To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lancer Ogólne - Lancer 1.8 cvt lpg - spalanie i obroty

delowka - 14-10-2016, 11:28
Temat postu: Lancer 1.8 cvt lpg - spalanie i obroty
Witam,
Jestem posiadaczem Mitsubishi Lancer'a 1.8 143 KM ze skrzynią CVT, LPG. Mój problem polega na tym, że po odpaleniu auta obroty wahają się na poziomie 1500 przez 2-3 minuty, spalanie chwilowe pokazuje nawet 90 l/100 km, potem się redukuje, ale po dojechaniu do pracy wychodzi spalanie pomiędzy 15 a 18 l (zależy od pogody i korków). Po zatankowaniu auta, zabiera bardo dużo benzyny, zanim przełączy się na gaz, podczas przełączania trzeba "depnać", na niskich obrotach gaz miga i nie przeskakuje. Do tego jeszcze bardzo głośno chodzi silnik, jego kultura aż drażni podczas przyśpieszania, pracuje jak stary IKARUS. Z tego co się orientuję auto nie powinno tyle palić i tak głośno chodzić. Proszę o jakieś rady. Pozdrawiam.

plecho1 - 14-10-2016, 11:37

Podstawa to diagnostyka silnika czyli sprawdzenie błędów silnika oraz sprawdzenie parametrów pracy silnika. Możliwe, że padła sonda lambda lub jest jakaś nieszczelność w dolocie powietrza. Warto też by było podpiąć się pod instalację LPG. Bez takich czynności jest bardzo trudno stwierdzić co się zepsuło.
delowka - 14-10-2016, 11:43

Sonda lambda była sprawdzana, lpg podłączany i niby wszystko ok, na komputerze błędów nie pokazuje. Rozkładam ręce, to spalanie i kultura silnika doprowadza mnie do skraju wytrzymałości...
tyku - 14-10-2016, 11:44

delowka, Ile przejechane km ma lancer, który rocznik :?: Ile jeździ na LPG :?:
Luzy zaworowe były sprawdzane :?:

delowka - 14-10-2016, 14:28

Luzy zaworowe nie były sprawdzane z tego co wiem, lpg ma od nowości, rok: 2009, przejechane ponad 80 000 km
plecho1 - 14-10-2016, 14:50

To jednak jakoś niedostatecznie było sprawdzane lub ci co robili diagnostykę nie za bardzo wiedzieli co robią. Jeśli luzy zaworowe nie były sprawdzane to oczywiście warto się im przyjrzeć jako pierwszym i ewentualnie wyregulować. Nieszczelność zaworów powinna wyjść chociażby podczas kontroli parametrów w programie od LPG.
RalfPi - 15-10-2016, 10:35

1) Głośno, to pojęcie względne - jeżeli jeździłaś wcześniej np. Audi w dieslu - to będzie sporo głośniej w Lancerze.
Poza tym CVT ma to do siebie, że ciągnie wysoko obroty przy mocno wciśniętym gazie.
2) Średnie spalanie przy np. 4km odcinkach może tyle wynosić - jeżeli nie stosujesz zasad ekodrivingu.
3) CVT, 2009 r., 80kkm? i jeszcze pewnie z zagranicy..?

delowka - 19-10-2016, 10:15

Auto jest na prawdę głośne przy wyższych obrotach, jak ktoś jedzie ze mną aż się dziwi, że dawno nie spotkali się z czymś tak dziwnym.
Owszem auto zza granicy, ale kupione praktycznie nowe, odkupiłam je od mojego wujka, który kupił nowe auto, robił nim ok 8 000 km rocznie.
Czekam na dalsze rady nt.spalania, ostatnio w mieście wyszło 18,6 l, a chwilowe 98 l/100 km. Wogóle jak stoje autem np.na światłach, to są dośc wysokie obroty, i sporo dymi i zżera Pb.
Pozdrawiam

[ Dodano: 19-10-2016, 10:17 ]
Czasami odnotowuje w aucie również spadek mocy, jakby nie miał siły się ruszyc, wtedy też faluja obroty.

tyku - 19-10-2016, 10:34

delowka, Luzy zaworowe sprawdzić i to by było na tyle. Potem ewentualnie przepustnicę wyczyścić.
delowka - 20-10-2016, 14:54

Hm a czy w Lancer'ze zawory nie są regulowane hydraulicznie?
plecho1 - 20-10-2016, 15:06

Wszystko zależy od rocznika - wersji.
delowka - 20-10-2016, 15:11

Mitsubishi Lancer 1.8 cvt 143 KM + instalacja gazowa

[ Dodano: 20-10-2016, 15:12 ]
rok: 2009/2010



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group