To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJO 1,6 ] Problem ze ściąganiem w prawo

coltjaro - 22-10-2016, 13:19
Temat postu: [CJO 1,6 ] Problem ze ściąganiem w prawo
Witajcie pomocy :-( miska ściąga mi w prawo , tzn. muszę lekko stale kontrować kierownicą która jak puszczę delikatnie obraca się i zaczynam zbaczać z prostego toru jazdy. Próbowałem na trasie na ładnej prostej nawierzchni - puszczę kierownicę i samochód w ciągu paru sekund przy prędkości 80-90 k/h zjeżdża mi na linie ciągłą, i tak stale, niektóre łagodne łuki mógłbym pokonywać bez kręcenia kierownicą. Opony napompowane książkowo,nie zjechane, (ale nie wiem czy sprzedawca wcześniej ich nie wymienił - samochód kupiony niedawno)ostatnio były nieco przekładane bo okazało się że dwie felgi są krzywe, byłem także na ustawieniu zbieżności, w sierpniu przed wymianą łożysk i w październiku po wymianie obu przednich. Załączam zdjęcia wyników tych pomiarów , proszę o porady co i jak jeszcze powinienem zrobić w tym temacie, bo aż tak bardzo na tym temacie się nie znam :-( :)




robertdg - 22-10-2016, 18:37

Ogólem to z lewej strony masz problemy z pochyleniami kół zarówno przedniej jak i tylnej osi.
Powienieneś sprawdzić łozyska skretne przednich kolumn , wszelkie sworznie, czy nie sa pozacierane/pozapiekane przede wszystkim wykluczyć opony, bo to, że ładnie wyglądają, nie znaczy że tak samo sie prowadzą

coltjaro - 22-10-2016, 20:33

Dzięki za odpowiedź :) , czy te pochylenia i wartości na to wskazujące mogą być wystarczającym powodem ściągania samochodu ?Samochód był niedawno u mechanika, i raczej sprawy sworzni itp. były by zrobione - wymieniony został prawy sworzeń bo miał luzy przy okazji wymiany prawego łożyska, nic innego z mechaniki Pan z warsztatu nie dojrzał. Dodam, że lewe pierwotne łożysko było już w kiepskim stanie, prawe w lepszym ale powoli już mieliły się kulki na nierównej bieżni.

Czy ustawienie pochyłu kół przednich i tylnych to problem w cj-ce ?Z tyłu z tego co czytałem to można regulować tą śrubą mimośrodową (zakupiłem nową już w necie jakby co), a przód ?

Co pierwsze zrobić - podmienić przednie koła na pewne z oponami i sprawdzić, czy najpierw zająć się pochyłem lewych przednich i tylnich kół ?

Dodatkowym efektem jakim jestem karmiony :wink: podczas jazdy :( są odgłosy systematycznego świergolenia z kół przednich najczęściej w lewym kole czasem w prawym, i im szybciej jadę tym szybciej świergoli. Brzmi jak by tarła sucha guma o suchy metal, tak jakby co jeden obrót koła takie otarcie/zaświergolenie... :(

robertdg - 22-10-2016, 21:37

coltjaro napisał/a:
czy te pochylenia i wartości na to wskazujące mogą być wystarczającym powodem ściągania samochodu ?
I tak i nie
coltjaro napisał/a:
Co pierwsze zrobić - podmienić przednie koła na pewne z oponami i sprawdzić, czy najpierw zająć się pochyłem lewych przednich i tylnich kół ?
Prościej podmienić koła
coltjaro napisał/a:
Brzmi jak by tarła sucha guma o suchy metal, tak jakby co jeden obrót koła takie otarcie/zaświergolenie...
coltjaro napisał/a:
Samochód był niedawno u mechanika, i raczej sprawy sworzni itp. były by zrobione
Litości - mechanik na ten temat też nia nic do powiedzenia :?: :roll:
coltjaro - 22-10-2016, 21:54

Ok. Zamienię wpierw koła i dam znać jaki efekt.

Jeżeli by przestał ściągać to i tak trzeba by potem te kąty pochylenia wyregulować ?
Jeżeli to wina opon - czy da radę je naprawić tzw. szorstkowanie opon ?

Z tym świergoleniem jest różnie - czasem się pojawia czasem nie, lecz ostatnio coraz częściej.
Kiedy oddawałem do mechanika jadąc do niego - była cisza..on też mówił, że się przejechał i nic. Z mechanikiem nie miałem dotychczas żadnych problemów, nie poddał się przy "zespawanym" starym łożysku, wymiany i inne - wszystko ok..
Może jakiś simering trze ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group