[96-02]Colt CJ0 - [CJO 1,6 ] Problem ze ściąganiem w prawo
coltjaro - 22-10-2016, 13:19 Temat postu: [CJO 1,6 ] Problem ze ściąganiem w prawo Witajcie pomocy miska ściąga mi w prawo , tzn. muszę lekko stale kontrować kierownicą która jak puszczę delikatnie obraca się i zaczynam zbaczać z prostego toru jazdy. Próbowałem na trasie na ładnej prostej nawierzchni - puszczę kierownicę i samochód w ciągu paru sekund przy prędkości 80-90 k/h zjeżdża mi na linie ciągłą, i tak stale, niektóre łagodne łuki mógłbym pokonywać bez kręcenia kierownicą. Opony napompowane książkowo,nie zjechane, (ale nie wiem czy sprzedawca wcześniej ich nie wymienił - samochód kupiony niedawno)ostatnio były nieco przekładane bo okazało się że dwie felgi są krzywe, byłem także na ustawieniu zbieżności, w sierpniu przed wymianą łożysk i w październiku po wymianie obu przednich. Załączam zdjęcia wyników tych pomiarów , proszę o porady co i jak jeszcze powinienem zrobić w tym temacie, bo aż tak bardzo na tym temacie się nie znam
robertdg - 22-10-2016, 18:37
Ogólem to z lewej strony masz problemy z pochyleniami kół zarówno przedniej jak i tylnej osi.
Powienieneś sprawdzić łozyska skretne przednich kolumn , wszelkie sworznie, czy nie sa pozacierane/pozapiekane przede wszystkim wykluczyć opony, bo to, że ładnie wyglądają, nie znaczy że tak samo sie prowadzą
coltjaro - 22-10-2016, 20:33
Dzięki za odpowiedź , czy te pochylenia i wartości na to wskazujące mogą być wystarczającym powodem ściągania samochodu ?Samochód był niedawno u mechanika, i raczej sprawy sworzni itp. były by zrobione - wymieniony został prawy sworzeń bo miał luzy przy okazji wymiany prawego łożyska, nic innego z mechaniki Pan z warsztatu nie dojrzał. Dodam, że lewe pierwotne łożysko było już w kiepskim stanie, prawe w lepszym ale powoli już mieliły się kulki na nierównej bieżni.
Czy ustawienie pochyłu kół przednich i tylnych to problem w cj-ce ?Z tyłu z tego co czytałem to można regulować tą śrubą mimośrodową (zakupiłem nową już w necie jakby co), a przód ?
Co pierwsze zrobić - podmienić przednie koła na pewne z oponami i sprawdzić, czy najpierw zająć się pochyłem lewych przednich i tylnich kół ?
Dodatkowym efektem jakim jestem karmiony podczas jazdy są odgłosy systematycznego świergolenia z kół przednich najczęściej w lewym kole czasem w prawym, i im szybciej jadę tym szybciej świergoli. Brzmi jak by tarła sucha guma o suchy metal, tak jakby co jeden obrót koła takie otarcie/zaświergolenie...
robertdg - 22-10-2016, 21:37
coltjaro napisał/a: | czy te pochylenia i wartości na to wskazujące mogą być wystarczającym powodem ściągania samochodu ? | I tak i nie
coltjaro napisał/a: | Co pierwsze zrobić - podmienić przednie koła na pewne z oponami i sprawdzić, czy najpierw zająć się pochyłem lewych przednich i tylnich kół ? | Prościej podmienić koła
coltjaro napisał/a: | Brzmi jak by tarła sucha guma o suchy metal, tak jakby co jeden obrót koła takie otarcie/zaświergolenie... |
coltjaro napisał/a: | Samochód był niedawno u mechanika, i raczej sprawy sworzni itp. były by zrobione | Litości - mechanik na ten temat też nia nic do powiedzenia
coltjaro - 22-10-2016, 21:54
Ok. Zamienię wpierw koła i dam znać jaki efekt.
Jeżeli by przestał ściągać to i tak trzeba by potem te kąty pochylenia wyregulować ?
Jeżeli to wina opon - czy da radę je naprawić tzw. szorstkowanie opon ?
Z tym świergoleniem jest różnie - czasem się pojawia czasem nie, lecz ostatnio coraz częściej.
Kiedy oddawałem do mechanika jadąc do niego - była cisza..on też mówił, że się przejechał i nic. Z mechanikiem nie miałem dotychczas żadnych problemów, nie poddał się przy "zespawanym" starym łożysku, wymiany i inne - wszystko ok..
Może jakiś simering trze ?
|
|
|