To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem z prawym kołem??

Sebastian_PL - 24-10-2016, 21:49
Temat postu: Problem z prawym kołem??
Witam. Od 2 tygodni odkąd oddali mi prawko zauważyłem, że w prawym kole coś mi piszczy. Może od tego, że stał trochę? Ale w sumę jeżdżę już od kilku dni dość dużo i to samo. Dodam, że przy takim pożądanym przyhamowaniu piszczenie ustaje, lecz gdy puszczę hamulec, znów to samo. Często ustaje również na zakrętach. Może to łożysko?
xCrashx - 25-10-2016, 00:00

Łożysko chrobocze i szumi, a nie piszczy. I hałasuje ono cały czas, a nie okresowo. Skoro piszczenie jest zależne od hamowania to będzie to coś z hamulcem. Najlepiej będzie zdjąć koło i zajrzeć co się tam dzieje.
damo1901 - 25-10-2016, 08:16

Podejrzewam, że prowadnica zacisku się zapiekła i klocek piszczy o tarcze. Przerabiałem to u siebie z tyłu.
plecho1 - 25-10-2016, 08:28

Tak jak napisał damo1901, może zardzewiała prowadnica zacisku a dźwięk ustaje w zakrętach a pewnie jak skręcasz konkretnie w jedna stronę bo masz delikatny luz na łożysku przez co tarcza odchyla się wtedy od klocka który ociera o tarczę. Miałem też kiedyś podobną sytuację po wymianie klocków, przy wymianie nieopacznie przygiąłem blaszaną osłonę tarczy do tarczy co też powodowało pisk który ustawał podczas hamowania i podczas jazdy w zakrętach.
Sebastian_PL - 25-10-2016, 17:28

Dzięki wielkie za diagnozy. Jak tylko znajdę trochę czasu, odkręcę koło i zobaczę co tam piszczy. :P Niedługo mam przegląd i jak ją nic nie znajdę to u diagnosty sprawdzę.
Mam również 2, inne pytanie.
Wymieniłem żarówki t4w z zwykłych na ludowe. Zrobiłem tak, bo doskonale nadają się do jazdy dziennej. Pytanie brzmi, jak zamontować prawidłowo ledy t4w by nie miały jak światła Policjne :) Wiem, że trzeba włożyć rezystor, ale w jakim punkcie? PROSZĘ O ODP.

plecho1 - 25-10-2016, 17:43

Sprawdź czy to piszczące koło czasem się nie grzeje, jeśli tak to lepiej napraw to jak najszybciej.
damo1901 - 25-10-2016, 19:57

Przeważnie dolna ulega większej korozji niż górna. Często same naciśnięcie gumek na prowadnicach powoduje "chrupanie" skorodowanej rozwarstwionej prowadnicy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group