w ogóle nie czuję mimo, że mam dwie niesprawne. Chociaż pewno jakby postał przez noc na dworze to by się to odbiło czkawką.
---
supeer: wyczytałem, że NGK opracował te świece specjalnie dla silników PSA 2.2 HDI i ASO sprzedaje je we własnym opakowaniu.
[ Dodano: 16-11-2016, 20:36 ]
Gotycki_Zdun: I jak, czujesz jakąś różnicę ? Błąd już się nie pojawia ?
Szkoda, że na MMCS można wyświetlić tylko błędy ECU-ETACS a nie wszystkie. A już chociaż dodatkowo z ECU-ENGINE. Wówczas bez podłączania DiagBoxa by je było widać.
Gotycki_Zdun - 17-11-2016, 16:16
Błąd zniknął bezpowrotnie. Auto szybciej odpala na mrozie.
Moody - 17-11-2016, 18:28
Gotycki_Zdun napisał/a: | Błąd zniknął bezpowrotnie. Auto szybciej odpala na mrozie. |
I wszystko jasne. Dzięki !
Także się za to zabiorę jak mi prześlą klucz dynamometryczny. Uznałem, że taki sobie kupię bo przyda się w domu i zagrodzie. No i spłaci się przy pierwszej okazji jak dzięki niemu nie będę musiał jechać do mechanika.
|
|
|